Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Så dere Skavlan nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-12, 23:07   #21
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Så dere Skavlan nå?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Respekt for noen som oppfører seg "pent"? Hva er å oppføre seg pent? Skal man late som om man har respekt for noen pga. det er på TV og man ellers mener denne personen er fullstendig ute på viddene? Å holde seg saklig er mer aktuelt. Spørsmål her er kanskje også hva Dawkins forventet å møte?

Vel, Bjørn Ulveus er også ateist, og var gjest i programmet. Han klarte helt fint å være i samme rom som en mormoner uten å ty til ufin framtreden. Før Dawkins kom inn snakket ateisten Bjørn helt fint med mormoneren Brandon - om religion.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 23:10   #22
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man inviterer ikke Dawkins for en lett samtale om vær og vind... Problemet her er vel mer da hva Skavlan-redaksjonen valgte å gjøre - hvem de valgte å invitere. Man legger jo her helt klart opp til debatt.

Det gjer ein ikkje, men eg synest likevel Dawkins var ufin i måten han debatterte på.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 23:10   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Respekt for noen som oppfører seg "pent"? Hva er å oppføre seg pent? Skal man late som om man har respekt for noen pga. det er på TV og man ellers mener denne personen er fullstendig ute på viddene?

Ja! Akkurat som når man ikke er på tv.

Så det man generelt bør gjøre er å gå rundt å late som man respekterer folk selv om man ikke gjør det?

Gammel 07-09-12, 23:12   #24
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Så det man generelt bør gjøre er å gå rundt å late som man respekterer folk selv om man ikke gjør det?

Jeg driter egentlig i om folk respekterer hverandre eller ikke, - men jeg syns det er viktig at man oppfører seg bra mot hverandre, og jeg syns det er viktig at man ikke latterliggjør tilfeldige personer som man møter på sin vei bare fordi man kan.

Gammel 07-09-12, 23:14   #25
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Jeg så innslaget og hadde ingen problemer med det Dawkins sa og gjorde. Dawkins visste heller ikke at Flowers måtte gå like etter at han kom på og derfor ikke kunne legge fram sine motargumenter, noe Dawkins beklaget sterkt.

Gammel 07-09-12, 23:15   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

.... og jeg syns det er viktig at man ikke latterliggjør tilfeldige personer som man møter på sin vei bare fordi man kan.

Veldig enig!

Her kan dere se det: Det er siste innslag før musikken fra The Killers.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/864736/

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 23:15   #27
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ja, faktisk! Forteller du alle du syns er idioter hva du mener om dem? Om en ikke møter folk på deres nivå, er det kvalmt, og ikke på noen måte noe å heie på. Man vinner ikke frem med sitt syn, en oppnår bare publisitet og å ydmyke den andre. Det syns jeg bent frem er jævlig ufint!

Gammel 07-09-12, 23:18   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Man inviterer ikke Dawkins for en lett samtale om vær og vind... Problemet her er vel mer da hva Skavlan-redaksjonen valgte å gjøre - hvem de valgte å invitere. Man legger jo her helt klart opp til debatt.

Dette var min tanke da jeg så det. Pinlig å sette en kjendis som tilfeldigvis også er mormoner i en debatt mot en så kjent, også i diskusjonsstil, religionskritiker. Dawkins jobber med dette, driver forskning på området. Flowers synger i The Killers og går i kirken på søndag. Det ble kleint fordi det ikke var noen likevekt mellom debattantene, og det synes jeg Skavlanredaksjonen bør ta på sin kappe.

Men Skavlan har helt mistet taket som intervjuer og smidig debattleder de siste årene synes jeg. Der han før tok seg tid til å la gjestene snakke, gjerne seg i mellom, avbryter han når for å komme med kritiske spørsmål i søken etter noe sensasjonelt. Døllt.

Anne Lindmo er langt dyktigere på alle områder og burde selvsagt fått sendetiden til Skavlan.

Gammel 07-09-12, 23:20   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må jo gjøre som man vil. Det og ikke respektere folk på bakgrunn av at de har et annet syn på religion og tro enn en selv, er etter min mening ganske usympatisk. En ting er å være uenig eller å ha liten respekt for ulike religiøse retninger. Jeg kjenner f.eks selv at jeg har lite respekt for scientologkirken etter det jeg har lest og hørt i mange herrens år. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer folkene som er aktive der sånn generelt, og at jeg synes jeg kan tillate meg å behandle dem ufint.

Gammel 07-09-12, 23:20   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I mange sammenhenger, ja (så klart). Man kan faktisk framstå som mer troverdig og med mer integritet om man klarer denne ballansen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 23:21   #31
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Ja, faktisk! Forteller du alle du syns er idioter hva du mener om dem?

Det var vel ikke det Dawkins gjorde? Det han sa var at Mormons bok er et falsum og at Joseph Smith var en svindler. To synspunkter som nok ikke er helt tatt ut av løse luften.

Dessuten tror jeg at Dawkins oppriktig trodde Flowers hadde tid til å komme med motargumenter.

Gammel 07-09-12, 23:21   #32
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ein treng ikkje respektere folk, men ein kan snakke til dei på ein respektfull måte. I alle fall i ei slik setting.

Gammel 07-09-12, 23:22   #33
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Det var vel ikke det Dawkins gjorde? Det han sa var at Mormons bok er et falsum og at Joseph Smith var en svindler. To synspunkter som nok ikke er helt tatt ut av løse luften.

Dessuten tror jeg at Dawkins oppriktig trodde Flowers hadde tid til å komme med motargumenter.

Det trur eg og.

Gammel 07-09-12, 23:22   #34
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Men hadde det gjort noen forskjell - om Flowers hadde hatt tid til å komme med motargumenter?

Gammel 07-09-12, 23:24   #35
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Det første, om å oppføre seg respektfullt, var et svar til mrc. Ellers enig.

Gammel 07-09-12, 23:30   #36
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Men hadde det gjort noen forskjell - om Flowers hadde hatt tid til å komme med motargumenter?

Neppe, men så er det heller ikke poenget. Poenget er at Flowers burde hatt mulighet til å komme med sitt synspunkt. Og det er kanskje litt teit at Skavlan la opp til dette med en pop-artist som neppe er voldsomt reflektert over en religion han antagelig er født inn i og en professor som har dedikert livet sitt til å bekjempe vrangforestillinger (for å si det litt krast).

Gammel 07-09-12, 23:40   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Med tanke på hvem som var i studioet der, var han klar over at det kom til å bli en diskusjon rundt religion.

Mormonerne ser jo ellers ut til å profilere seg via han: http://mormon.org/brandon/ (og den samme siden er oversatt til en haug andre språk). Ved å stille opp slik på websiden samtidig som han er den han er, vil man vel kunne si at han er litt mer enn bare en som er født inn i det osv....

Gammel 08-09-12, 03:00   #38
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det gjer ein ikkje, men eg synest likevel Dawkins var ufin i måten han debatterte på.

Tja, Killersvokalisten presterte jo å si at han (Dawkins) ikke hadde gjort nok research og det var jo unektelig litt komisk.

Neppe, men så er det heller ikke poenget. Poenget er at Flowers burde hatt mulighet til å komme med sitt synspunkt. Og det er kanskje litt teit at Skavlan la opp til dette med en pop-artist som neppe er voldsomt reflektert over en religion han antagelig er født inn i og en professor som har dedikert livet sitt til å bekjempe vrangforestillinger (for å si det litt krast).

Kanskje litt, styrkeforholdet ble litt ujevnt, kan man si. Samtidig sa jo Dawkins at han syntes det var greit å pakke sannheten litt inn til barn, f.eks, (hva skjer med kaninen når den dør?) spørsmålet er vel hvor lenge voksne skal få tro på julenissen? Kanskje bør man la alle få tro på hva de vil uten å blande seg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:21   #39
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Dawkins beklaget og sa han ikke visste at det ikke var mere tid til diskusjon. Dette er helt og holdent programleders ansvar, spør du meg. Han bør vite hvem han inviterer...
Jeg heier på Dawkins og synes han har en etterlengtet klar røst i en debatt som ellers er preget av tåkelegging og redsel for å såre.

Gammel 08-09-12, 10:40   #40
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Vi så programmet og reagerte også på måten det hele var lagt opp. Syns ikke Dawkins var ufin, men ganske krass mot en tydelig uforberedt vokalist som poengterte at hans agenda var å promotere bandet, og opplevde til tross for dette at journalister var mer opptatt av religionen hans enn musikken. Forståelig nok, men dette er et verdensledende band og jeg syns det var direkte ufint av Skavland-redaksjonen å opptre så kynisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.