Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor vanskelig kan det være?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 23:05   #21
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det være?

Her klarer stort sett familien og si det riktig. Men andre sier ofte Lene til Lena, og Erik til Eirik. Eller unnskylder seg med at "var det Erik eller Eirik han het nå igjen" for 100 og fjørtende gang.

Gammel 08-04-07, 23:10   #22
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sikkert like gøy som vi har det hver gang vi forsøker å forklare folk for ørtiende gang at guttungen vår heter ERIK og ikke Eirik.

(Og min svigermor er tilgitt, da hun har et barnebarn som heter Erik og et barnebarn som heter Eirik, bare sånn for å gjøre det enkelt for henne. )

Det skal jammen meg ikke være lett, men din svigermor er jo nesten unnskyldt

Gammel 08-04-07, 23:10   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kaller svigermor minstemann for Thomassen (det er sånn hun uttaler det). Han heter faktisk Thomas. Hvorfor i alle dager skal hun kalle han det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:10   #24
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Spiller det noen rolle?
Jeg har vært på 60 kvm med min svigermor i 6 dager, så jeg er litt sliten av å gjenta til det kjedsommelige hva jeg tidligere har sagt om vår barneoppdragelse. "Får de ikke spise marsipan og drikke saft klokken 08.00? "

Tydeligvis ikke!

Får ikke ungene dine spise gotteri kl 8 på morgenen? Det er det verste!

Gammel 08-04-07, 23:15   #25
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Tydeligvis ikke!

Får ikke ungene dine spise gotteri kl 8 på morgenen? Det er det verste!

Ikke sant?
Verdens kjipeste mor!

Gammel 08-04-07, 23:19   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Spiller det noen rolle?
Jeg har vært på 60 kvm med min svigermor i 6 dager, så jeg er litt sliten av å gjenta til det kjedsommelige hva jeg tidligere har sagt om vår barneoppdragelse. "Får de ikke spise marsipan og drikke saft klokken 08.00? "

Rart det der, hvordan noen velger å ignorere informasjon de ikke er interessert i.

Gammel 08-04-07, 23:20   #27
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Mamma kaller meg innimellom ved navnet til både storesøster 1 og storesøster 2 før hun kommer til mitt.

Bare vent til dere blir litt eldre selv... jeg kaller gjerne en av guttene med navnet til jenta.

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg klarer ikke si Emma.
Jeg sier nemlig Emma, med trykk på E'n, og det er visst feil, for da høres det ut som Hemma.
Det heter visst EMMa.

Aha! Tonem-diskusjon igjen! Trykket i Emma er alltid på E. Forskjellen er om det er tonem 1 (som i bønder) eller tonem 2 (som i bønner). Jeg pleier å si Emma med tonem 2.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:43   #28
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Her kaller svigermor minstemann for Thomassen (det er sånn hun uttaler det). Han heter faktisk Thomas. Hvorfor i alle dager skal hun kalle han det.

Det er vel et kosenavn? På samme måte som jeg kan kalle sønnen til min venninne for Martinsen (Martin).

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:46   #29
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det er vel et kosenavn? På samme måte som jeg kan kalle sønnen til min venninne for Martinsen (Martin).

Jeg liker uansett ikke sånne kosenavn. I alle fall ikke det.

Når vi fikk første tulla så påsto moren min at hun skulle bare bruke mellomnavnet til ungen fordi hun ikke likte fornavnet vi hadde valgt. Hun har gått tilbake på det. Holdt maks et par ganger. Fikk nemlig forbud av meg, og enten fikk hun si begge navnene eller første navnet.

Gammel 08-04-07, 23:49   #30
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker uansett ikke sånne kosenavn. I alle fall ikke det.

Når vi fikk første tulla så påsto moren min at hun skulle bare bruke mellomnavnet til ungen fordi hun ikke likte fornavnet vi hadde valgt. Hun har gått tilbake på det. Holdt maks et par ganger. Fikk nemlig forbud av meg, og enten fikk hun si begge navnene eller første navnet.

Da ville jeg fortalt svigermor hvor David kjøpte ølet.

Gammel 08-04-07, 23:50   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Da ville jeg fortalt svigermor hvor David kjøpte ølet.

Gammel 08-04-07, 23:52   #32
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Hehe, si det rett ut! "Ikke kall sønn min for Thomassen, basta bom!"

Gammel 09-04-07, 00:00   #33
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg mener det er en menneskerett å få navnet sitt riktig skrevet - og uttalt!
Har gjennom hele oppveksten fått navnet mitt uttalt "bondsk" av diverse mennesker, og det er ikke hyggelig. Når Marie blir til Marrje...

Jentungen fikk en H på slutten av navnet sitt, og denne er det mange som sliter med skriftlig. De som gjør dette konsekvent, og hvor jeg har gjort det bemerket og ingen endring har skjedd.... Da feilskriver jeg i retur med vilje. Ja, deres navn altså....

Hadde en greie med barnehagen om dette. At de klarer å skrive navnet feil på ting hun lager osv. Synes det er utrolig sløvt. Hvordan skal barnet etterhvert klare å skrive navnet sitt riktig, når ikke de barnehageansatte klarer det. Og her er det ikke snakk om et vanskelig navn altså, bare et navn som vanligvis skrives uten h tilslutt, f.eks. Sarah.

Håper svigermor får en åpenbaring snart.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 00:00   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Mamma kaller meg innimellom ved navnet til både storesøster 1 og storesøster 2 før hun kommer til mitt.

Det er veldig vanlig i vår familien også. Nå er jeg blitt så gammel at jeg gjør det jeg også.

Neste gang dere besøker svigermor så gi ungen et navneskilt på brystet og si til henne at dere gjør dette kun for hennes skyld. Oppriktig talt, hun skulle skamme seg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 01:36   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mellomste her i huset heter Matias. ENkelt og greit, rett ut uten ekstra bokstaver av noen slag. Skulle med andre ord være enkelt...
Nei.
Matias blir skrevet enten Mathias, Mattias eller Matthias.
Siste kaller jeg skikkelig helgardering.
Han ble tidlig vant til å påpeke at navnet hans ble stavet feil, og gjorde det høyt og tydelig på bli-kjent-dagen på skolen, hvor alle andre foreldre hørte det også.

Gammel 09-04-07, 07:00   #36
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bare vent til dere blir litt eldre selv... jeg kaller gjerne en av guttene med navnet til jenta.

Det er greit nok, men han heter faktisk ikke Erik. Han heter Eirik, og det er to forskjellige navn!

Gammel 09-04-07, 07:56   #37
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Min mor forbytter navnene på mannen min og bikkja, bør jeg bli bekymret?

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 07:58   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Gubbens tante, onkel og søskenbarn klarer ikke å fatte at jenta vår heter Malin og ikke Marlin. Og dette er noen vi har endel med å gjøre også.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 08:28   #39
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Mellomste her i huset heter Matias. ENkelt og greit, rett ut uten ekstra bokstaver av noen slag. Skulle med andre ord være enkelt...
Nei.
Matias blir skrevet enten Mathias, Mattias eller Matthias.
Siste kaller jeg skikkelig helgardering.
Han ble tidlig vant til å påpeke at navnet hans ble stavet feil, og gjorde det høyt og tydelig på bli-kjent-dagen på skolen, hvor alle andre foreldre hørte det også.

Akkurat når det gjelder Matias, så må jeg innrømme at jeg hadde gått gjennom alle andre skrivemåtene først.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 08:40   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Akkurat når det gjelder Matias, så må jeg innrømme at jeg hadde gått gjennom alle andre skrivemåtene først.

Du ville nok klart å få det riktig om det var barnet til en søster eler bror og de faktisk hadde påpekt for deg hvordan det ble stavet....
(har hatt den runden med 2 av mine søstre, men de bommer enda)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.