|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AlkoholSøskenbarnet til mannen min var sammen en mann, og de var gift i 8 år før det gikk galt. Men alle de årene de var sammen maste hun og kjeftet på han for hans forhold til alkohol. Det skal sies at mannen er verdens rooooligste mann, og når han drikker så gjør han aldri noe galt. Det hele ente med at han drakk bare mer og mer jo mer hun maste, han drakk kun i helger, for han hadde jo full jobb og var pliktoppfyllende. Hun gjorde alt hun kunne for å forandre hans forhold til alkoholen, og det gikk ikke særlig bra.
![]() |
#22 |
frakoblet
|
![]() Sv: AlkoholJeg ville i utgangspunktet vært skeptisk til å involvere meg for dypt i en som har et såpass nært forhold til alkoholen. Og jeg syns også det er ulurt å involvere barn i et forhold så tidlig.
In vino veritas Sist redigert av safran : 25-07-12 kl 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: AlkoholJeg synes revurderingen bør komme allerede i det man tenker at det er en god idé å involvere ens barn i et forhold man har vært i i tre måneder. Når det i tillegg er et alkoholforbruk man føler er ubehagelig med i bildet, er det intet mindre enn uansvarlig og tankeløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: AlkoholJeg tenker at når man skal etablere seg i et forhold, så er det en god regel å velge noen som er bra nok akkurat slik som de er. Å skulle begynne å endre på noen etter tre måneder indikerer at fortsettelsen ikke lover så veldig bra.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() Sv: Alkohol
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: AlkoholFolk er jo gjerne på sitt beste i begynnelsen av et forhold, så om han ikke er bra nok nå, så blir han det ikke senere heller.
![]() |
#27 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Herlighet. Alkoholen er ikke i nærheten av barnet på noe slags måte. Uansvarlig å tankeløst er d ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
L.F.C. supporter
|
Jeg må si meg enig her.
![]() |
#29 |
Drømmer
|
Helt enig med deg,men jeg fikk høre da jeg var alene at jeg var sær som ikke ville introdusere barnet mitt for en kjæreste før det hadde gått ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: AlkoholHvor lenge man skal være sammen før man introduserer kjæreste for barnet vil jo variere fra forhold til forhold og fra situasjon til situasjon.
![]() |
#31 |
|
Det er litt viktig å huske på. Jeg er i samme situasjon som din venninne, og kjæresten min har spist middag sammen med sønnen min fra relativt tidlig i forholdet, fordi det var eneste mulighet vi hadde for å treffes. Da har det vært snakk om at de har vært sammen en time før junior legger seg. Men det er også noe helt annet enn å delta i familielivet.
![]() |
![]() |
#32 |
Ser lyst på livet
|
Det var du som i HI tok opp at du syntes at han drakk for mye, da synes jeg at du må tåle tilbakemeldinger på alkohol også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hvis du ikke tåler konstruktive tilbakemeldinger på hovedinnlegget ditt der i mine øyne ber om råd og hjelp på grunn av alkoholinntaket og festingen til kjæresten din, så må jeg ærlig si at jeg ikke helt skjønner HVA du vil med innlegget ditt.
![]() |
#34 |
Min største datter møtte mannen min tidlig i forholdet mitt med han, men da gjorde vi andre ting sammen. Som å møtes for å gå på kino eller andre ting vi kunne involvere henne i. Hun var på det stadiet 6 år, og han ble introdusert som en venn. Vi gjorde aldri kjæresteting sammen mens hun var tilstede, og når vi begge var sikker på at det ble oss så flyttet vi sammen. Og det var faktisk kun 6 mnd etter at vi ble kjærester.
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: AlkoholAbsolutt alle artikler og uttalelser fra "folk som skal vite slikt" om temaet anbefaler at man venter lenge før man introduserer nye forhold for barna. At det i mange tilfeller gjør ting komplisert og er vanskelig er så sin sak, men jeg er svært bastant på at dette er en situasjon hvor man definitivt skal sette barnas behov foran sine egne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Det sier vel alle som gjør sånt. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor man skal ha sånt hastverk? Jeg ønsker meg å bo sammen med kjæresten (innimellom, jeg nyter også at huset mitt er mitt), men det er jo en enorm omveltning for ungene våre. Selv om vi er sikre på at vi vil være sammen og alt det der, synes jeg ungene skal få den tiden de trenger for å bli kjent med og trygge på den voksne de faktisk skal dele hus med, som de ikke har valgt selv.
![]() |
![]() |
#37 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: AlkoholOgså må jeg bare få si at hadde sønnen min vært noe som helst eldre enn de 15 mnd han var da kjæresten fikk treffe ham, hadde det ikke skjedd. Han var så liten at han ikke på noen måte kunne skjønne forskjell på kjæresten og de kompisene jeg har på besøk innimellom. Med kjærestens 2006-datter ventet vi mye lenger, jeg møtte henne første gang for to uker siden.
![]() |
![]() |
#39 |
Og jeg trenger overhode ikke forklare meg ovenfor DEG iallefall ..
![]() |
#40 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|