Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bruker du pastellfarger?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 09:06   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du pastellfarger?

Hva er egentlig paletten for pastellfarger? Jeg har flere rosa plagg som jeg ikke tenker på som pastell fordi de er ganske mørke, men kanskje de egentlig er pastell de også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:06   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker lys rosa og hvitt, tror ikke jeg har andre pastellfarger i skapet.

Datteren på 16 er veldig lys i huden og håret, men er likevel utrolig fin i pastellfarger (favoritten om dagen er visst mint).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:26   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg bruker pastellfarger. Min unnskyldning er at jeg vokste opp på det brune/gule/oransje 70-tallet og må ta det igjen nå.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:05   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ja, jeg bruker pastellfarger. Min unnskyldning er at jeg vokste opp på det brune/gule/oransje 70-tallet og må ta det igjen nå.

Tsk, du var da i likhet med meg ung på 80-tallet og fikk vel din dose da? (Herregud, som jeg så ut!)

Gammel 27-06-12, 10:27   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

(Herregud, som jeg så ut!)

Vi er mange. Tenk, jeg brukte et helt tiår på å ta meg dårlig ut. Det tok lang tid før jeg turde å se på pasteller, og den nevnte mintgrønne kjolen er det mange som sier jeg kler, men jeg klarer ikke å tro det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 12:00   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi er mange. Tenk, jeg brukte et helt tiår på å ta meg dårlig ut. Det tok lang tid før jeg turde å se på pasteller, og den nevnte mintgrønne kjolen er det mange som sier jeg kler, men jeg klarer ikke å tro det.

Det gjør du nok! (Er det HM-kjolen? Jeg kikket på den og fant den for lys, men jeg har masse klær i bare hakket mørkere nyanser.)

Gammel 27-06-12, 13:29   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Er det HM-kjolen?

Den, ja. Det første og, tror jeg, siste mintgrønne plagget siden åttitallet og til evigheten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:38   #8
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Tsk, du var da i likhet med meg ung på 80-tallet og fikk vel din dose da? (Herregud, som jeg så ut!)

Jeg hadde en hel-svart periode sist på 80-tallet, så ikke så veldig, nei. Dog har jeg hatt mintgrønn bik bok-joggedress. Og stoooore plastbriller, både hvite og rosa.

Groucho Marx
Gammel 27-06-12, 09:29   #9
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker godt duse farver, men kler det nok ikke så godt. Jeg bruker det tidvis allikevel.

Måtte google mintgrønn og kom over dette bildet, som viser hvor flott (synes jeg) det kan være:

Jeg er sikker på at Kasia er kjempefin med sine mintgrønne bukser.
Og er det ikke deilig når de små kommer med slike komplimenter til sin mor?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:31   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Og er det ikke deilig når de små kommer med slike komplimenter til sin mor?

Jo, virkelig. Hun var så inderlig søt. Vanligvis bryr hun seg filla om hva noen har på seg, så det var tydelig at hun syns det var veldig fint med mintgrønn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:52   #11
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jo, virkelig. Hun var så inderlig søt. Vanligvis bryr hun seg filla om hva noen har på seg, så det var tydelig at hun syns det var veldig fint med mintgrønn.

Jeg hadde samme opplevelsen med min sønn her for ikke så lenge siden. Han er tre. Jeg hadde tatt på meg en kjole, tror nok det var 17. mai, og han kom løpende bort til meg og kastet seg rundt bena min og sa: "Så fin du er mamma!".

Nå googler jeg desperat etter et bilde av Mia Farrow i Death on the Nile, men finner ikke noe godt bilde fra den scenen jeg tenker på. Hun er ute i ørkenen og har på seg en drakt i lys grønn, og ser absolutt fabelaktig ut, selv med den hviteste hud og rødt hår. Men kanskje det er noe med at alt kler den smukke.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:48   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er klassisk vinter, tror jeg, og ser syk ut i pasteller. Jeg trives i tillegg best i sort og andre mørke farger.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:51   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Tja, har noe, men mest i mønster eller singleter. Jeg er sånn som synes det er fint når høstklærne kommer inn allerede i juni. I år har jeg vært vill og gal og kjøpt endel klær i marine på vårparten, det er sprelskt til å være meg.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:56   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er klassisk vinter, tror jeg, og ser syk ut i pasteller. Jeg trives i tillegg best i sort og andre mørke farger.

Jeg er også vinter, tror jeg, og iskalde pasteller funker fint!

Groucho Marx
Gammel 27-06-12, 10:03   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hm kanskje jeg burde gå et kurs med deg

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg er også vinter, tror jeg, og iskalde pasteller funker fint!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:39   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hm kanskje jeg burde gå et kurs med deg

jeg er ingen ekspert, altså, men kalde farger funker, enten de er lyse eller mørke.

Groucho Marx
Gammel 27-06-12, 10:05   #17
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg trives ikke spesielt godt i pasteller, så jeg bruker heller sterkere og klarere farger. Unntaket er lys gul, det liker jeg å bruke på sommeren. Jeg synes imidlertid en god del pastellfarger er fine i seg selv, så jeg har gjort noen bomkjøp der som bare har blitt hengende i skapet.

Gammel 27-06-12, 10:29   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det gjør jeg, og bruker det ganske ofte hele året egentlig.
Rosa, lys fersken og hvitt i hovedsak. Jeg har mørkebrunt hår, og er sjelden blek.

Ellers er det mye svart gitt, men jeg kan også bruke vinrødt, marineblått, sjøgrønt og mørkegrønt.

Det kan ellers funke med 'knalle' farger som ceriserosa, ren grønt og turkis.

Men generelt kalde farger på meg, og jeg er vel typisk 'vinter'.

Sist redigert av Dronningen : 27-06-12 kl 13:50.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:57   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg fekk ein aprikosrosa kjole til bursdagen og bruke jo den innimellom. Da får eg så mykje kompliment at eg trur eg må halde fram med slike fargar.

Gammel 27-06-12, 11:05   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Om sommeren når jeg er brun kan jeg ha på litt dusere farger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.