Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør man gjøre i New York?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-12, 23:22   #21
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hva bør man gjøre i New York?

Ukeskort på undergrunnsbanen og citypass

Ellers som noen har nevnt GODE sko. Jeg hadde ikke veldig gode sko og hadde sinnsykt vondt i føttene etterhvert

Gammel 21-06-12, 23:43   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I dag er det 40 grader i NYC. NYC kan være utrolig varmt sommerstid, vær klar over det. Ville også reist til strand om det blir varmt.

Jepp. Mannen er der nå og kan melde om 43 grader og 97% luftfuktighet. Jeg er ikke misunnelig på akkurat det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:29   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Sex-museumet var mer i vår gate.

I vår gate også siden vi bodde på hotellet som lå vegg i vegg. Museet rakk vi aldri å få med oss. Vi var for opptatt av å gifte oss.

Jeg anbefaler båttur til Frihetsgudinnen og Ellis Island. Dere trenger ikke gå av ved Frihetsgudinnen, men gå for all del av på Ellis Island. Det var masse gratis guided turer der, og det var utrolig interessant.

Restauranten River Café rett under Brooklyn Bridge er verdt et besøk. Den har fått Michelin-stjerne siden vi var der.

Og i tillegg fikk vi helt fantastisk kinesisk mat på flere restauranter i China town. Fasilitetene var kanskje ikke all verden, men maten var superb. Vi valgte steder hvor det var mange kinesere, og det var svært gode valg.

Sist redigert av Tjorven : 22-06-12 kl 14:38.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:34   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pizza hos John's i Greenwich Village (jeg kan sjekke adressen, lurer på om det er Bleecker Street). Bagels på Zabar's, Upper West Side (og de har dessuten en flott kjøkkenutstyrbutikk vegg i vegg), brunch på Café LaLo, som ligger like i nærheten.

Og favorittmuseet vårt er Whitney Museum of American Art. Veldig flott bygning også. MoMa er også et must, om man liker samtids- og moderne kunst, og så bør man jo se Guggenheim-museet. Metropolitan er også et veldig bra museum.

Gammel 09-07-12, 00:03   #25
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange gode tips. Vi er i NY nå, og skal innom flere av de stedene dere anbefalte. Vi tar i mot flere tips også.

Og ja, det er varmt her nå.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 00:30   #26
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Oh, lucky you! Nyyyt! :unnelig:

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:33   #27
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Når jeg en gang kommer til NY... .. skal jeg ha god tid og ta en tur på Hammacher Schlemmer:

http://www.hammacher.com/

Så mye fantastisk du ikke ante fantes eller hadde bruk for, enten du skal ha en vekkerklokke som ruller under senga eller en øy til poolen din. DETTE ER VIRKELIG AMERIKA!! Og så frokostpannekaker, doughnuts og Mrs. Fields cookies. (highcarb..)

Hvorfor grille i hagen? Hvorfor ikke på vannet?!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg The barbecue dining boat.jpg (12,7 KB, 34 visninger)

Sist redigert av Charlie : 09-07-12 kl 15:39.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 00:15   #28
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

The High line.
Gammel toglinje som er gjort om til park/gangvei/kulturopplevelse. Anbefales!

Vi gikk der i dag, det var fint. Og ikke minst var det en del vind der. :svett:

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De hyggeligste minnene jeg har fra New York er rett og slett de gangene vi bare ruslet, satt oss ned i en park og spiste litt og kikket på livet. Byen er helt fantastisk.

Det å rusle rundt er vi virkelig god på. Det er deilig!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

MoMa.
Ellers alt som er nevnt over.

Vi tar turen dit i morgen.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pizza hos John's i Greenwich Village (jeg kan sjekke adressen, lurer på om det er Bleecker Street). Bagels på Zabar's, Upper West Side (og de har dessuten en flott kjøkkenutstyrbutikk vegg i vegg), brunch på Café LaLo, som ligger like i nærheten.

Og favorittmuseet vårt er Whitney Museum of American Art. Veldig flott bygning også. MoMa er også et must, om man liker samtids- og moderne kunst, og så bør man jo se Guggenheim-museet. Metropolitan er også et veldig bra museum.

For en utrolig god pizza de hadde på John's! Takk for tipset.

Gammel 10-07-12, 23:35   #29
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Og om noen har noen gode shoppingtips, blir jeg glad. Jeg vil ha kule klær i stor størelse.

Gammel 11-07-12, 00:18   #30
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Billige amerikanske merkeklær finner du hos century 21 uten å måtte ut av byen. Ligger ved ground zero.
Vi handlet det meste der, men vi shoppet veldig lite.

Gammel 12-07-12, 15:57   #31
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

I går var vi på Top og The Rock. 67 etg. Opp i været. Fy fader for en utsikt! Og hjelpe meg så skrekkelig jævlig for en med en relativt godt utviklet høydeskrekk. Men det var verdt det. Det at vi på kvelden valgte å ta turen (halvveis) over Brooklynbridge, var muligens i overkant for denne tidligere nevnte høydeskrekken. :grøss:

Gammel 12-07-12, 16:55   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men brua! Brua!

Varn ikke fin? Vet du at de opplevde korrupsjon fra leverandøren av stål da de bygget den, så stålet holdt ikke den kvaliteten det skulle. Da de fant det ut viste det seg at de måtte regne om prosjektet til flere titalls prosent lavere tåleevne. Og det regnet han på - den godeste ingeniøren. Og konkluderte med at marginen var god nok, det burde holde likevel.

Og han hadde ikke kalkulator engang!

Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 18:17   #33
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise pastrami på Katz's Delicatessen.

Gammel 26-10-12, 22:49   #34
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Spise pastrami på Katz's Delicatessen.

Aaaaa, det saa überherlig ut. Dit maa vi!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:51   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Aaaaa, det saa überherlig ut. Dit maa vi!

Ja, det må dere!

Gammel 26-10-12, 23:07   #36
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, det må dere!

Vi skal ikke til NY för i mai, saa jeg har goood tid til planlegging, heldigvis. Har 8 netter, saa vi skal faa tid til baade det ene og det andre. Gleeeeder meg!

Hvor er de beste cupcakes, egentlig? Og beste bagels? Det er jo ogsaa noe som maa spises i NY.

Gammel 26-10-12, 23:18   #37
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ser jo at denne tråden nå ikke er så aktuell for den som startet den siden de allerede har vært der, men i tilfelle noen skulle bruke den for tips senere tenkte jeg å poste noen mat-tips likevel.

Restauranter:
Hvis du liker fransk mat (og ikke sånn fancy Bagatelle-mat, men ordentlig god fransk brasserie-mat) anbefaler jeg Les Halles. Fantastiske biffer og dritgod Crepes Suzette. På mandager har de vintilbud, så vi fikk en skikkelig god flaske rødvin til halv pris, og vin er jo allerede billig på restaurant ift i Norge, så vi var happy. http://leshalles.net/brasserie/

Hvis man liker texmex vil jeg også anbefale tre ting:
*Fastfood-varianten: Chipotle. http://www.chipotle.com/en-US/Default.aspx?type=default Fantastisk texmex on-the-go med bare økologiske produkter og kjempegod guacamole. Min favoritt er fajita-burrito med kylling.

* Restasurant-varianten: Caliente cab-company http://www.calientecab.com/ De har også veldig god guacamole som blir "made to order" i en morter ved bestilling, og er mer lik den type texx-mex man er vant til i Norge synes jeg. God mat og (selv om jeg ikke har prøvd dem selv har jeg observert at de har) morsomme drinker.

* Fancy-restaurant-varianten: Crema. Fantastisk og litt mer fancy texmex vil jeg si. Fantastiske flautas som jeg fremdeles drømmer om. http://www.cremarestaurante.com/

Og så synes jeg faktisk det er verdt det å kjøpe en sjokolade-soft is i en av MrSoftee-isbilene som kjører rundt der borte. Kjempegod!

Ellers synes jeg Soho absolutt er verdt et besøk. Kjempefint område å rusle rundt i, og også masse bra butikker, bl.a. Converse Conceptstore, en Apple-store, masse forskjellige skobutikker som feks Camper, Moods of Norway har en butikk der (selv om det har vi jo i Norge lizm :gjespe osv.

Gammel 26-10-12, 23:21   #38
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Hvor er de beste cupcakes, egentlig?

Jeg vet ikke om de er de beste, men jeg synes jo definitivt det er morsomt med Magnolia Bakery. De er jo liksom kjent for å være opphavet til cupcake-trenden siden det var her damene i Sex and the City satt å spise sine cupcakes i serien. Vet ikke om dette stemmer, men det hva historien sier. De har flere utsalg i byen, bl.a. i kjelleren på Central Station. Vi kjøpte noen der når vi var der nå i september, og OMG de var sjukt gode. Vil spesielt anbefale Devils Food Cupcake hvis du liker sjokolade.

http://www.magnoliabakery.com/home.php

Gammel 26-10-12, 23:27   #39
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg vet ikke om de er de beste, men jeg synes jo definitivt det er morsomt med Magnolia Bakery. De er jo liksom kjent for å være opphavet til cupcake-trenden siden det var her damene i Sex and the City satt å spise sine cupcakes i serien. Vet ikke om dette stemmer, men det hva historien sier. De har flere utsalg i byen, bl.a. i kjelleren på Central Station. Vi kjøpte noen der når vi var der nå i september, og OMG de var sjukt gode. Vil spesielt anbefale Devils Food Cupcake hvis du liker sjokolade.

http://www.magnoliabakery.com/home.php

OMG!!! Jeg dropper middagen den dagen!!!

Gammel 26-10-12, 23:29   #40
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

OMG!!! Jeg dropper middagen den dagen!!!

Det kan være verdt det. Jeg og mannen tok "lunsj" der en dag, og delte på fire forskjellige (måtte jo prøve flere smaker liksom) og jeg var liksom ikke helt ferdig etter det må jeg innrømme. Hadde VELDIG lyst på mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.