Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta med mat i kofferten inn til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 16:00   #21
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med mat i kofferten inn til USA?

Leverpostei er ikke lov nei. Ikke i USA og ikke i Mexico.

Min venninne jobbet i Mexico i fire år, og foreldrene kom på besøk. Faren hadde leverpostei i kofferten. Kofferten ble gjennomgått på flyplassen og da de kom til leverposteien spurte de hva det var. Min venninnes far svarte da at det var en tradisjonell norsk kake(!)
Heldigvis ble han ikke bedt om å ta en bit, for mannen HATET leverpostei.

Gammel 06-06-12, 16:06   #22
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Siden du har bodd der, hvilket kjøpevann er best? Jeg får abstinenser etter noen dager, og siden det er så utrolig mange merker der med drikkevann og mange smaker plastikk, så hadde det vært greit å truffet blink med en gang.

Vi drikker alltid Ozarka bottled water når vi er i Houston. Det smaker helt vanlig vann.

Gammel 06-06-12, 16:15   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg hadde med kaviar [...]

Men bare fordi Ulvefar snek seg bak ryggen min og ba deg om å ta det med! :yuk:

Gammel 06-06-12, 20:03   #24
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men bare fordi Ulvefar snek seg bak ryggen min og ba deg om å ta det med! :yuk:

Det er da ikke min feil at favorittpålegget ditt er uønska over there.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:06   #25
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi skal til USA om 3 uker og tenker å ta med glutenfri knekkebrød til lillesøster som akkurat har fått cøliaki diagnose så vi greier oss de første dagene til vi finner noe som hun kan spise og liker. Ellers tror jeg vi finner det meste i butikkene. Ville ikke tatt med noe som står på lista som er ulovlig å innføre. De går ofte med egne hunder som lukter på passasjerene og bagasjen samt at vi har en gang blitt tatt inn til ekstra kontroll uten at vi har hatt med noen matvarer.

Gammel 07-06-12, 19:39   #26
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tatt med leverpostei inn i USA. Huket av på at jeg hadde mat med meg. Prøvde å forklare hva dette var. De dro frem svære permer for å finne ut om det var lov og snakket om at kjøtt var ikke lov men dette var jo kokt og hermetisert.. Etter å ha sett i åtte svære blå permer og brukt lang tid sa jeg at de bare måtte ta det jeg må rekke neste fly, just take it var svaret de ga meg og lykkelig gikk jeg videre med leverposteien

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:17   #27
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hva om vi svarer nei på det grønne skjemaet da? Hva skjer om vi blir "tatt?"

Er det virkelig et alternativ? Det er en grunn til at disse reglene finnes altså.

Gammel 07-06-12, 22:05   #28
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke svar nei på skjemaet. Mamma og pappa gjorde det. De hadde med seg en haug godteri og Cheez Doodles til søstra mi en gang de reiste, men krysset av nei fordi de tenkte at de ikke hadde med noe ulovlig. Når det da viste seg at de faktisk hadde masse spiselig i kofferten ble de sittende kjempelenge til avhør på et kontor.

Gammel 08-06-12, 00:33   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta med meg ulovlig mat og samtidig krysse nei på skjemaet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.