Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 12:47   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.735
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Har ikke vært borti kjernetid i bhg, så jeg klarer ikke helt forholde meg til den delen av problemstillingen. Maten serveres jo innenfor den tiden alle har tilgang til å være der om de vil?

I forrige bhg betalte vi for lunsj og fruktmåltidet, i denne betaler vi for frokost, lunsj og frukt. Knerten spiste frokost hjemme tidligere, også hadde han matpakke og spiste sammen med de andre i tillegg.

Men altså, de som ikkeil betale for frokost fordi leverer etter halv ti, vil de slippe å betale kostpenger om de tar en fridag også? Ungene har fulltidsplass og rett til å være der når maten serveres om de vil, at foreldrene ikke vil benytte seg av det er vel frivillig?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:48   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Å servere frokost 9 synes jeg er alt for sent. Noen barn blir jo levert i bhg ca 7, om de da har vært våkne en time først, blir det veldig lenge å vente?

Frokosten settes frem kl 8, men man skal avslutte måltidet innen 9. Så de som kommer tidligere trenger ikke vente helt til 9 med å spise. Det spises i ett rom av de som vil det, og så kan man leke i de andre rommene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:51   #23
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.229
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tenker at matserveringa i barnehagen kommer som en pakke. 300 kroner for frokost og lunsj. Punktum. Benytter man ikke alle måltider, vel - ok, det velger man selv.

Veldig enig i det.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:53   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Trenger det å være så store greier til ettermiddagsmat da? Der jeg jobbet fikk de yoghurt og frukt til det måltidet, og det tar ikke veldig mye tid å finne frem dette. Evt. gryn/kornblanding med melk på etc. De skal jo uansett snart hjem for å spise middag?

Min subjektive mening, er at jeg synes det er en uting når ungene mine spiser 3-4 knekkebrød kl. 14.30, da jeg er på jobb til kl. 15.30 og så drar rett hjem for å lage middag. Da er jeg sulten nemlig. Da orker de ikke å spise stort.
Men de får jo selvsagt spise altså, og vi må utsette middagen, så det er ikke noe problem, men though.

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg skjønner ikke hvor himla vanskelige det skal være å fylle en tralle med mat og trille den inn på avdelinga. Men personalet synes det tar fryktelig mye tid.

Nettopp derfor synes jeg egentlig at det kanskje er greit at vi sender med matpakke til måltidet kl 15. Vi putter rett og slett ikke så mye mat i den matboksen (vanligvis et knekkebrød og noen rosiner). Nok til å bli mett, men ikke mer enn at ungen er klar for middag kl 17.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:01   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Hvis det er slik at mange barn i barnehagen blir levert etter dette, synes jeg barnehagen kan legge måltidene til kjernetiden, og heller finne en annen løsning på frokosten.

I den barnehagen jeg jobber i har vi matpakke til frokost fra åpning kl. 07.30 til kl. 09.00, også serverer bhg. Biola,melk og frukt til. Der er det også slik at veldig mange barn blir levert sent. Gjerne mellom 09.00-09.30. og jeg tror nok foreldrene ville sett på det som urimelig at barna bare fikk ett av måltidene de betalte for. Vi serverer lunsj og 14-måltid med frukt i stedet.

Personlig synes jeg ett skikkelig måltid på ettermiddagen er vel så viktig som lunsjen da ungene faktisk er sultne på den tiden og for mange er middagen fremdeles middagen timer unna. Hjemme hos oss hadde det aldri holdt om poden kun fikk yoghurt kl. 14 da vi tidligst har middagen klar i 17-tiden, som regel nærmer klokka seg 18 før det står noe på bordet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 02-08-12 kl 13:07.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:20   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Alternativet er at ungene tar med seg matpakke til frokosten og at barnehagen heller står for maten som serveres kl 15 (forsåvidt også utenfor kjernetiden). Jeg synes egentlig at dette er et godt forslag, men barnehagen mener at dette ikke er gjennomførbart siden de er så fryktelig få på jobb etter kl 14.30.

De kan jo flytte senmåltidet til 14? I alle barnehagene jeg har jobbet i, har ettermiddagsmåltidet vært ca. kl 14 (barnehagene har alltid stått for dette måltidet), og det har vært brødskiver/knekkebrød og frukt. Aldri sett på det som noe problem. Så at de ikke får dette til, høres merkelig ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:34   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

De kan jo flytte senmåltidet til 14? I alle barnehagene jeg har jobbet i, har ettermiddagsmåltidet vært ca. kl 14 (barnehagene har alltid stått for dette måltidet), og det har vært brødskiver/knekkebrød og frukt. Aldri sett på det som noe problem. Så at de ikke får dette til, høres merkelig ut.

Dette kræsjer visst med når småbarnsavdelingene spiser, og da blir det så fryktelig fullt på kjøkkenet. Og i tillegg blir det så nærme lunsjen som finner sted 11.30 til 12. (Og 11.30 kommer som en konsekvens av at det er frokost helt til 9.)

Jeg synes ikke at barnehagepersonalet er ekstremt løsningsorientert, altså. Men det synes jeg kanskje heller ikke at deler av foreldregruppa er. Hvis ungene skal spise alle 3 måltidene innen kjernetiden, får de jo ikke gjort stort annet enn å spise og heller ikke spist når de er sultne.

Det skal ikke være så lett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:59   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Vi har med matpakke til frokost (ca 8), så får de lunsj og frukt fra matpengene. Det er jo kurant at frokost blir servert såpass tidlig ettersom noen kanksje ikke har spist frokost før de kommer. Lillebror spiser litt hjemme, og litt i barnehagen.

Klarer barnehagen å finne en nøkkel for å differensere matbetalingen så må jo det være greit å dele det opp. Vi betaler vel kr 200 for mat i måneden, uten frokosttilbudet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:06   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette kræsjer visst med når småbarnsavdelingene spiser, og da blir det så fryktelig fullt på kjøkkenet. Og i tillegg blir det så nærme lunsjen som finner sted 11.30 til 12. (Og 11.30 kommer som en konsekvens av at det er frokost helt til 9.)

Jeg synes ikke at barnehagepersonalet er ekstremt løsningsorientert, altså. Men det synes jeg kanskje heller ikke at deler av foreldregruppa er. Hvis ungene skal spise alle 3 måltidene innen kjernetiden, får de jo ikke gjort stort annet enn å spise og heller ikke spist når de er sultne.

Det skal ikke være så lett.

Ah, ja de har jo helt andre spisetider enn jeg er vant med fra mine arbeidssteder og der ungene mine går (og har gått). I minsten sin barnehage (der jeg også har jobbet i noen år tidligere) spiser de frokost 7.30 (de åpner 7.15) og så er frokosten ferdig ca. 8 tror jeg. Så er det lunsj kl. 11 og ettermiddagsmåltid med frukt og brød kl. 14.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:07   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Vi har i begge bhg jeg har erfaring med hatt med matpakke til frokost og så spises restene av denne til fruktmåltidet. Da styrer foreldrene selv hvor mette ungene kan være skal være når de hentes. Lunsj dekkes av barnehagen. Frukt var inkludert i gamlebhg, men ikke i nye pga manglende oppbevaringsmuligheter (har med, deles mellom barna).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:08   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Klarer barnehagen å finne en nøkkel for å differensere matbetalingen så må jo det være greit å dele det opp. Vi betaler vel kr 200 for mat i måneden, uten frokosttilbudet.

Dette synes barnehagen er litt vanskelig. Det er nemlig unger som kommer før 9 som allikevel ikke spiser frokost (fordi de har spist med familien hjemme). Men det hender at de setter seg ned og tar en matbit. Frokosten er jo en sosial happening også. Barnehagen hadde ikke lyst til å stå å nekte ungene mat med begrunnelse: "Foreldrene dine har ikke betalt". Og akkurat det skjønner jeg at de ikke vil.

Jeg begynner å bli ganske drittlei hele denne matdiskusjonen i barnehagen. Jeg er veldig glad for at jeg bare skal ha barn der ett år til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:10   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Dere må selvsagt differensiere.

200 for de som alltid spiser bare lunsj, 250 om de spiser frokost halvparten av dagene, osv.

Dere kan lage et regneark til dem, sånn at de kan føre opp hvem som spiser hvilke måltider.

Der kan de også holde orden på hvem som spiser mye og lite. Det er jo helt urimelige at store Ola som eter 6 skiver på et måltid skal betale likt som lille Mette som knapt spiser en halv brødskive.

Regnearket må selvsagt også utvides til andre områder. Rabatt for barn som ikke bruker av forbrudsmateriell som maling, for eksempel.

Dette syns jeg er det miste dere kan forlange at barnehagepersonalet skal bruke tid og krefter på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:12   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Polyanna: Akkurat sånn føler jeg det også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:16   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Foreslå det jeg har skrevet over, i fullt alvor, og se hvordan folk reagerer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:19   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.987
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Foreslå det jeg har skrevet over, i fullt alvor, og se hvordan folk reagerer.

Knallbra

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:25   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Aller først: Her høres det ut som om det er smålige foreldre som er vanskelige, rett og slett. Matpengene er satt, og velger de å ikke spise frokost av ymse grunner så er det deres egen sak (og skyld). *basta*

Og så synes jeg barnehagen virker litt lite løsningsorientert når det gjelder varighet og tidspunkt av matservering. Og hva får de egentlig til siste måltidet? (kl 15 syntes jeg også var lovlig sent. Det hender at de blir så sent i barnehagen til ungene også, men det er en gang i blandt og hvis de har holdt på med noe kjekt som har tatt tid. Da er det ok synes jeg.)

I barnehagen til gutta betaler vi 300,- og får alle måltider.
Frokost fra 8:30 og utover = brødmat med forskjellig pålegg
Lunch ca 11:00 = brødmat og varmmat enkelte dager (min en gang i uken)
"Frukt"måltid ca 14:00 = knekkebrød og frukt eller smoothie.

Vi er strålende fornøyd med alt, og er evig takknemlige for å slippe matpakker.

Edit: nå så jeg at dere må ha med matpakker til siste måltid. *note to self: LES, ikke bare skum!*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:27   #37
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Foreslå det jeg har skrevet over, i fullt alvor, og se hvordan folk reagerer.

Med sånne folk som Tjorven skisserer her, så er det nok helt sikkert noen som i fullt alvor vil hoppe på idèen og synes den er 'sjeeeempegod'.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:31   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

I barnehagen til gutta betaler vi 300,- og får alle måltider.
Frokost fra 8:30 og utover = brødmat med forskjellig pålegg
Lunch ca 11:00 = brødmat og varmmat enkelte dager (min en gang i uken)
"Frukt"måltid ca 14:00 = knekkebrød og frukt eller smoothie.

Vi er strålende fornøyd med alt, og er evig takknemlige for å slippe matpakker.

Sånn var det i barnehagen vår tidligere bare på litt andre tidspunkter. Men så syntes altså personalet at det ble så mye jobb samtidig som det var lite personale med 15-måltidet slik at det ble bestemt at de skulle ha med matpakke isteden. Så skulle de bruke det de sparte inn på litt bedre lunsjer (om dette har skjedd aner jeg ikke, men jeg vet at matpengene er et eget busjett som går omtrentlig i null).

Jeg likte innmari godt å slippe styret med matboksene. Og når jeg ser hva enkelte av ungene har oppi matboksene så tror jeg kostholdet deres hadde hatt veldig godt av at barnehagen serverte mat. Loff med nugatti er godteri og ikke mat i mitt hode, men ikke alle foreldre er enige med meg i det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:36   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sånn var det i barnehagen vår tidligere bare på litt andre tidspunkter. Men så syntes altså personalet at det ble så mye jobb samtidig som det var lite personale med 15-måltidet slik at det ble bestemt at de skulle ha med matpakke isteden. Så skulle de bruke det de sparte inn på litt bedre lunsjer (om dette har skjedd aner jeg ikke, men jeg vet at matpengene er et eget busjett som går omtrentlig i null).

Jeg likte innmari godt å slippe styret med matboksene. Og når jeg ser hva enkelte av ungene har oppi matboksene så tror jeg kostholdet deres hadde hatt veldig godt av at barnehagen serverte mat. Loff med nugatti er godteri og ikke mat i mitt hode, men ikke alle foreldre er enige med meg i det.

:grøss: Jeg er veldig enig ja! Jeg har sett en del elendige matpakker i mine år som barnehageansatt. Jeg HATER loff med nugatti som matpakke, men det er bedre enn den ene matpakka et barn i forrige barnehage hadde: Skoleboller, sjokomelk og skumboller! Ja, det VAR en vanlig dag og ikke noe ekstra.
Nå skal det sies at det var fantastisk at h*n hadde med seg mat i det hele tatt, for det var ikke ofte for å si det mildt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:36   #40
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Flytt kjernetid-tidspunktet til 8:30 - vips, problemet løst.

Seriøst: Dette er tullete, og jeg er helt enig med deg. Men jeg blir ikke så overrasket. Hilsen Styrer i Barnehage. Det er alltid "noen" som henger seg opp i sånne ting. Hos oss dekker matpengene på 295,- lunsj (ca 11-12) og knekkebrød/frukt (14-14:30). Frokost har de med selv. Så 2 smøremåltider til 300,- er fullt akseptabelt. At foreldre velger å benytte frokost-tilbudet - so what? Vi har aldri hørt noe fra de som henter før frukt - at de ikke skal betale. (dog er det noen som har prøvd seg på at ungen ikke drikker melk og de derfor ønsker reduksjon).

Seriøst, så synes jeg Polyanna sitt forslag er flott. Bruk det som eksempel på hvor dumt dette faktisk blir!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no