Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kva må eg ha med til ungane til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 10:21   #21
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva må eg ha med til ungane til syden?

Beklage om eg trakke på tær med den caprien altså, men eg skulle så ønske at kvinner i Norge såg forbi den hudfarga caprien, ankelsokkar og sandalar.

Gammel 18-06-12, 10:22   #22
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi drar i sandaler og pakker med flipp flopp til jentene og crocs til gutta.
Bruker sandaler på kveldstid når vi er ute og spiser. Flippisene/crocs på stranda

Gammel 18-06-12, 10:35   #23
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ja, eg pynte jo meg, kan jo ikkje gå i hudfarga capri! Men eg treng kanskje ikkje ny kjole kvar kveld.

Neida, men en tre-fire kjoler trenger du til en uke. Og de hudfargede capri'ene er selvsagt bare å legge igjen hjemme.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:52   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Så fin tråd!!!

Me reiser snart og, og eg lurer på om det er smarte ting som ein bør ha med til jente på sju. Gode tips. Leiker? Pad er med, og eg skal laste ned filmar. ØRETELEFONER er eit must. (Ho skal sjå film kvar morgon, har mor bestemt).

Eg har kjøpt med ein nydeleg hudfarga capri, så ikkje diss den. Men om kvlden er det kjoler, sminke, armband og jål som tel

Gammel 18-06-12, 10:55   #25
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Takket være denne tråden føler jeg at lørdagskjøpet mitt med (enda) to nye kjoler er godkjent. Jeg trengte dem ikke, men falt sånn for dem. Og siden vi skal være tre uker i Italia trenger jeg vel noen å bytte i.

Gammel 18-06-12, 10:56   #26
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du har funne ein nydelig, hudfarga capri må vi nesten få sjå bilder.

Eg skal ha med ipad, ds, kortstokk og muligens noko tegnesaker til min 7åring. Morgenen er heldigvis ingen problem, ho søv nok minst like lenge som alle oss andre. Eg har nemlig plan om å snu alle fire.

Gammel 18-06-12, 10:57   #27
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Kjolar er alltid gode kjøp! Problemet mitt er at dei ofte er så varme i syden? Men eg treng nok ikkje kjøpe fleire.

Gammel 18-06-12, 11:09   #28
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Av erfaring blir bøtte og spade brukt, spes bøtta. Til sandslott, leke med vann, samle skjell ol. På butikken på stranden er dette til salgs, eller du kan ta med deg fra Norge et billig sett som man "glemmer igjen" siste dagen for det er så fullt av sand.. Æsj, det hørte jeg selv var en dårlig bruk og kast-mentalitet.. Ha en god tur :-)

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:22   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier å ha med minst mulig og skyller heller opp en t-skjorte eller to hvis det skulle være slik at de blir møkkete. Nå er jo mine barna store og søler dermed seg til i liten grad.
Og klær kan brukes to ganger selv om det er i sydenland.
Et skift til hver kveld gidder ikke vi ta med altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:28   #30
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Av erfaring blir bøtte og spade brukt, spes bøtta. Til sandslott, leke med vann, samle skjell ol. På butikken på stranden er dette til salgs, eller du kan ta med deg fra Norge et billig sett som man "glemmer igjen" siste dagen for det er så fullt av sand.. Æsj, det hørte jeg selv var en dårlig bruk og kast-mentalitet.. Ha en god tur :-)

Det tar eg ikkje med, får heller kjøpe om dei finn ut at det er noko. Mine er meir på dykkermasker, så DET må eg huske pakke!

Gammel 18-06-12, 11:30   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hvis ikke ungene reiser i sandaler, så har du vel med joggesko lell? Vi pleier alltid å reise i joggesko, for det kan bli litt gustent/kaldt på flyet.

Jeg kler meg om til kvelden okke forbanna som, men du trenger jo ikke mer enn rundt tre kveldsantrekk som du kan rullere på da.

Gammel 18-06-12, 11:41   #32
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

[quote=Tussa;3317665]Om du har funne ein nydelig, hudfarga capri må vi nesten få sjå bilder.

Dette nærrmar seg mobbing. Eg som var så nøgd med kjøpet mitt... Og på bildene ser ho for stor ut og eg ser superfeit ut. Jaja

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sommar 2012 010.jpg (193,8 KB, 88 visninger)
Filtype: jpg sommar 2012 011.jpg (200,3 KB, 97 visninger)
Gammel 18-06-12, 11:42   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett en hudfaget capri i hele mitt liv. Hvor ser du dette, Tussa?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:42   #34
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

OG viss nokon vil kjøpe den stygge stolen eg står på, så er han til salgs snart.

Gammel 18-06-12, 11:49   #35
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Det var aldri meint som mobbing! Den du har ser fin ut, lin?

Karamell; eh, overalt? På festivalar, i Egypt, på Aker Brygge. All over. Har vi ikkje diskutert dette før?

Gammel 18-06-12, 11:50   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Stolen var jo fin, pianokrakk?

Gammel 18-06-12, 12:04   #37
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hudfarget capri?
Den du har ser jo hvit ut HC. Akk ja.

Vi hadde med ca 3 shortser til hver av guttene, og ei T-skjorte pr dag + et par finere korterma skjorter til noen kvelder da vi pyntet oss litt. Guttene mine kan jo låne litt shorts og enkelte Tskjorter seg i mellom. Dersom du har ei sølejente (min eldste kan fortsatt være uheldig med matsøl) så kan du jo satse på skjørt og topp/t-skjorte i tillegg til et par kjoler. Lettere å bytte ut en del av antrekket.

Forøvrig koster det ikke så mye å skylle opp et plagg eller to i vasken dersom man plutselig går tom for klær. Det tørker jo gjerne fort også.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:16   #38
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Ta med nylonvask å skylle opp om det trengs. God tur.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:44   #39
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Når vi er i Spania så ser en normal klessdag sånn ut:

Morgenen:
De får på seg en t-skjorte/singlett og skjørt/shorts. Dette settet blir brukt flere ganger, så lenge de ikke søler på seg.

Dagtid:
Uv-klær, badetruser og badebleier.

Kveld:
Storebror: Dongrishorts og t-skjorte ev kortermet skjorte.
Lillesøster: Kjooooooooole.

Hvis vi er noe sted på dagtid (butikken etc) så får de på klærne fra kvelden før, hvis det ikke er sølet på.

Vi har vaskemuligheter, men det går gjerne 1-2 sett per dag til Lillesøster altså, og fort ett sett til Storebror, de søler endel enda..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:11   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Korterma skjorter ja, det var et godt råd, han like pynte seg litt på kvelden.

Men en anna ting, eg bruke alltid pynte meg når vi går ut og spise på kveldane. Men no skal vi som sagt ha AI og kjem til å bruke det mesteparten av tida. Er det like høg pyntefaktor der?

Jeg pyntet meg ikke noe mindre på AI.
Gutta mine på 8 og 9 år nekter å ha kortermet skjorte( kun i enkelte bursdager) ,
så her går det i kule t-skjorter eller til nød pike.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.