Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 15:04   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg syns det er kjekkest om en praktiserer litt orden. Enten er det så drøyt at man går inn som modde og sier fra at det er nok og signerer med moderatorisk hilsen - vel og merke i blogger man ikke er invitert til å delta - eller så holder man seg unna. Er det som skjer på irritasjonsnivå eller ikke alvorlig nok til skikkelg modding enda så bør man avstå fra å modde også.

Jeg synes det kommer til å bli veldig trist hvis det blir slik, fordi:
- De som da har lukkete blogger avskjærer seg selv fra tidlige tilbakemeldinger, på et tidspunkt hvor man kan ha en grei dialog om temaet. Det kan sammenlignes med at man i et vennskap aldri skulle ha gitt noen tilbakemeldinger før det ble så ille at man kunne tenke seg å bryte vennskapet. Det blir en veldig on-off situasjon. Personlig setter jeg pris på tilbakemeldinger på et tidspunkt hvor man kan ha en samtale om det, ikke når ting har gått så langt at man står ovenfor et ultimatum.

Gammel 08-06-12, 15:07   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

- De som da har lukkete blogger avskjærer seg selv fra tidlige tilbakemeldinger, på et tidspunkt hvor man kan ha en grei dialog om temaet. Det kan sammenlignes med at man i et vennskap aldri skulle ha gitt noen tilbakemeldinger før det ble så ille at man kunne tenke seg å bryte vennskapet. Det blir en veldig on-off situasjon. Personlig setter jeg pris på tilbakemeldinger på et tidspunkt hvor man kan ha en samtale om det, ikke når ting har gått så langt at man står ovenfor et ultimatum.

Jo, men som privatperson har du ikke mer ansvar for å si fra tidlig enn det alle brukere har, ikke sant? Det er der selvjustisen i forumet kommer inn. Og hvis ikke selvjustisen korrigerer tilfredsstillende, så trer moderatorene inn. Som overalt ellers.

Gammel 08-06-12, 15:10   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joa. Men man får jo gjerne muligheten til å gi slike innspill underveis fra de Moddene som faktisk har tilgang? Det er jo de som er i en sånn relasjon at en hyggelig påminnelse er en kjekk ting å komme med. De som ikke er gitt tilgang vil jo i utgangspunktet ha fått beskjed om at de ikke er ønsket med innspill i den bloggen, og bør jo da holde seg unna med unntak av når de ivaretar vervet som modde. De er jo ikke gitt tilgang på et venneplan?

For meg er det slik at det oppleves ganske drøyt om en som ikke har tilgang til min blogg plutselig føler seg velkommen til å kommentere der. Modding er helt greit, men hyggelige kommentarer (som det sikkert er ment som) vil ikke oppleves positivt. Det vil oppleves invaderende og at vedkommende føler seg i en posisjon til å irettesette meg til tross for at det ikke er i rollen som modde.

Får jeg frem poenget? Jeg prøver igjen. Enten er man modde og går inn med tilgangen man har utelukkende fordi man er modde - da er man inne i rollen som modde og modererer eller lar være. Eller så er man privat, og da har man tilgang privat. Det er ikke noe mellom der syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:04   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er kjekkest om en praktiserer litt orden. Enten er det så drøyt at man går inn som modde og sier fra at det er nok og signerer med moderatorisk hilsen - vel og merke i blogger man ikke er invitert til å delta - eller så holder man seg unna. Er det som skjer på irritasjonsnivå eller ikke alvorlig nok til skikkelg modding enda så bør man avstå fra å modde også.

Ja, det var sånn jeg tolket at det skulle være også. Ryddig og greit.

Men jeg har ikke blogg en gang, jeg altså, så jeg bare synsemener i vei helt ukritisk.

Gammel 08-06-12, 14:50   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kommenterte også det Zulu siterer.

Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:21   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bare nevner her at jeg ikke er gravid med tvillinger.

Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:23   #7
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg har åpenbart gått glipp av de morsomste bloggene.

Gammel 08-06-12, 15:23   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns for øvrig det er superryddig at en modde uten tilgang er den som smeller neven i bordet. Med moderatorisk hilsen da. Dog kan man jo ikke alltid kreve at det skal gjøres sånn hvis det ikke er en sådan pålogget.

Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:29   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns for øvrig det er superryddig at en modde uten tilgang er den som smeller neven i bordet. Med moderatorisk hilsen da. Dog kan man jo ikke alltid kreve at det skal gjøres sånn hvis det ikke er en sådan pålogget.

Smelle neven i bordet med moderatorisk hilsen er noe de færreste misforstår. Det jeg vel egentlig mest føler for å klargjøre, er at det hender en modde sier fra uten at det er ment som en streng påpakning. Det er lange, lange gråsoner mellom "helt OK" og "helt forbudt", og jeg ønsker å kunne si fra om at jeg synes en diskusjon befinner seg i gråsonen uten å føle at jeg må gi en helt binær vurdering som er enten "admin sier FY! og SLETT!" eller "dette er helt greit, bare fortsett, dere".

For all del: Jeg synes det er fint at du og flere andre kommer med motforestillinger. Det er nyttig for å lære mer om hva som fungerer og hvorfor, noe som jeg alltid synes det er interessant å se på. Ingenting av det vi gjør er bestemt én gang for alle, liksom, det er jo en prosess, dette her. Forhåpentligvis kan en diskusjon gjøre at begge sider forstår den andres behov/ønsker litt bedre?

Gammel 08-06-12, 15:38   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Dette fungerer jo ok i alle situasjoner hvor det er helt fastsatte grenser, men jeg opplever jo det vi snakker om nå som områder hvor det eksisterer store gråsoner. Ting som kanskje ikke er heeeeelt OK, men ikke noe overtramp heller.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det jeg vel egentlig mest føler for å klargjøre, er at det hender en modde sier fra uten at det er ment som en streng påpakning. Det er lange, lange gråsoner mellom "helt OK" og "helt forbudt", og jeg ønsker å kunne si fra om at jeg synes en diskusjon befinner seg i gråsonen uten å føle at jeg må gi en helt binær vurdering som er enten "admin sier FY! og SLETT!" eller "dette er helt greit, bare fortsett, dere".

Jeg forstår ikke hvorfor ikke en sånn gråsone-nå-begynner-vi-å-nærme-oss-kanten-hilsen ikke kan være signert med moderator? Ut fra det tolker jeg at dere signaliserer at en moderatorisk hilsen nettopp er noe skummelt.

Gammel 08-06-12, 15:46   #11
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke en sånn gråsone-nå-begynner-vi-å-nærme-oss-kanten-hilsen ikke kan være signert med moderator? Ut fra det tolker jeg at dere signaliserer at en moderatorisk hilsen nettopp er noe skummelt.

Jeg tror ikke problemet er at folk ikke skjønner at vi skriver som moderatorer når vi skriver i en blogg hvor vi ikke har tilgang. Jeg tror at det som oppleves som ubehagelig er at man får "påpakk" (eller hvilket dialektisk ord man liker å bruke) på ting som andre ikke får "påpakk" på eller på "småting". Men grunnen til kommenteringen kan feks være at man har andre folk på bloggtilgangslista si. Det er jo masse folk som sier ifra som ikke er moderatorer, eller man modererer seg selv, eller ingen leser det, eller, eller ...

Gammel 08-06-12, 15:54   #12
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg ville som bloggeier følt meg veldig invadert i min private sfære, for å kalle det det, om en person jeg ikke har gitt tilgang til kom inn og gav "gode råd" som privatperson om hvordan diskusjonen skulle føres videre.

Hvis jeg skulle vurdere ut fra bloggeierne som har kommentert i tråden, så virker det som den invaderende følelsen av å bli privatperson-kommentert av en modde som ikke er invitert som leser, er verre enn å få en moderatorisk hilsen som oppfattes som strengere enn den er ment.

Til disse kommentarene vil jeg bare legge inn hva Skilpadda skrev tidligere:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Jeg skjønner at det er uønsket med private kommentarer fra uinviterte i sin private blogg. Jeg avfeier på ingen måte den følelsen eller at dere har rett til å ha den. Men blogger som er på FP er faktisk ikke "private" - de er en del av FP, og vi i forumledelsen har både rett og plikt til å påse at reglene overholdes. Og det dreier seg ikke bare om å hindre direkte baktaling eller outing, men om å prøve å justere tendenser som vi ser eller mener kan være uheldige for forumet/miljøet som helhet

Bloggene på FP er ikke adskilt fra forumet på den måten at de er umoderert. Jeg, personlig, blir alltid overrakset over innspill - jeg vil tro det er i hovedsak fordi jeg jobber med IT og aldri ville ha vurdert noe jeg skrev på et nettsted som privat (trenger jeg å nevne at jeg er lite på FB? ) Jeg også "glemmer" meg innimellom. Det oppleves av og til på FP som jeg sitter sammen i stua mid med en gjeng med kjentfolk og bare prater om løst og fast. Og ikke det som jeg i realiteten gjør. Står fremst i en kinosal med ropert og sier hva jeg mener til en mørklagt kinosal, hvor naboen min kan sitte, læreren til ungene mine, salen kan være full eller tom - jeg vet ikke.

Gammel 08-06-12, 15:48   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi mener sjelden å være skumle. Men å bruke moderatorisk hilsen opplever jeg som å være veldig "fastslående". Jeg tror jeg bruker det veldig sjelden, fordi det er veldig sjelden jeg har behov for å flagge at dette er en offisiell uttalelse. Jeg tror også det å si signere en "nå nærmer vi oss kanten"-hilsen med moddestempel veldig lett kunne oppfattes som mye strengere enn det var ment, og som jeg skrev en del om i HI, er dette (altså: å bli oppfattet strengere enn vi mener) allerede noe vi opplever en del og prøver å forhindre.

Det er jo i stor grad det som er utgangspunktet for tråden - det at innimellom, når en av oss sier "ok, ro ned litt", eller "dette er vel litt uheldig?", så hører folk "det dere driver med er strengt forbudt!", og reagerer deretter. Og det skjer både på forumet og i bloggene, altså, og ingen trenger ta det personlig - det er ikke så rart at det blir sånn - men jeg tror ikke vi får bukt med det ved å uttale oss enda mer offisielt.

Gammel 08-06-12, 15:54   #14
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi mener sjelden å være skumle. Men å bruke moderatorisk hilsen opplever jeg som å være veldig "fastslående". Jeg tror jeg bruker det veldig sjelden, fordi det er veldig sjelden jeg har behov for å flagge at dette er en offisiell uttalelse. Jeg tror også det å si signere en "nå nærmer vi oss kanten"-hilsen med moddestempel veldig lett kunne oppfattes som mye strengere enn det var ment, og som jeg skrev en del om i HI, er dette (altså: å bli oppfattet strengere enn vi mener) allerede noe vi opplever en del og prøver å forhindre.

Det er jo i stor grad det som er utgangspunktet for tråden - det at innimellom, når en av oss sier "ok, ro ned litt", eller "dette er vel litt uheldig?", så hører folk "det dere driver med er strengt forbudt!", og reagerer deretter. Og det skjer både på forumet og i bloggene, altså, og ingen trenger ta det personlig - det er ikke så rart at det blir sånn - men jeg tror ikke vi får bukt med det ved å uttale oss enda mer offisielt.

Jeg er med på denne.
Det som er så befriende her på FP er at moderatorene uttaler seg for det meste som privatpersoner, og det er vi alle vant med. Det er ikke som på andre forum (der jeg selv modererer) hvor man svarer som privatperson og blir nærmest halshugget fordi man er moderator og ikke skal uttale seg. (snakker ikke om blogger nå.)

Jeg tror pga at moderatorene stort sett skriver som privatpersoner, stikker det litt dypere når de en og annen gang signerer med -moderator.
Jeg har merket at jeg rygger litt fortere da, og tenker 'oj'! Da er det på tide å tenke på hva en skriver/ hvordan en formulerer det.

Gammel 08-06-12, 15:57   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Jeg tror kanskje nettopp det, jeg. Eksponeringsterapi. Hvis terskelen for en moderatorisk "ah-ah-ah" ikke er så høy, så blir den ikke oppfattet så myndig heller.

Ellers; reagerer du som moderator, så svarer du som moderator. Reagerer du som privatperson, så svarer du som privatperson. Og hvis du reagerer som privatperson i en blogg du ikke har tilgang til, så må du enten tipse en moderator med tilgang eller vente til du reagerer som moderator.

Easy-peasy, svart/hvitt og firkantet. Sheldon hadde skjønt hva jeg mente.

Gammel 08-06-12, 15:29   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har fått en moderatorisk hilsen av en moderator som ikke hadde tilgang til bloggen min, og først skvatt jeg litt av at noen uten tilgang hadde kommentert, men da jeg fikk lest kommentaren, tenkte jeg at det var veldig ryddig og greit. Jeg hadde syntes det var helt ok om en av moderatorene som har tilgang sa fra også, da.

Jeg kjenner at jeg synes det er mest ryddig at en moderator som ikke er særlig aktiv i bloggen (eller de lukkede underforaene) er den som modererer. Og jeg synes det er nok at én moderator modererer samme sak (hvis den ikke utvikler seg), ellers tror jeg følelsen av "kjeft" vil framstå sterkere enn nødvendig. Tror jeg. (Det betyr ikke at jeg synes det er galt at en modde som er aktiv i en blogg, gir moderatiske hilsenerer, altså. Men jeg tipper at det for en moddes del kan føles mer ryddig?)

Gammel 08-06-12, 15:49   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er moderatoriske hilsener så innmari alvorlige da? Jeg synes det blir helt feil dersom noen som ikke har tilgang til bloggen går inn og sier fra som privatperson. Og jeg synes at man bør ha frihet til å begå overtramp eller hente seg inn i tide, ikke bli hanket inn når man nærmer seg litt fordi man kunne komme til å begå et overtramp. Det blir som en politimann i sivil som stiller seg opp og har fartskontroll og hanker inn alle som nesten bryter fartsgrensen og gir dem en faderlig formaning.

Da synes jeg heller at man burde bli enige om at moderatoriske hilsener kommer i flere utgaver og at noen av dem kan være ganske milde. Jeg synes godt man kan si fra med moderatorisk hilsen at nå er det på tide å roe gemyttene litt, man trenger ikke å brøle at når er streken passert for 10 innlegg siden med en gang man uttaler seg.

Gammel 08-06-12, 15:54   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er moderatoriske hilsener så innmari alvorlige da? Jeg synes det blir helt feil dersom noen som ikke har tilgang til bloggen går inn og sier fra som privatperson. Og jeg synes at man bør ha frihet til å begå overtramp eller hente seg inn i tide, ikke bli hanket inn når man nærmer seg litt fordi man kunne komme til å begå et overtramp. Det blir som en politimann i sivil som stiller seg opp og har fartskontroll og hanker inn alle som nesten bryter fartsgrensen og gir dem en faderlig formaning.

I utgangspunktet er det ikke det, men i praksis så har det vist seg en god del ganger at folk oppfatter moderatoriske hilsner som veldig strenge, og dermed reagerer helt annerledes på beskjeden enn det vi moderatorer hadde tenkt. Det vi så på som en mild henvendelse om at ting kanskje var i ferd med å skli ut har endt opp med full sletting av tråder eller blogginnlegg. Og det er derfor vi nå prøver å påpeke at vi av og til går inn i blogger og prøver en mildere variant, selv om vi i utgangspunktet ikke har tilgang til bloggen.

Og jeg ser poenget med at da kunne vi sendt inn en modde som faktisk har tilgang. Men det er i hovedsak tre problemstillinger der. For det første så er det ikke sikkert at en modde som faktisk har tilgang er påloggete der og da, da er det bedre å gå inn selv om man ikke har tilgang. For det andre så har vi ikke full oversikt over hvilke modder som har tilgang til hvilke blogger, så å finne den aktuelle modden og si i fra at nå bør du gå inn og si i fra kan svi av tid vi i enkelte tilfeller ikke finner hensiktmessig å svi av. Og for det tredje så er det ikke alle blogger som har noen modder på tilgangslisten sin, og hvordan skal vi da løse det?

Gammel 08-06-12, 15:58   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og jeg ser poenget med at da kunne vi sendt inn en modde som faktisk har tilgang. Men det er i hovedsak tre problemstillinger der. For det første så er det ikke sikkert at en modde som faktisk har tilgang er påloggete der og da, da er det bedre å gå inn selv om man ikke har tilgang. For det andre så har vi ikke full oversikt over hvilke modder som har tilgang til hvilke blogger, så å finne den aktuelle modden og si i fra at nå bør du gå inn og si i fra kan svi av tid vi i enkelte tilfeller ikke finner hensiktmessig å svi av. Og for det tredje så er det ikke alle blogger som har noen modder på tilgangslisten sin, og hvordan skal vi da løse det?

Og for det fjerde kan den aktuelle modden synes det er ubehagelig å skulle gripe inn overfor en av sine venner. (Dette var en utvidelse av det Adrienne skrev, ikke en rettelse til det - Adrienne og jeg er, som alltid, på ingen måte uenige. )

Gammel 08-06-12, 16:08   #20
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og det er derfor vi nå prøver å påpeke at vi av og til går inn i blogger og prøver en mildere variant, selv om vi i utgangspunktet ikke har tilgang til bloggen.

Jeg tror ikke at en uinvitert modde som kommer med en privatperson-kommentar oppleves mindre "strengt" enn en moderatorisk hilsen fra samme personen, hvis vi snakker om en blogg med rimelig begrenset lesetilgang.

Disclaimer igjen: har ikke blogg, bare synser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.