Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 11:44   #21
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Alkohol

Søskenbarnet til mannen min var sammen en mann, og de var gift i 8 år før det gikk galt. Men alle de årene de var sammen maste hun og kjeftet på han for hans forhold til alkohol. Det skal sies at mannen er verdens rooooligste mann, og når han drikker så gjør han aldri noe galt. Det hele ente med at han drakk bare mer og mer jo mer hun maste, han drakk kun i helger, for han hadde jo full jobb og var pliktoppfyllende. Hun gjorde alt hun kunne for å forandre hans forhold til alkoholen, og det gikk ikke særlig bra.

I dag er mannen sammen ei ny dame, og han tar seg en øl i ny og ned i helgene. De koser seg sammen uten mas om alkohol og fest. Har de lyst til å ta en fest, så gjør de det sammen. Forskjellen er at den nye dama ikke prøver å forandre han, og da tilpasser han seg også.

Så du må heller snakke med kjæresten din, og forklare hvordan du ser for deg livet deres sammen i framtiden. Så kan dere sammen finne ut på hvilke plan dere er i livet og om dere er interessert i ofre noe for hverandre.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 17:34   #22
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk til å involvere meg for dypt i en som har et såpass nært forhold til alkoholen. Og jeg syns også det er ulurt å involvere barn i et forhold så tidlig.

Sist redigert av safran : 25-07-12 kl 18:28.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:26   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes revurderingen bør komme allerede i det man tenker at det er en god idé å involvere ens barn i et forhold man har vært i i tre måneder. Når det i tillegg er et alkoholforbruk man føler er ubehagelig med i bildet, er det intet mindre enn uansvarlig og tankeløst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 19:04   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at når man skal etablere seg i et forhold, så er det en god regel å velge noen som er bra nok akkurat slik som de er. Å skulle begynne å endre på noen etter tre måneder indikerer at fortsettelsen ikke lover så veldig bra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 22:11   #25
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker at når man skal etablere seg i et forhold, så er det en god regel å velge noen som er bra nok akkurat slik som de er. Å skulle begynne å endre på noen etter tre måneder indikerer at fortsettelsen ikke lover så veldig bra.

storesøster 96
Gammel 25-07-12, 23:59   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk er jo gjerne på sitt beste i begynnelsen av et forhold, så om han ikke er bra nok nå, så blir han det ikke senere heller.

Gammel 26-07-12, 14:26   #27
dopapir
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2012
dopapir har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes revurderingen bør komme allerede i det man tenker at det er en god idé å involvere ens barn i et forhold man har vært i i tre måneder. Når det i tillegg er et alkoholforbruk man føler er ubehagelig med i bildet, er det intet mindre enn uansvarlig og tankeløst.

Herlighet. Alkoholen er ikke i nærheten av barnet på noe slags måte. Uansvarlig å tankeløst er d ikke.

dopapir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:34   #28
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si meg enig her.

Jeg ville aldri latt barna få vite om en ny kjæreste før det hadde gått så lang tid at jeg følte meg trygg på at det kunne vare. Når det er tvil, så venter man. Rett og slett. 3 mnd er for meg altfor kort tid.

Men mulig jeg er litt sær og rar.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:40   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Helt enig med deg,men jeg fikk høre da jeg var alene at jeg var sær som ikke ville introdusere barnet mitt for en kjæreste før det hadde gått ett år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 15:05   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge man skal være sammen før man introduserer kjæreste for barnet vil jo variere fra forhold til forhold og fra situasjon til situasjon.
En venninne av meg er alenemor, og har så og si ingen avlastning eller mulighet for at barnet er andre steder enn der hun er. Jeg skjønner at hun nødvendigvis må ta andre valg enn mange andre.

Utover det tenker jeg at dere må prate om dette. Ikke krav og mas, men snakke sammen om hva dere ønsker og trenger. Hva er hans forventninger og hva er dine.
Før jeg fikk barn hadde jeg en helt annen livsførsel enn etter jeg fikk barn, selv om Sambo hadde barn fra før.
Så om kjæresten din er ung og fester i helgene betyr ikke det at han nødvendigvis er en slubbert. Men det er vel heller ikke så viktig å definere. Er han en du vil ha? Vil du leve med ham slik han er? Ønsker han å tilpasse seg deg og barnet ditt?

Gammel 26-07-12, 15:28   #31
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvor lenge man skal være sammen før man introduserer kjæreste for barnet vil jo variere fra forhold til forhold og fra situasjon til situasjon.
En venninne av meg er alenemor, og har så og si ingen avlastning eller mulighet for at barnet er andre steder enn der hun er. Jeg skjønner at hun nødvendigvis må ta andre valg enn mange andre.

Det er litt viktig å huske på. Jeg er i samme situasjon som din venninne, og kjæresten min har spist middag sammen med sønnen min fra relativt tidlig i forholdet, fordi det var eneste mulighet vi hadde for å treffes. Da har det vært snakk om at de har vært sammen en time før junior legger seg. Men det er også noe helt annet enn å delta i familielivet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 16:33   #32
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av dopapir, her.

Herlighet. Alkoholen er ikke i nærheten av barnet på noe slags måte. Uansvarlig å tankeløst er d ikke.

Det var du som i HI tok opp at du syntes at han drakk for mye, da synes jeg at du må tåle tilbakemeldinger på alkohol også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 17:59   #33
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av dopapir, her.

Hvis du ikke tåler konstruktive tilbakemeldinger på hovedinnlegget ditt der i mine øyne ber om råd og hjelp på grunn av alkoholinntaket og festingen til kjæresten din, så må jeg ærlig si at jeg ikke helt skjønner HVA du vil med innlegget ditt.

storesøster 96
Gammel 26-07-12, 18:03   #34
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Min største datter møtte mannen min tidlig i forholdet mitt med han, men da gjorde vi andre ting sammen. Som å møtes for å gå på kino eller andre ting vi kunne involvere henne i. Hun var på det stadiet 6 år, og han ble introdusert som en venn. Vi gjorde aldri kjæresteting sammen mens hun var tilstede, og når vi begge var sikker på at det ble oss så flyttet vi sammen. Og det var faktisk kun 6 mnd etter at vi ble kjærester.

Så det kommer vel litt an på situasjonen. Vi var begge voksne, og sikker på hva vi ville i framtiden.

storesøster 96
Gammel 26-07-12, 20:41   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt alle artikler og uttalelser fra "folk som skal vite slikt" om temaet anbefaler at man venter lenge før man introduserer nye forhold for barna. At det i mange tilfeller gjør ting komplisert og er vanskelig er så sin sak, men jeg er svært bastant på at dette er en situasjon hvor man definitivt skal sette barnas behov foran sine egne.

Gammel 26-07-12, 20:48   #36
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Så det kommer vel litt an på situasjonen. Vi var begge voksne, og sikker på hva vi ville i framtiden.

Det sier vel alle som gjør sånt. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor man skal ha sånt hastverk? Jeg ønsker meg å bo sammen med kjæresten (innimellom, jeg nyter også at huset mitt er mitt), men det er jo en enorm omveltning for ungene våre. Selv om vi er sikre på at vi vil være sammen og alt det der, synes jeg ungene skal få den tiden de trenger for å bli kjent med og trygge på den voksne de faktisk skal dele hus med, som de ikke har valgt selv.

Gammel 26-07-12, 20:49   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det sier vel alle som gjør sånt. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor man skal ha sånt hastverk? Jeg ønsker meg å bo sammen med kjæresten (innimellom, jeg nyter også at huset mitt er mitt), men det er jo en enorm omveltning for ungene våre. Selv om vi er sikre på at vi vil være sammen og alt det der, synes jeg ungene skal få den tiden de trenger for å bli kjent med og trygge på den voksne de faktisk skal dele hus med, som de ikke har valgt selv.

Jah!

Gammel 26-07-12, 20:53   #38
Input

Input sin avatar

Standard

Også må jeg bare få si at hadde sønnen min vært noe som helst eldre enn de 15 mnd han var da kjæresten fikk treffe ham, hadde det ikke skjedd. Han var så liten at han ikke på noen måte kunne skjønne forskjell på kjæresten og de kompisene jeg har på besøk innimellom. Med kjærestens 2006-datter ventet vi mye lenger, jeg møtte henne første gang for to uker siden.

Gammel 26-07-12, 21:25   #39
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Og jeg trenger overhode ikke forklare meg ovenfor DEG iallefall ..
Mitt forhold til mannen min har vart i 10 år, så vi viste hva vi gjorde!

storesøster 96
Gammel 26-07-12, 21:26   #40
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.