Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som husker Candys reisebrev fra Bulgaria?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-12, 12:30   #21
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som husker Candys reisebrev fra Bulgaria?

Jeg og mannen var i Bulgaria for 17 år siden. Bodde på et sinnsykt dårlig hotell på Sunny Beach, reiste uspesifisert for 600 kroner per stykk. Jeg husker at vi gikk tom for toalettpapir, og da mannen gikk til resepsjonen for å si fra så ble resepsjonsmannen med opp på hotellrommet for å sjekke om det faktisk var tomt.

Maten i Bulgaria var ikke noe særlig syns jeg, men et supermarked i nærheten som solgte loff og bananer ble redninga. Vi har faktisk kniven vi kjøpte for å dele opp loffen og bananene enda, og vi bruker den med kjærlilg nostalgi. En dårlig kniv med lilla plasthåndtak. Etter et par dager tok vi Tomm Kristiansens tips i bruk, spis der lokalbefolkninga spiser, og da ble plutselig maten spisbar og god.

Toalettforholdene i Bulgaria var grusomme utenfor hotellet. Jeg husker vi måtte betale for å få med oss toalettpapir inn på do, og da fikk man to tørk, hehe. På busstasjonen i Varna var toalettene rett og slett bare høl i bakken, jeg husker jeg ble helt stum da jeg entret toalettet med to tørk toalettpapir i hånda, hehehe. Det var da jeg lærte meg det jeg har brukt på ferie siden. Vi er jo nordmenn, og nordmenn har penger, det vet alle som driver med turisme. Så vi ser oss ut et bra, og stort, hotell (den gangen var vi studenter og bodde ikke på bra hoteller), og så går vi bare inn der, og finner oss et toalett i lobbyen. Disse hotellene er ofte "bevoktet" av dørvakter, men hvem stopper en nordmann på vei inn på et hotell? Ingen gjør det. Alle mine toalettproblemer for all fremtid har løst seg fint på denne måten.

Bulgaria ble også mitt første møte med bunnløs fattigdom. Ikke på hotellområdene, men i byene. Bulgaria satte et sterkt preg på meg, nettopp av den grunn. Selvsagt visste jeg om fattigdom, og selvsagt visste jeg om gatebarn, og selvsagt visste jeg at det sto dårlig til i Bulgaria etter kommunismens fall. Men det var første gang livets realiteter sto rett foran meg på den måten. Vi prutet ikke på en eneste ting da vi var i Bulgaria.

Vi hadde ellers en fantastisk ferie, vi var like bleke da vi kom hjem som da vi reiste. Vi drakk vin, reiste litt rundt og hadde sex, ei hel uke til endes.

Nå er nok Bulgaria anno 2012 heldigvis i en annen forfatning enn det var i 1995, så jeg vil benytte sjansen til å ønske dere en god ferie. Vi likte Bulgaria vi.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.