|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Kult! Man kan gjøre det ting man allered har selv i arbeiderklassebygda - en klut, litt hyssing og den smaleste enden av en fiskestang.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Du er åpenbart også arbeidsledig og/eller har heltidsansatt kokk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendMine matpakker var tørre kneippskiver med bringebærsyltetøy eller baconost. Jeg spiste dem aldri, og er ikke kresen i utgangspunktet. Så mine får mat som smaker godt med seg.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Matpakken blir selvsagt fraktet og levert i horisontal stilling, passe avkjølt, av familiens sjåfør, ved lunsjtid. Hun er Bærums-frue, sa hun jo. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendNå angrer jeg på at jeg flyttet fra Bærum. Her på sørlandet er matboksene så triste og dønn allminnelige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Men, er vi enige om at matpakker ala dette er å dra det "litt" langt og at man da prøver å gjøre noe mer enn å sørge for at småspise barn får i seg sunn mat på skolen?
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Tror du matpakker som det der er en norm blant norske foreldre?
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Jeg håper inderlig ikke det!
|
|
|
|
#12 |
|
Kakemonster
|
Jeg tror kanskje ikke at matinntaket er hovedmotivasjonen for å lage en slik matpakke, men for å være ærlig så aner jeg ikke. Som sagt har jeg aldri sett en sånn matpakke irl, kun på bilder.
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Tøysepremiss. Ja, jeg tror det er ganske gjengs å lage vakre, fantasifulle matbokser i Japan, og japanere er jevnt over ekstremt opptatt av matestetikk. Men herregud, det går hånd i hånd med en fabelaktig råvarebevissthet og et generelt vidunderlig kjøkken. Nordmenn er matneandertalere i forhold til japanerne. Anekdotiske «bevis» fra en norsk dustemann teller ikke.
|
|
|
#14 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendBlir bare irritert av en sånn tabloid overskrift. "FORSKER ( dette er vel ikke forskning?) ADVARER (faktisk) mot fancy matpakketrend. " Jadda.
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Poeng!
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kakemonster
|
Ja, jeg har som sagt ikke noe annet enn dette å basere det på, og trodde det kom tydelig fram. Jeg hadde forøvrig ikke noe inntrykk av denne familien som "matneandertalere" (herregud, for et uttrykk..) og artikkelen handlet også om mat og matvaner i forskjellige barnefamilier.
|
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Jeg hadde ikke hatt hjerte til å spise dette. Kan jo ikke ødelegge de fine kreasjonene! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg innrømmer det, jeg har laget fænsy matpakke. Men jeg har gjort det bare en gang, og jeg mener bestemt at en gratis reklamematboks fra Prior veier opp for snobbete katter med baconost
|
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hm. tror du at du er en bedre og rikere mamma enn meg>?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 04-09-12 kl 15:35. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Crazy Cat Lady
|
Grunnen til at de havnet i matpakken til å begynne med, var at vesla nektet å spise brød en periode. Kattene gled ned på høykant, og brødnekten var over. Vanligvis får hun to kjedelige skiver med like kjedelig pålegg, en dvask fiskekake eller noe lignende, samt en liten boks med frukt og grønt. Rikere mamma enn deg? Å nei du, ser du ikke den billige matboksen da?
|
|
![]() |
|
|