Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London alene med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 11:21   #21
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
Stabæk_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: London alene med barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Har aldri vært i London men tenker nå på å dra dit en tur alene med vesla på 8 år i høstferien. Hvor bor man med barn og hva finner vi på? Hvor spiser vi? Er 3-4 dager ok?

Ser noen nevner båttur på Themsen. Da vil jeg annbefale båt fra piren nedenfor London Eye. Og ta den helt til Greenwich. Her kan dere gå rundt, stedet minner mest om en landsby med trange gater og lave hus, med masse butikker og spisesteder. Kjempekoslig, tilbake vil jeg annbefale Dockland light railway (DLR) som etter å ha gått under Themsen går høyt over bakken mellom og gjennom skyskraperne ved Canary Warf i Docklands. Banen er førerløs og du kan dermed stå helt forran og ha en fantastisk utsikt under turen.

Dere kan og ta noe som heter Emrates Air line, som er en gondolbane som krysser Themsen mellom North Greenwich og Royal docks. Royal docks er like ved OL stadion, og her kan dere muligen besøke 115 meter høye Orbit tower. Det litt rare tårnet som daglig syntes svært godt på TV sendingene fra OL.

Ellers vil jeg jo annbefale en tur med båt på Regents canal fra Litle Venice (Warrick awenue T-bane stasjon) til Camden. Men ta dere tid og til å besøke London zoo på turen. Da må dere isåfall kjøpe bilett som inkluderer det ved påstigning siden dere slippes av midt inne i dyreparken. Når dere er ferdig så er det bare å gå på første båt i retning Camden.

Stabæk_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.