Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilke fornøyelsesparker har du vært i?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 09:21   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fornøyelsesparker har du vært i?

Haha, vi var i Liseberg for en uke siden, men jeg fikk ikke engang med meg hva Balder er... hva er det??

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 10:02   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hva? Ingen som har vært i namsskogan? *fjaser*
Namsskogan familiepark er forøvrig ganske ok
Vi har vært i Djurs, legoland, fårup, hunderfossen og lilleputthammer (og namsskogan) og grøna lund med gutta
jeg har vært i Liseberg, Tivoli og to parker i USA som jeg ikke husker navnet på.

Gammel 09-08-12, 10:17   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Namsskogan dumpet vi innom på vei hjemover fra Nordreisa vår, vi likte den kjempegodt!

Legoland var et eldorado for sønnen som da var fire, gørr for datter på seks.

Gammel 09-08-12, 10:23   #24
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Norge:
Mikkelparken, liten koselig park, mest for de minste og ekstra pluss for at den ligg i hjartet av Hardanger.
Hunderfossen: Herlig park, litt for store og litt for små, troll og norske eventyr blir aldri feil. Litt dyrt.
Lilleputthammer: DYRT, kostet to tredjedeler av det Hunderfossen kostet og var kjedelig og veldig lite i forhold til Hunderfossen. Avbefales!

Danmark:
Legoland: Greit nok om man liker lego og litt karuseller. Greit at minsten ikke var med når vi var der i fjor.
Jesperhus blomsterpark: Rolig og vakker park, med dyr, karuseller og nydelige blomster. Passet fint for både liten og stor.

Gammel 09-08-12, 11:15   #25
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Norge:
Dyreparken: Det er jo en fornøyelse å se på dyr er det ikke. Dyrt, men ellers en veldig flott park med god plass (det blir litt mye gåing på de nest minste barna, altså de som ikke sitter i vogn lenger).
Lilleputtland: Tja, liten men koselig, i forhold til pris går vi heller andre steder.
Bø sommarland: Bading er gøy! Om man liker diverse sklier er den kjempegøy.
Hunderfossen: Jo da, her er det litt å se på for store og små.
Tusenfryd: Helt ok, men dyrt om du ikke kjører karuseller.

Utlandet:
Legoland: Parken er litt for trang, men er man der en dag litt utenfor sesongen tipper jeg det er helt supert. Vi hadde to dager der i sommer og barna i alderen 1-11 hadde det helt topp, litt mye kø, men ellers noe for de fleste. Om man ikke liker lego bør man kanskje holde seg unna.
Djurs sommerland: Flott romslig park, med flere lekeplasser og artige karuseller for store og små, anbefales!
Liseberg: Husker den som en gøy park, men er minst 10 år siden jeg var der.
Tivoli i København: Husker den som gøy var der som ungdom, og her hadde de differansierte priser mener jeg, bra!

For meg som ikke kjører noe særlig karuseller, så kan godt prisen være differansiert på flere steder.

Gammel 09-08-12, 11:22   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, vi var i Liseberg for en uke siden, men jeg fikk ikke engang med meg hva Balder er... hva er det??

Balder er den store berg- og dalbanen i tre som er der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 11:28   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke glad i karuseller, men har jammen vært i endel parker likevel. Jeg har en mann og en ti-åring som elsker alt som går fort og opp ned. Jeg tar bare med de jeg har vært i i "voksen" alder.

Norge:
Tusenfryd - den er vel en av de beste i Norge for de som liker sånt. Eldste elsker tusenfryd, minste kan styre seg.
Dyreparken:
Sommarland: My kind of park. Jeg liker vannsklier mye mer enn karuseller.
Kongeparken: Denne liker jeg. Koselig park. Eldste savnet ting som gikk fort og opp ned. Men storkoste seg likevel.

Utlandet:
Legoland Windsor: Fine parken. Jeg elsker legoland.
Alton Towers (UK): Jeg var der pre-barn. Ikke så mye for meg som er pysete, men kan tenke meg at eldste hadde syns det var helt topp.
Eurodisney: Denne likte jeg. Noe for enhver her. Eldste var akkurat for liten til noen av de største attraksjonene, så lurt å sjekke høyden på fartsglade barn før man bestiller.
Parc Asterix: Store karuseller for de som liker sånt, gøyale Asterix-greier for meg. Og ikke minst endel gøy for de minste også.
Sea World: Elsker denne parken! Et par-tre store attraksjoner så mann og eldste fikk kjørt fra seg, masse dyr og bra show. Toppers!
Epcot: Denne likte jeg kjempegodt, den fartsglade var ikke like imponert. Men alle koste seg likevel.
Universal: Har den beste tømmerrenna jeg noen gang har tatt. Noe for enhver, men kanskje aller best for litt eldre barn og andre som liker at det går opp ned. Favoritten til eldste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 11:56   #28
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legoland: Trangt, lange køer og dårlig mat.
Djurs Sommerland: Flott park, gøye attraksjoner.
Liseberg: Som Djurs. Fine greier.
Efteling: Min favoritt. Eventyr, blomsterprakt, sinnsyke "rides". Godt utvalg i mat.
Cedar Point (Ohio, USA): Mange berg-og-dalbaner, og da jeg var der hadde de verdens høyeste.
Disney World: Magic Kingdom: Eventyrlig - en stor opplevelse. EPCOT: Så som så i forrige århundrede, men World showcase var bra.

Gammel 09-08-12, 14:00   #29
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg tok forresten Balder for et par år siden og trodde helt seriøst at min siste time var kommet.

Jeg satt litt med den følelsen før vi ble avfyrt i Kanonen, den som ligger ved siden av Balder.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:14   #30
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg satt litt med den følelsen før vi ble avfyrt i Kanonen, den som ligger ved siden av Balder.

Aldri i livet om jeg hadde tatt kanonen.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 04:16   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Kopierer litt jeg også:

Hunderfossen: Var der i 1995 eller deromkring og syntes det var en trivelig park.
Kongeparken: Vært der flere ganger, siste gang i 2005. Greit nok.
Bø Sommarland: Var der sist da jeg var 11-12 år og syntes det var helt supert. I senere tid har jeg hørt enormt mye negativt om Sommarland og kommer neppe til å ta turen.
Liseberg: En flott park med gode tilbud for både store og små. Stort pluss at man betaler en beskjeden sum for å komme inn og dermed velger selv hvor mye penger man skal bruke på attraksjonene.
Tusenfryd: Var der på klassetur i 1998. Vi sprang i skytteltrafikk mellom Space shot og en eller annen loop og var strålende fornøyde, men husker ellers selve parken som et trist syn.
Lalandia Billund: Supert vannland (Aquadome) og kjekt lekeland.
Legoland Billund: Been there, done that. Neitakk.
Legoland Windsor: Mer oversiktlig enn i Billund, kunne faktisk reist tilbake dit.
Tivoli København: Har vært der flere ganger, sist i 2010. Selve parken er, i likhet med Liseberg, verdt et besøk i seg selv. Når mørket siger på er alle lysene i Tivoli et fantastisk syn. Koselig julemarked i november/desember. Pluss for at man kan velge å bare betale inngang.
BonBonland: Var der i 2007 og husker det som en helt grei park.
Skånes djurpark: Her kan du få klappe og hilse på noen av dyrene. I hovedsak viet til nordiske dyr. Sympatiske inngangspriser.
Dyreparken i Kristiansand: Var der i 1984. Husker ingenting.
Tosselilla: Vår "lokale" park og min og ungenes favoritt. Parken er stor og oversiktlig og delt opp i flere områder. Det finnes klatrestativ, grillhus, tivoliland med greit utvalg for både store og små, badeland, bondegård, gokartbaner og en innsjø hvor du kan padle kano eller låne trøbåt.
Lådbilslandet: Öland. Her var vi på slutten av 80-tallet og storkoste oss i en liten familiedrevet park. Om den fortsatt eksisterer tviler jeg på, lurer på om den ikke er en del av Ölands djurpark nå.
Mikkelparken: Koselig liten familiepark i Hardanger. Lavt stressnivå.

Barna mine er og veldig glade i Tosselilla. Selv er jeg alt for glad i heftige karuseller til at den får noe toppkarakter, men den er genial for barnefamiler og dessuten rimelig.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:03   #32
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Lådbilslandet: Öland. Her var vi på slutten av 80-tallet og storkoste oss i en liten familiedrevet park. Om den fortsatt eksisterer tviler jeg på, lurer på om den ikke er en del av Ölands djurpark nå.

Eksisterer fortsatt. Vår hadde det kjempefint der i fjor.

I Halmstad ligger Äventyrslandet http://www.aventyrslandet.se/index1.asp Dette anbefales, 5-åringen hadde det helt topp i sommer. Også var det rent og pent, både på toalettene, i bassengområdet og resten av uteområdene. Ansatte gikk og ryddet hele tiden.

Gammel 10-08-12, 13:23   #33
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
Stabæk_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tusenfryd
Kongeparken
Bø Sommarland
Dyreparken i Kristiansand
Hunderfossen
Liseberg
Skara Sommarland
Grøna Lund
Alton Towers
Thorpe Park
Walleyfair (Minneapolis)
Tivoli i København
Tivoli i Aalborg
Legoland

Stabæk_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 19:36   #34
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sixflag Los Angeles i 2004. Vi var der nesten alene en aprildag. Jeg kjørte nesten alle berg og dalbanene og ble mettet på fart og spenning. Har vært på Tusenfryd med eldste et par ganger etter det. Det er skikkelig kos fordi hun er uredd og storkoser seg. Har lovt henne trebanen i år.

Gammel 10-08-12, 22:00   #35
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge:
- Tusenfryd
- Hunderfossen
- Kristiansand Dyrepark

Sverige
- Liseberg
- Skara Sommarland
- Grøna Lund

Danmark
- Djurs sommarland
- Legoland
- BonBon Land
- Tivoli

- EuroDisney - Paris

USA
- Universal i California (Hollywood) og Orlando
- Island Of Advenuture - Orlando
- Disney World - Magic Orlando
- Disneyland - California (Anaheim)
- Epcot - Orlando
- SeaWorld i California (Anaheim) og Orlando
- Knott's Berry Farm - California (Anaheim)
- MGM Studios (Disney Studios) - Orlando
- Busch Gardens - Tampa

Sist redigert av Fløyel : 12-08-12 kl 01:51.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 20:16   #36
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Aldri i livet om jeg hadde tatt kanonen.

Den er helt himmelsk rå!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 22:49   #37
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stabæk_fan, her.

Tusenfryd
Kongeparken
Bø Sommarland
Dyreparken i Kristiansand
Hunderfossen
Liseberg
Skara Sommarland
Grøna Lund
Alton Towers
Thorpe Park
Walleyfair (Minneapolis)
Tivoli i København
Tivoli i Aalborg
Legoland

Jeg regner med at du spiste en Corn dog eller fem på Valleyfair.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 23:04   #38
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jesperhus er veldig fin, ja. Ligger på Mors på Jylland. Mye forskjellig - karuseller osv., klappedyr, blomsterpark, sommerfuglhus osv. Resten av øya er også flott, og den koselige byen på øya.

Vi likte godt Legoland også for større barn, særlig 4D- kinoen og akvariet. På 4D- kinoen er det slik at du kan kjenne røyklukt, vind, vannsprut osv. Helt konge!

Tivoli liker vi også veldig godt, flott gratis lekeplass ( ungene digget de små husdoene for barn....), forestillinger med pantomimeteater, opptog med Tivoligarden osv ( barnegarde). Må nesten sjekke programmet for dagen, ikke bare gå for karusellene.

Ellers er parktips nr1 i utlandet å dra dit i høst- og vinterferien, da er det ingen andre skoler i Europa ( omtrent....) som har fri. Dvs. mindre kø. I juli har "alle" ferie.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 23:43   #39
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Norge:
- Tusenfryd
- Hunderfossen
- Bø sommarland
- Lilleputthammer
(- Kristiansand Dyrepark)

Sverige
- Liseberg
- Skara Sommarland
- Grøna Lund

Danmark
- Djurs sommarland
- Legoland
- BonBon Land
- Tivoli
- Fårup sommarland

USA
- Universal Studios Orlando
- Island Of Advenuture - Orlando
- Magic Kingdom (Disney) - Orlando
- Epcot (Disney) - Orlando
- SeaWorld - Orlando
- MGM Studios (Disney) - Orlando
- Animal Kingdom (Disney) - Orlando
- Cedar Point - Ohio

Gammel 13-08-12, 17:11   #40
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
Stabæk_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg regner med at du spiste en Corn dog eller fem på Valleyfair.

Kan ikke si jeg husker om jeg spiste noe spes. Er 17 år siden. Men husker flere heftige berg og dalbaner, hvorav en hvor man gikk opp i en veldig stor høyde for så å stupe nesten rett ned.

Og en tømmerrenne hvor det var en tunnel og i det man kom ut av tunnelen så rant det en foss ned over utgangen.

Stabæk_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.