Trenger litt kjolehjelp her jeg også tror jeg - og heftig back up på alle vis
Jeg skal i bryllup i Portugal 7. juli, og jeg skal være forlover, så jeg trenger en passende kjole til dette. Vi drar til Portugal den 3. juli, så jeg har nå bare litt over 2 uker igjen til vi må dra, og jeg kjenner at panikken begynner å ta meg. 
Greier er jo at jeg har drevet å utsatt dette kjolekjøpet pga dette IVF-opplegget jeg og min mann har drevet med. Jeg har liksom ikke visst om jeg kom til å være gravid i bryllupet, eller evt hvor "hormontykk" jeg kom til å være. Og de siste tre ukene av hormonkuren nå har jeg vært så langt nede fysisk og psykisk at jeg har ikke vært helt der at det å tenke på kjole var aktuelt en gang. Jeg tok testen nå i helgen, og den var negativ, så humøret er så som så nå også, men nå må jeg bare få funnet en kjole før det er for sent. 
Så... Først vil jeg få lov å beskrive tingenes tilstand:
Jeg er både litt i fornektelse og utrolig lei meg og skuffet på en gang. Jeg føler meg mislykket på alle vis, og ikke minst utrolig stygg og tykk pga hormonene jeg har tatt (feit, full av hår og kviser over alt). Jeg er sliten både fysisk og psykisk , og er mildt sagt ikke på topp i det hele tatt.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle stikke innom Diin brude- og kjolesalong på Majorstuen, da jeg har sett veldig mange fine kjoler i vinduet deres på bussen på vei hjem, men så har jeg begynt å tvile litt på det igjen. I går gikk jeg nemlig av bussen og hadde tenkt meg innom, men fikset ikke en gang å gå inn for det satt tre unge jenter i 20 årsalderen der å skravlet... Tanken på at disse pene, tynne jentene skulle se elefant-Njulaif i en av disse kjolene, for så å fortelle meg hvor "utroooolig fin" jeg er (uansett hvordan jeg ser ut) bare tok motet fra meg fullstendig. Så jeg orket ikke å gå inn en gang. Jeg har tenkt å prøve igjen i morgen eller lørdag (alt etter om det blir lønningspils i morgen eller ikke), men nå lurer jeg på om det for sent å kjøpe kjole derfra uansett? Siden det er en brudekjolesalong, kanskje det også er sånn at selskapskjolene må bestilles i god tid i forveien også? Og jeg er definitivt ikke ute i god tid nå.  
Som dere ser er jeg også inne i en veldig positivistisk tankegang, og har en tendens til å finne ut at ting nok går galt før jeg har prøvd... Jadda...
Så er det noen av dere som tilfeldigvis vet noe om kjøp av kjoler fra Diin, eller lignende butikker?
ELLER: Har tips om andre butikker her i Oslo, Sandvika, Strømmen eller andre steder som er tilgjengelig uten alt for mye styr fra Oslo hvor de kan selge kjoler som passer for en desperat forlover?
Jeg har en slags ide om at jeg kanskje kunne tenke meg en kjole ala dette:
http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4
eller dette:
http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4
Altså har jeg erfaring med at kjoler som har en slik type form over brystene og "kutter av" under brystene i stedet for i livet. Den kan være lang eller kort, det er ikke så nøye, MEN den bør være "lett" sånn at det blir levelig å ha den på i 30 plussgrader i Portugal, men samtidig ha et stoff som er litt "tungt" så det faller pent. Har nemlig noen valker som litt for lett stoff har en tendens til å fremheve veldig. 
Noen som har noe som helst slags tips å komme med? Pris drite jeg i akkurat nå (innenfor rimelighetens grenser selvsagt). Det viktigste er at jeg finner noe som gjør meg fin til dette bryllupet som er ganske viktig for meg. anikk: