|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du nikkelallergi, og når får/fikk dine barn hull i ørene? | |||
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år |
|
4 | 2,06% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år |
|
9 | 4,64% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år |
|
16 | 8,25% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre |
|
27 | 13,92% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer |
|
35 | 18,04% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år |
|
3 | 1,55% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år |
|
24 | 12,37% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år |
|
35 | 18,04% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre |
|
28 | 14,43% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer |
|
18 | 9,28% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,52% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi. Den har heldigvis roet seg betraktelig etter at jeg helt sluttet å bruke ørepynt. Det blir ikke aktuelt med hull i ørene til Lillevenn på veldig lenge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke kraftig nikkelallergi, men har reagert med mye rare betennelser på juggel i ørene. Min sønn får ikke ta hull i ørene så lenge jeg bestemmer. (Og det gjør jeg til arven er fordelt i dette spørsmålet her.) Min hypotetiske datter hadde vel kanskje fått lov ved ungdomsskolealder. (Og jeg vet meget godt hva FP synes om denne forskjellsbehandlingen her, det har vi kranglet om før. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi, og siden jeg har gutter, får de ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer.
|
|
|
#4 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikkenikkelallergi, og fikk hull i ørene i 12 års alderen. Yngste, som er 10, reagerer på ymse ting. Derfor har hun (ennå) ikke hull i ørene. Det er ikke mye mas, men innimellom sukker hun og vil gjerne ha ørepynt. Vi har funnet fine clips på Glitter, og da bestemor fant frem oldemors emaljeclips som hun har fått, er det ikke så ille alikevel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Vet faktisk ikke hva jeg skal stemme. Fikk selv hull i ørene da jeg var 6. Husker jeg fikk både eksem og betennelser. Når vi ikke fikk bukt med det ble de fjernet og hullene fikk gro igjen. Har aldri villet ha igjen. Mamma er fortsatt på den at hun skal sponse meg med hull i ørene om jeg vil ha en dag. Når det gjelder egne barn, vel, jeg vet faktisk ikke helt. Kommer iallfall ikke til å foreslå det for de selv. Må legge til at jeg helst håper at minst en av de(gutten ja, kremt) ikke ønsker overhode, men gjør han får vi ta det også litt som det kommer.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke hull i ørene selv, og ikke nikkelallergi utløst av noe annet heller. Derimot har jeg en søster som fikk både betennelse og ekstremeksem av sine hull, og en datter med samme eksemissues som henne, så her er det vel sånn ca. 16-årsgrense og rikelig med skrekkhistorier til alle som vil høre.
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har svak nikkelallergi og både mannen og jeg er veldig allergiske mot så mangt at begge ungene har fått klar beskjed om at hull i ørene får vente til de er voksne og kan bestemme selv, i det minste etter de er konfirmert. Ikke snakk om at jeg utsetter dem for den risikoen det er for å utvikle allergi bare for forfengelighetens skyld.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg fikk ikke ta hull i ørene før jeg var femten, men så flyttet jeg til pappa da jeg var 14, og siden han ikke var så streng var det å ta hull i ørene noe av det første jeg gjorde.
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg svarte ikke allergi, og får ikke før 12 år eller eldre. Har ikke bestemt alder ennå, men det kan fort at lang tid. Og nå så jo snuppa det horrible bildet på den andre tråden, så da proklamerte hun høyt og tydelig at hun aldri skulle ha hull i ørene
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi og fikk hull i ørene da jeg var ca 5-6 år. Da hadde bestevenninnen min fått før meg. Husker det var veldig fokus på rensing av hullet og at jeg ikke fikk hengende ørepynt fordi mamma var redd jeg skulle henge meg fast i noe.
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Nikkelallergi, hun fikk hull i ørene (mor noe motvillig) da hun var 9.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Ad «argumentere seg fram til det i midten av tenåra» – horder av folk i min omgangskrets drev og stakk hull i ørene på hverandre over en lav sko fra, tja? tolvårsalderen av. De svidde av nåla med en lighter, og hey presto! Tipper ungdommen nutildags også kan komme til å finne på slikt, eller er de for velregulerte?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?
Men det gjorde ei venninne og jeg da vi var 6 år gamle også, så da bør man jo sørge for å pierce ungene før de begynner på skolen i hvert fall. For å være på den sikre siden.
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Ja, det var overhodet ikke ment som et pro-argument.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke nikkelallergi, har aldri tenkt på det før jeg leste om det her inne heller. Eldstejenta fikk hull i ørene da hun var 4, fordi hun ville så veldig gjerne og jeg tenkte at det var litt harry men sikkert helt greit. Har gått helt fint med henne altså, ingen infeksjoner eller tull, men jeg ville ikke tillat det i dag. Lillesøster er 5, og har heldigvis ikke engang nevnt muligheten. Hun hadde ikke fått lov, håper å drøye det mange år. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjorde det da jeg var 11, sterkt inspirert av de 14-årige jentene som satte sikkerhetsnål i øret på guttene på idrettstur. Det var ikke så ille å stikke knappenåla gjennom øret, det verste var å sette i øredobben etterpå. Au!
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Vel, jentungen her tok hull i leppa på ei venninne tidligere i år. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har mild nikkelallergi og kommer sannsynligvis ikke eil å tillate hull før 9 år +. Jeg ser ikke poenget med å nekte hull pga allergi så lenge man er helt "nazi" på å ikke ha nikkel gjennom øret. Jeg kjøper selv masse stilig og billig stæsj, men skifter alltid ut gjennomføringen som går inn i øret. Har investert i noen få ulike varianter i gull som jeg lett bytter ut etter ønske med to små gullsmedtenger som ligger i smykkeskrinet.
|
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi. Eldste har hull i ørene nå (10 år), men ikke yngste. For min del spiller min nikkelallergi ganske liten rolle i det å la ungene ta hull i ørene, det er helt andre regler når for nikkelinnhold i metaller enn det var da jeg var ung (født i 72).
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har svak nikkelallergi, og mine sønner får ikke bedrive gjennomhulling av kroppsdeler så lenge jeg bestemmer. Nå innser jeg at "så lenge jeg bestemmer" nok er et relativt begrep, de mener nok at jeg ikke bestemmer før jeg mener at jeg ikke bestemmer. |
|
|
|
![]() |
|
|