|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?
Jeg veeeet det da. Egentlig. Det er litt sånn som nordmenn som bruker en caps. Ordet lever sitt eget liv.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Stor forskjell. Jeg synes billig/dårlig syntetfleece klør og virker ekkelt mot huden. Fleece av god kvalitet er godt å ha på og holder godt på varmen.
Jeg bruker oftest enten ull eller syntetfleece, avhengig av temperaturen. Jeg bruker for eksempel ulldress inni regntøyet når det er kaldt og syntetfleece på varmere dager. Det fungerer for Frøkna i det minste.
Fleece som er vevd av ulltråd og ikke syntetisk tråd. Ullfleece ser ut som "vanlig" fleece, men er laget av ull og har de samme egenskapene som annen ull. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg synes at fleece varmer godt og er mykt og deilig, selv om jeg gjerne blir elektrisk av det.
|
|
|
#4 |
|
Fabelaktig
|
Men gjelder dette alle typer fleece da? Eller bare syntetisk fleece? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Fleece er jo et miljøvennlig valg
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?En type fleece jeg er veldig nysgjerrig på er bambus/økobomullsfleece. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?På minstemann som er atopiker og ikke kan ha ull rett på huden har vi brukt tynne fleeceklær innerst ganske ofte og hatt ull utenpå. Det har fungert bra og er i alle fall bedre enn å ha fleece hele veien. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Hva er egentlig ullfleece?
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg skulle gjerne brukt mer ull (både til meg og tuppa), men hvor pokker får man tak i det? Synes det er lite variasjon i gode (og fine!) ullplagg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Her har vi en svigermor som strikker. Vi har derfor langt flere ullplagg enn vi trenger. Ungene har tre-fire ullbukser hver og uhorvelig med gensre i alle varianter. Svigermor er også nøye på ullkvalitet. Luksusproblem, men vi rekker ikke å bruke alt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Vi har kjøpt noen fine ullplagg fra raknerikke, de strikker på bestilling. I tillegg tar ofte husmorlag/husflidlag og slikt på mindre steder bestilling på ullplagg.
Nøstebarn har fine ullfleeceplagg, de har vi hatt endel av. De kjennes ikke ut som syntestisk eller bomullsfleece i det hele tatt.
Jeg har et grønt såpestykke kjøpt på Helios som fjerner flekker på ull. Man gnir det inn på flekken før vask og vasker det på vanlig vis. Flekkene er borte. Sonet flekkfjernersåpe heter den.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Men føles ullfleece anderledes mot huden en vanlig ull? Dvs, virker den mykere/klør mindre? Er den varmere?
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Min erfaring fra ullfleece er at den er mykere, men like varm. nøstebarn har mange fine ullfleeceplagg. Dresser, jakker, luer, votter osv.
|
|
|
#15 |
|
|
Ullfleece er mykt og isolerer godt fordi den er løs i fibrene. Ullfleece er veldig lett. Å ha ullfleece rett mot huden klør nok like mye som en del andre ullklær, men føles deilig å ha utenpå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tusen takk, dette har jeg lurt på lenge!
|
|
|
#17 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Oliver har et to-delt sett og lue i ullfleece fra Troll, Rampetrollserien, Utrolig deilig
|
|
|
#18 |
|
Vet du om noen selger dette på nett?
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?En ting jeg nevnte men som er viktig er at syntetisk fleece laget av plast er et bedre miljøvalg enn bomull. Bomull som ikke er økologisk er noe av det verste man kan velge miljømessig... Ganske synd for jeg liker bomullsklær. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Her står det en del interessant om ull og fleece (de sisten kapitlene). Ganske tydelig at bomull frarådes. |
|
|
|
![]() |
|
|