Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 20:54   #21
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?

Vi kom hjem fra Kypros nå, og jeg var veldig glad for solskjermen til vogna. I tillegg ville jeg hatt en halvtelt eller noe som babyen kan ligge inni eller under, vi brukte palmene!
Bleier var ikke dyrt på supermarkedet, kostet ca 60 NOK. Hadde med litt under to pakker, men kom hjem med en halv pakke.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:57   #22
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Kanskje en sånn pose med håndtak (husker ikke hva den heter) til å putte noen biter vannmelon nedi, dersom dere er klar for at han skal få smatte litt på det. Ikke mye mat i det, men det blir litt ekstra væske i varmen. Vann i tåteflaske kan også være greit om det blir varmt, kanskje?

Fullamma barn treng ikkje tilskot av væske, ei heller i Syden. Amm når barnet virker som det vil ha pupp, er det tørst så blir det ein liten sup og er det svoltent så blir det meir.

Sjå også http://ammehjelpen.no/artikkel/179/Vaskebehov-hos-barnet-nar-det-er-varmt (Væske, vaske, erre så nøye?)

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:05   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvor mye koster en sånn, kokos?

250 eller noe deromkring?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:14   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Fullamma barn treng ikkje tilskot av væske, ei heller i Syden. Amm når barnet virker som det vil ha pupp, er det tørst så blir det ein liten sup og er det svoltent så blir det meir.

Sjå også http://ammehjelpen.no/artikkel/179/Vaskebehov-hos-barnet-nar-det-er-varmt (Væske, vaske, erre så nøye?)

Dette er jo helt sant, men jeg vil bare nevne at man kan måtte belage seg på MYE amming altså, så det er jo lettvint å SI dette, men ikke alltid lettvint i praksis. Jeg fullammet en på 5,5 måneder i Thailand i 14 dager iforfjor uten at hun fikk noe annen væske i tillegg, hun var ganske stor også og hadde et bra konsum fra før kan man si. Jeg ammet henne stort sett kontinuerlig gjennom natten i tillegg til stadig vekk på dagen. Den eneste trøsten ved dette var jo at all isen jeg spiste ikke la seg på sidebeina .

Jeg nevnte dette for fastlegen da jeg kom hjem, og hun trodde nærmest ikke på meg - før hun bare satte øynene i meg og sa "Det var sannelig godt gjort. Men nå synes jeg du skal starte med mat".

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:25   #25
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette er jo helt sant, men jeg vil bare nevne at man kan måtte belage seg på MYE amming altså, så det er jo lettvint å SI dette, men ikke alltid lettvint i praksis. Jeg fullammet en på 5,5 måneder i Thailand i 14 dager iforfjor uten at hun fikk noe annen væske i tillegg, hun var ganske stor også og hadde et bra konsum fra før kan man si. Jeg ammet henne stort sett kontinuerlig gjennom natten i tillegg til stadig vekk på dagen. Den eneste trøsten ved dette var jo at all isen jeg spiste ikke la seg på sidebeina .

Jeg nevnte dette for fastlegen da jeg kom hjem, og hun trodde nærmest ikke på meg - før hun bare satte øynene i meg og sa "Det var sannelig godt gjort. Men nå synes jeg du skal starte med mat".

Jepps, klart det kan bli mykje Eg vil dog seie det er skilnad på 4 og 5.5 mnd, og kanskje særleg når 5.5-måndringen din var ganske stor. Ein 5.5-måndring er nok i større grad klar for noko meir enn morsmjølk (sånn heilt uavhengig av kva helsesøstre og barselforum måtte meine om tidspunkt for introduksjon av fast føde...), og så kjem varmen på toppen av det heile.

Eg ville nok heller prøvd å gi frukt i nett enn vatn til ein på 4 mnd som ville die veldig ofte (etter mors smak), trur eg, sidan det er enklare å avgrense mengden både i forhald til væske-/saltbalanse og i forhald til at det fortrenger morsmjølka (plassmessig). Og til eit barn som vanlegvis dier ofte vil vatn kunne fortrenge meir mjølk enn til eit barn som dier sjelden, fordi eit hyppig diande barn (som regel) er vand med å spise mindre porsjonar.

Så sjå det an, men eit fullamma barn har altså i utgangspunktet ikkje behov for noko anna væske enn morsmjølk.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:40   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Jepps, klart det kan bli mykje Eg vil dog seie det er skilnad på 4 og 5.5 mnd, og kanskje særleg når 5.5-måndringen din var ganske stor. Ein 5.5-måndring er nok i større grad klar for noko meir enn morsmjølk (sånn heilt uavhengig av kva helsesøstre og barselforum måtte meine om tidspunkt for introduksjon av fast føde...), og så kjem varmen på toppen av det heile.

Jepp, jeg gjorde et helt bevisst valg om å vente altså, og visste hva jeg gikk til, så jeg kunne valgt noe annet- jeg tenkte bare nevne at det fort blir en del melk... Men jeg er enig i at det forskjell på 4 og 5,5 måneder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 12:40   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er nå egentlig koblet ihop, knøttet og jeg, så mer amming er ikke av vesentlig betydning.

Jeg er litt skeptisk til å la ham bade i basseng - burde jeg ikke være det? Har dere tatt med badebleier?
Eller bare dyppet dem i havet liksom?

Gammel 10-06-12, 12:55   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør du hjemme med knøttet da? De er jo ofte bare med sånne babyer, i hvertfall mine. Og det er de på ferietur også. I vogna si eller i bæretøy alt ettersom og lever livet sitt omtrent som hjemme. De liker jo ofte ikke de helt store opplevelsene disse små, trygt plassert i vognbaggen passer dem utmerket. Det eneste som virkelig ikke egner seg er badeland. Der er det kokvarmt og man får ikke gjort noe annet enn å betale inngangsbilletten til en ekstra voksen.

Nå har jeg babysvømte babyer, og jeg har faktisk ikke tenkt over at basseng kan være en sikkerhetsrisiko. Det kan det kanskje? De har i grunnen vært dyppet både i basseng og i sjøen. I sjøen har de vært nakne, i bassenget har de hatt på badebleie, men jeg har sånn flergangs babybadebleiebuksesak i og med at vi er ganske ofte i basseng.

Gammel 10-06-12, 13:20   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg håper egentlig at vi kan late som vi er hjemme.
- for det er hjemme i huset sitt at han liker seg best. På gulvet og på fanget til en som sitter i sofaen. Eller utadvent på hoftekammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.