|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!
Umoralskt og frekt, helt klart, men ikke ulovlig. For meg er det naturlig å levere inn ting jeg finner i butikken og andre steder, (gitt at jeg har et sted å levere det inn) men har selv opplevd at en pose jeg glemte igjen i prøverom var borte 20 min. etter at jeg var der. Det var dameavd. på en klesbutikk og posen inneholdt en topp. Altså mest sannsynlig en voksen dame som fikk seg en gratis topp. Håper den passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!Hun har jo fått "penger" som ikke er hennes, jeg vil kalle det tyveri jeg.
![]() |
#23 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!OMG
![]() |
![]() |
#28 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!Hun tok en pose som ikke var hennes og byttet den inn i penger, det kan da ikke være lovlig? Høres ut som stjeling for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!Men hva om hun hadde funnet den på gata? Eller funnet penger på gata? er det ulovlig å ta det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Nå også i farger
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Altså, finner man en hundrelapp på gata så vet man jo ikke hvem den tilhører. Finner man en pose med en bok så ser man jo hvor den er kjøpt, og kan enten levere den dit eller levere den i butikken man fant den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Hadde jeg funnet en pose på gata ville jeg levert den inn på lik linje som om den var funnet i butikk. Penger derimot, da spørs det hvor stor summen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Nå også i farger
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Hadde mine barn gjort det samme hadde jeg sett på det som stjeling, både fra de som eide boka og butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
intro
|
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Veldig frekt, ja, men ikke direkte tyveri i mine øyne - og i alle fall ikke fra butikken. (Hadde dama i butikken virkelig vært oppmerksom, ville hun kanskje ha stusset over at den angivelige bursdagsgaven var kjøpt inn ti minutter tidligere.)
![]() |
![]() |
#34 |
Nå også i farger
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Ifht loven er det kanskje ikke tyveri, men jeg hadde tatt det like alvorlig om det var mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Dette er jo egentlig mer "utspekulert" enn å beholde boken selv. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det, men bare systematikken i å lyve til betjeningen og faktisk utføre hele operasjonen med å få en tilgodelapp....
![]() |
#39 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Frekk som flatlusa!Det er liksom det at hun leverte den inn for å få en tilgodelapp, som gjør dette utrolig frekt og utspekulert.
![]() |
#40 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekk som flatlusa!!
Uten å ha peiling på juss vil jeg gjette JA - hun har jo svindlet butikken. Frekke drittunge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|