Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene på charterferie med ungene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 22:52   #21
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på charterferie med ungene

Jeg fikk også dødslyst til å ta med jentene på tur.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:55   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg fikk også dødslyst til å ta med jentene på tur.

What else is new?

Gammel 11-09-12, 22:56   #23
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Barna dine er såpass store at jeg ikke kan tenke meg at det skal gå bra.

Sikkert betryggende.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:56   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer jo sikkert til å gjøre det også. :kjenner egen lus på gangen:

Gammel 11-09-12, 22:59   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer jo sikkert til å gjøre det også. :kjenner egen lus på gangen:

Når du først har begynt å leke med ferietanken, så resulterer det svært ofte i en ferie, ja.

Men du er jo mye kulere med feriemålene enn meg. Hvor drar du på vinterferie for å få sol og varme alene med to barn? Eller er ikke sol og varme så viktig?

For man er gal hvis man kjøper billett med Nowegian til Marrakech, ikke sant?

Gammel 11-09-12, 23:00   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Sikkert betryggende.

Ooops..

Gammel 11-09-12, 23:45   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg og gutta(7 og 8 år) var en uke alene på Blue Village på Kypros i fjor.
Jeg er egentlig skikkelig pysete, men det gikk så bra! Vi storkoste oss.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 23:47   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er noe jeg innbiller meg jeg hadde gjort om jeg var frisk. Våre barn er enkle på sånne ferier. Sunwing, med basseng, gjerne inclusive og easy travel, det er jeg sikker på jeg hadde fått til alene.

Gammel 11-09-12, 23:51   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde glatt reist jorden rundt med eldste, men jeg er mer usikker på yngste. Han er ikke tøff i vann og er ekstremt kresen, så her er det han som blir utfordringen.

Gammel 12-09-12, 00:14   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Nå har jeg brukt litt tid på å surfe på ferier. Akkurat nå har jeg veldig lyst til å reise til Jordan. Ikke mange norske unger der, men bassenger og strender er det i hvert fall nok av. Jeg er skrekkelig glad i ferie, altså.

Gammel 12-09-12, 00:23   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er skrekkelig glad i ferie, altså.

Finnes det noe bedre??

Gammel 12-09-12, 09:29   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde lett gjort det med min treåring og tiåring. Ville også valgt et sted uten masse tilbud, men med deilig strand.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 09:38   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hvor drar du på vinterferie for å få sol og varme alene med to barn? Eller er ikke sol og varme så viktig?

Om jeg skulle reist alene med ungene i vinterferien, ville nok sol og varme vært viktig. Jeg har bare vært på én sånn vintertur, og det var til Thailand, men jeg ville nok gått for noe nærmere om jeg reiste alene.

For man er gal hvis man kjøper billett med Nowegian til Marrakech, ikke sant?

Neisj. Ikke hvis du har funnet et fint sted å bo på forhånd. Jeg synes ikke man er gal hvis man bare møter opp heller, men så reserverer jeg «gal» for folk som drar på sykkeltur med treåringer i Himalaya også, da.

Gammel 12-09-12, 09:42   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg kommer ikke til å dra til Marokko uten å ha bestilt hotell på forhånd, nei. Men akkurat nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal gå for en ferdig pakketur til Jordan.

Helt til jeg kom på at jeg kanskje ødelegger ungene mine fullstendig. For snuppa ser årets ferie slik ut:
- høstferie 2012 - London
- juleferie 2012 - Aruba
- vinterferie 2013 - Jordan/Marokko/Kanariøyene
- påskeferie 2013 - hyttetur til Indre Østfold
- sommerferie 2013 - 4 uker diverse steder på Kreta

Kanskje unger i den alderen har litt godt av å kjede seg litt hjemme også, eller?

Eller kanskje de blir like reiseglade som meg?

Gammel 12-09-12, 09:43   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk aldri gjort det, men kunne godt tenkt meg det. Med barn på den alderen går det jo helt fint. Med barn på 1, 3 og 4 hadde jeg holdt meg hjemme.

Hadde kanskje valgt et sted i Europa for å minimere frykten for matforgiftning, det ville vært skrekken om jeg dro alene med barn. Men jeg hadde ikke dratt på noe all inclusive og full bamseklubbpakke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 09:49   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Pfffft, Tjorven.

Gammel 12-09-12, 09:55   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjorven, mine unger har det også omtrent slik du listet opp, og de er ikke ødelagte av den grunn, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 09:59   #38
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Og mine unger hadde hoppet himmelhøyt om det hadde vært lista her. Her kan du nemlig skrive "hjemme" på alle.

Go for it Tjorven. Dere er jo reisevante så kan ikke se noe problemer med det. Jeg har ikke tørt å tenke tanken her riktig enda.

Gammel 12-09-12, 10:06   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skulle reist alene med ungene i vinterferien, ville nok sol og varme vært viktig. Jeg har bare vært på én sånn vintertur, og det var til Thailand, men jeg ville nok gått for noe nærmere om jeg reiste alene.

En eller annen Kanariøy burde jo være fint. :burde ikke være i denne tråden:

Gammel 12-09-12, 10:06   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Toffskji er i ferd med å gjøre meg helt gal. Jeg har jo til nå nesten bare kjøpt charter når jeg reiser med ungene tidligere, men er dere klar over at man kan få hotell rett på stranda i Marokko med PRIVAT basseng for kr 1500 natta? Bare bittelitt dumt at reisetiden til dette stedet overstiger 40 timer kver vei. Og jeg er ikke helt sikker på om jeg er klar for lokalbuss fra Marrakech til kysten alene med to unger.

Matforgiftning er jeg ikke så redd for. Verken jeg eller ungene har blitt syke i utlandet noen gang. Jeg har derimot blitt haugdårlig i Oslo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.