Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Diverse spørsmål til dere som ferierer i Danmark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-12, 19:40   #21
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diverse spørsmål til dere som ferierer i Danmark

Synes Legoland hadde veldig få attraksjoner, masse dårlige butikker og elendig service. Maten orket vi ikke spise opp engang. Så i forhold til f.eks Djurs synes både små og store det var enormt stor forskjell.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 19:42   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Synes Legoland hadde veldig få attraksjoner, masse dårlige butikker og elendig service. Maten orket vi ikke spise opp engang. Så i forhold til f.eks Djurs synes både små og store det var enormt stor forskjell.

Samme her, vi liker Djurs mye bedre. Legoland var skuffende.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 20:41   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man bare er ute etter flest mulig attraksjoner, er Legoland meningsløst. Det som er moro, er jo hele konseptet. At man ser legodyr langs tømmerrenna. At berg og dalbanen er innebygd og har legoeffekter. At alt er gjennomført. Jeg fatter ikke at en treåring kan synes det er dårlig uten å bli fortalt det. Vi var der for tredje gang på 6 år forrige uke, og koste oss, dog tar vi det nok utenom fellesferien neste gang.

Så liker jeg at det er få boder og lite ræl.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 21:46   #24
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis man bare er ute etter flest mulig attraksjoner, er Legoland meningsløst. Det som er moro, er jo hele konseptet. At man ser legodyr langs tømmerrenna. At berg og dalbanen er innebygd og har legoeffekter. At alt er gjennomført. Jeg fatter ikke at en treåring kan synes det er dårlig uten å bli fortalt det. Vi var der for tredje gang på 6 år forrige uke, og koste oss, dog tar vi det nok utenom fellesferien neste gang.

Så liker jeg at det er få boder og lite ræl.

Få boder og lite ræl i Legoland? Det er jo nesten ikke noe annet der jo! Salgsboder med ræl overalt, synes det var vanvittigt kommersiellt men vi er alle forskjellig. Selvfølgelig er installasjonene den viktigste delen av konseptet men de skuffet så voldsomt. Mamma sa Legoland ikke var så mye annerledes nå en da vi var der da jeg var 7 år. Det tror jeg på, nedslitt og stort moderniseringsbehov men visstnok skal dette skje om et par år.

Gammel 29-07-12, 23:33   #25
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Legoland er en opplevelse for dem som er glad i lego, i år droppet vi det og forsøkte djurs og fårup istede, jeg likte karusellene til fårup men parkfølelsen i djus.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 23:53   #26
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Legoland er fantastisk bra, synest vi. Og Lego er i alle fall ikke ræl.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 00:18   #27
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Lego er selvfølgelig ikke ræl men ufattelig mange boder med ekte ræl. 9 åringen har helt dilla og det var vel det eneste hun satte pris på. Masse boder med øredobber, skjerf og smykker. Det var også en outlet med bare ræl så godt som, ikke Lego i alle fall. Så mitt besøk i Legoland ble jo veldig preget av gnålet om å kjøpe diverse stæsj hver eneste gang det dukket opp en bod eller butikk. Djurs var helt kjemisk fritt for salgsboder og butikker av det slaget, bliss indeed!

Sist redigert av Lisa : 30-07-12 kl 00:31.
Gammel 30-07-12, 00:19   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at Djurs og Legoland er to helt ulike ting. Man sammenlikner ikke epler og bananer, men kan like dem av ulike årsaker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 07:54   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man sliter med mas om kjøp av alt mulig, er det vel ikke stedet som er problemet, men maset.
Storebror maser ikke om sånt mer etter at jeg har snakket mye med ham om det, og stort sett aldri kjøpt noe. Vi kjøpte en Legoeske til hver ved utgangen og en matboks. Utover det dropper vi alt av utsalg. Men jeg forstår heller ikke at det var så mye av det.

Der er forøvrig store endringer der siden jeg var det da jeg var 5 . Det er også endringer fra vi var der i 2007.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 08:01   #30
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi har leid sammen med andre familier og kjørt på dagstur til Legoland fra både Århusområdet, og Viborgområdet. Legoland er et fint sted for barnefamilier, men etter to fellesferieopplevelser har vi sverget på at neste gang vi skal reise dit så skal det være utenom sesong. Høstferie eller noe.

Fine attraksjoner, men de har dårlig logistikk på mat og kaffe og annet som man trenger i løpet av en lang parkdag. Det hjalp veldig den gangen vi bestilte bord for middag på restauranten i hotellet. Da fikk vi også et par timers pause fra selve parken, i tillegg til et rolig bordsete for store og små.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 08:24   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la heller ikke merke til boder med ræl. Det er jo endel småbutikker med Legoprodukter, i tillegg til den store Legobutikken ved inngangen. Det var i sistnevnte tiåringen var interessert i å bruke sine oppsparte feriepenger, så det var ikke mas om noe annet.

Det har kommet mye nytt i Legoland siden jeg var der selv da jeg var liten, og siden jeg var der med egne barn for første gang for over 20 år siden. Det er også kommet endel nytt de aller siste årene. For barn (og voksne) som elsker Lego så er det jo en verdi i seg selv at alt er Lego. Jeg syns de små byene og landskapene i Lego fortsatt er fine, selv om en kan se at de ikke er nye, og de vakte overraskende stor begeistring hos tiåringen som har vært der før også. Hvis mengder av berg og dalbaner og den type attraksjoner er det viktigste, er det sikkert andre parker som har mer, men for oss var det mer enn nok også av sånt i Legoland.

Denne gangen var vi også i Legoland midt i juli, noe jeg egentlig ikke driver med. Men det var overraskende lite køer, så det gikk helt fint. Tror vi sto maks fem minutter i kø.

Jeg er ikke noen stor fan av familieparker, og prøver mest å unngå det om jeg kan, men Legoland syns jeg er morsomt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 11:38   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer virkelig om vi har vært på samme sted eller om ungene mine og jeg har vært blinde i parken. De bruker å tiltrekkes av ræl og eneste sted de ble tiltrukket i legoland var ved inngangsområdet. Jeg må sannelig kikke gjennom bildene ennå en gang. Ikke umulig at jeg overser ting.

Kanskje vi mener forskjellige ting med "ræl"? Jeg mener i all hovedsak "stæsj" som 9 åringen er over middels opptatt av. Fra inngangen og oppover ligger det jo både butikker og outlets med null lego men med klær og stæsj. Til og med i det Nintendobygget var mesteparten av arealet salg av klær og stæsj. Så var det bodene med ufattelig mange øredobber av typen 5 par for 100 kr og masse skjerf, armbånd, tatoveringer og alt en 9 åring som er opptatt av dette kan drømme om.
Selvfølgelig kan man snakke med barna om dette på forhånd som apan sier men poenget mitt er vel at jeg helst vil slippe ræl og kommers i en temapark som Legoland. Greit med utsalg av Lego men la meg slippe sydenbodene og outlets please!

Vi var der siste uken i juni, det var iskald vind og jeg var i dårlig form (visste ikke da at det var kyssesyken). Godt mulig at dagen min ble preget av begge disse faktorene men det forandrer ikke det faktum at jeg misliker parker med så mye salg og lite attraksjoner. Det var en Lego innstallasjon jeg synes var fantastisk og det var den vi så bittelitt av når vi kjørte Polarekspressen. Ellers ble jeg veldig distrahert av hvor skittene de andre var og maten vi kjøpte leverte vi tilbake og fikk heldigivs pengene igjen. (Ferdigpakket pastasalat som virkelig ikke var spiselig og chicken nuggets som det rant fett av, ikke fritert riktig). Og nei, jeg forventer ikke all verden av mat i slike parker men minimum på være at det er spiselig.

Men klart, hvis noen av barna hadde vært veldig opptatt av Lego kan det godt hende de hadde fått større utbytte av dagen. Legobutikken var jo fantastisk men igjen, shopping er jo ikke hovedformålet med Legoland.

Gammel 05-08-12, 10:08   #33
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Noen salgsboder var det, men vi har ikke barn som var så opptatt av det. Jeg vet om flere som ikke syns noe særlig om legoland i omgangskretsen vår. Min snart 6-åring synes heller ikke det var supergøy der.

Gammel 09-02-13, 15:17   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi leier feriehus stort sett, liker oss i Ebeltoftområdet så derfor har vi bodd der flere ganger. Det er ikke langt å kjøre til Legoland heller.
Bor der en uke som regel, vi har vært på Danmarksferie 4 ganger på 6 år.

I år betalta vi 4000 for feriehus med stort basseng, vi dro i juni og 2000 for båt.

Hvor langt er det fra Ebeltoft til Legoland?

Gammel 09-02-13, 17:07   #35
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Når vi har vært i legoland har vi bodd i Blåvandområdet. Blåvand er en kjempe koselig by, hvertfall sommerstid når det yrer med liv. Tar vell 45min-1t til legoland.

I år skal vi bo i svømmebassenghus like ved Ebeltoft, også et veldig fint området. Vi dropper legoland i år, det blir for lite og kjedelig. Å jeg vil tror det blir for mye folk i den lille parken i starten av august. Mannen syns dessuten parken er skikkelig elendig, men har nå vært med meg og ungene de siste årene
I år prøver vi oss på djurssommerland igjen, noen år siden sist så husker ikke helt hvordan det var der.

Gammel 09-02-13, 19:24   #36
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er for langt å kjøre fra Ebeltoft til Legoland for dagstur, men husker ikke hvor langt det er. Djurs sommerland var absolutt gøy for både ettåring og tiåring nå i sommer.

Gammel 09-02-13, 19:53   #37
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg tror vi brukte ca to timer på å kjøre fra Ebeltoft til Legoland, det var null problem for oss hvertfall, vi kjørte tidligå var fremme da Legoland åpnet å så dro vi hjem ved stengetid.

Gammel 09-02-13, 19:57   #38
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg syns to timer en vei er for langt for dagstur. Ser at mange andre velger å gjøre det, men jeg hadde som sagt ikke orket. Greit nok med turen til parken, men tilbake igjen på kvelden er for pes. Vi bodde ca en times kjøring fra Legoland nå i sommer, og jeg syns det var i lengste laget å kjøre (men da hadde jeg bare hatt lappen i 2,5 mnd og var ikke så veldig vant til langtur i mørket på danske veier etter en lang og slitsom dag i Legoland).

Gammel 09-02-13, 20:03   #39
Chablis
Drømmer

Standard

Ja altså jeg sa bare hva som var greit for oss jeg, jeg hadde ingen som helst problem med å kjøre i 2 t å synes ikke det er langt i det hele tatt, så vi er forskjellige.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.