Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har elevene på ungdomsskolen hos dere tilgang til kantine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 13:08   #21
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har elevene på ungdomsskolen hos dere tilgang til kantine?

Jeg har en datter som begynte i 8.klasse denne uken og hun kom hjem og fortalte at kantina er åpen hver dag,og at de selger rundstykker/brødskiver og juice/sjokolademelk. Foreløpig har hun ikke spurt om å få handle der,men jeg regner med at jeg kanskje etterhvert sender med henne penger èn dag i uka,kanskje på fredager. Vi får se,har en meget kresen trettenåring,så det er ikke sikkert hun vil ha noe annet enn det hun får hjemme.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:38   #22
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Her har de kantine. Alle elevene har kantinetjeneste, hvilket er supert for dem. De selger salater, juice og lettvint varmmat (kebaben er en stor suksess).

Til gjengjeld fins det ingen brusautomater på skolen - DET er jeg glad for!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:42   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Der mellomste går har de det en dagi uken og den er elevdrevet.

Gammel 30-08-12, 23:17   #24
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nå har maset om kantinepenger begynt,ja. Det er visst mange som bruker kantinen hver dag,men det har ikke jeg råd til,så jeg har sagt til datteren min at hun skal få med seg penger èn dag i uken,kanskje to,vi får se hvor mye de andre i klassen bruker kantinen.Gruppepresset er nok ganske stort allerede,tror jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:18   #25
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Det var ikke noe kantine når jeg gikk på skolen her, men jeg leste i lokalavisen at de nå har det. Å jeg ble helt overrasket at en startet med kantine så tidlig, det skaper jo litt kjøpepress? Det bør ikke være problem å ha med nistepakke? Tenk på de som ikke har råd til å handle i kantinen, men gjerne ha lyst.
Jeg personlig syns det er en uting med daglig kantine i grunnskolen.

På skolen til jenta mi har de en form for kantine som jeg syns mer om. Der er det elever som faller litt utenfor, som gjerne trenger en litt annen form å lære på. De får hver onsdag være med i en matgruppe, der lager de mat som de da selger. Men hele skolen er delt opp med et trinn hver uke. Derfor går det et par mnd mellom hver gang det er kantine for det enkelte trinn. Da syns ungene det er veldig stas, og de får kun bruke en viss sum (25kr).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.