![]() |
#21 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravfølge og trafikk
Jeg har sett mange gravfølger og vært med i noen også, men aldri opplevd at andre enn bårebilen har kors eller annet symbol på taket. Problemet blir da også at man ikke vet hvor gravfølget slutter og hvor køen av biler som har hopet seg opp bak det pga farten starter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
⭐️⭐️⭐️
|
Hm, vi har alltid hatt kors på taket når vi har kjørt i gravfølge og det er jo eneste måten å kunne markere at det er et gravfølge på. Her i distriktet ville det i allefall vært håpløst uten siden det er tett trafikk omtrent døgnet rundt.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravfølge og trafikkJeg har vel bare kjørt i to, og kors på taket har jeg hatt en gang. Noen ganger har de ikke nok kors, da får de første bilene kors, også fordeles de litt sånn "annenhver eller deromkring" bakover.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravfølge og trafikkJeg viker alltid når jeg ser gravfølger, men en gang satt jeg på med en som kjørte rett gjennom et gravfølge som kom ned en bakke og egentlig hadde vikeplikt. Det var masse snø og helt lyst ute, og vi så rett og slett ikke korset på biltaket. Vi skjønte ikke at det var et gravfølge før det var for sent, dette var i en by og det er ofte lang kø ned bakken. Vi syntes begge det var utrolig leit |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gravfølge og trafikkDette visste jeg ikke gitt.
![]() |
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gravfølge og trafikkEn tanke: I Oslo er det jo veldig vanlig med kremasjon, er det ikke? Og da driver man vel ikke så ofte å kjører i lange gravfølger som i bygder der kirka er ett sted og gravplassen et annet, og der kremasjon ikke er så vanlig? Kanskje derfor vi aldri ser noen?
![]() |
#27 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gravfølge og trafikkVi fulgte min bestemor fra Ullevål til kapellet. Selve seremonien var noen dager senere. Alle i følget hadde kors på taket (magnetisk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Gravfølge og trafikkVi gravla mormor i dag og jeg ble faktisk rørt over at alle biler stopper og lot oss kjøre hele følget gjennom alle kryss.
![]() |
#29 |
Kidding, right?
|
Sorry, men hadde jeg sett noe sånt hadde jeg selvsagt stoppet. Jeg er da ikke gal heller.
![]() |
![]() |
#30 |
⭐️⭐️⭐️
|
De gangene jeg har kjørt gravfølge har det ikke vært i forbindelse med begravelse, det har vært fra stedet personen døde og til kirke/kapell. Derfor har det også kun vært de nærmeste og få biler.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gravfølge og trafikkJeg har altså kjørt to. Et som gikk i to deler, fra sykehjemmet hvor han døde til kirken, og videre derfra til gravplassen.
![]() |
|
|