Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bryllupsgave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-12, 23:14   #21
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllupsgave

Nei det vet hun ikke, over alt jeg leser på internettet er 1000-2000kr nok, men det gjelder i følge henne tanter og onkler. Men si en sum, nei det kan hun ikke. Jeg må gå å legge meg før jeg blir sinna.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:17   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo bare du og dere som vet hva dere føler dere har råd til. Og da er det litt vanskelig å mene så mye om det, for det blir fort feil. Her i denne familien er det bare ett søsken, og det er Mannens bror. Jeg har blitt enebarn. Jeg husker ikke hva vi gav da Svoger giftet seg, men tipper det var noe høyere enn 2.000,- Om din Svoger er en oppegående fyr, så ser han ikke på summen, men at dere kom og gav det dere mente at dere hadde råd til (uten at det blir kjipt). Det er jo ikke en konkurranse om å gi mest...

Gammel 31-05-12, 23:18   #23
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Dere gir etter evne og hva dere syntes er en rimelig sum. Syntes dere at kr 1.000,- er bra, så er det bra. Pris på gave har jeg inntrykk av at varierer veldig fra familie til familie.

Gammel 31-05-12, 23:25   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner det st jeg kunne ha vudert å gitt mer hadde de hatt utgifter til bryllupet selv, men de bare øser på med fantastiske ting så betaler. Vet ikke om det er feil å tenke slik men. Jeg har nå overlatt dette til mannen så kjenner jeg han rett så gir vi vel plutselig 5000kr for han vil ikke motsi moren.

Gammel 31-05-12, 23:39   #25
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Enig med deg.

(Jeg ville gitt max 1000 kr. Var i bryllup i helga og gaven kom på 800,-. Pluss kort til 40. Pluss taxi, barnevakt, rens av kjole +++. Hele greia kom på godt over 2000 for min del..)

Kan en regne rens av kjole, taxi, barnevakt og +++ med i bryllupsgaven egentlig?
Og skriver man det da i så fall i kortet, at man hadde utlegg på godt over 2000,- på bryllupet som man anser som en del av presangen?

Jeg ville først og fremst gitt etter økonomi, selvsagt.
For en del år siden, når vi sist var i bryllup til søsken, ga vi 2000,-

Gammel 01-06-12, 00:03   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Kan en regne rens av kjole, taxi, barnevakt og +++ med i bryllupsgaven egentlig?
Og skriver man det da i så fall i kortet, at man hadde utlegg på godt over 2000,- på bryllupet som man anser som en del av presangen?

Da hadde det blitt tynt med gave på Svoger siden de valgte å gifte seg i HuttiHeita og bare reisekostnadene var avsindige.

Seriøst: Nei, jeg synes overhodet ikke at det har noe med saken å gjøre. Brudeparet skal da ikke "lide" for at man velger å rense kjolen, ta taxi og så videre.

Gammel 01-06-12, 09:51   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Nei, det blir jo litt feil selvsagt. Noen venner av meg som valgte å gifte seg på et sted som koster litt å komme seg til og bo på (kun ett sted man kunne bo), og inviterte folk fra flere land i Europa, sa imidlertid fra at de ikke ønsket seg store gaver fordi det viktigste var at folk kom, og at det i seg selv var en gave. Vi ga litt mindre der enn vi ville gjort om det var i Oslo, liksom.

Jeg synes det blir helt hull i hodet å gi mye mer enn en har økonomi til, og synes svigermoren din skal ta seg en bolle.

Gammel 01-06-12, 14:01   #28
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Da min bror giftet seg for ett år siden, fikk de 2000,- av oss. Men det var til et veldedig formål som de ønsket seg penger til, ikke pengegave til de personlig. Å skrive kontonr på invitasjonen, skurrer litt i mine ører, hadde vært bedre om de ønsket seg penger til varmepumpe og at det kunne stå på en ønskeliste i steden... Men det er jo litt sent nå når de allerede har sendt ut invitasjonene.

Gammel 01-06-12, 14:04   #29
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Nå viser det seg at det er kun dette de har, ingen ønskeliste i butikker eller utenom heller så da skurrer det faktisk for meg også. Nå skurrer jo hele dette bryllupet for meg etterhvert da så jeg vet ikke, skal bli godt når det er over i morgen.

Gammel 01-06-12, 14:12   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er i overkant frekt/rart å skrive konto.nr på invitasjonen, med mindre det er konto.nr til Leger uten grenser, spesielt når argumentet er "vi har alt vi trenger." Javel? Gi pengene til noen som trenger dem, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:14   #31
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Jeg kan jo kjøpe en flokk med geiter eller lignende og gi dem.

Gammel 01-06-12, 14:15   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var en god ide!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:19   #33
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Er fare for at kvelden hadde blitt utrolig ukoselig med sure blikk fra alle. Men helt seriøst de er voksne mennesker på 30 og 29år med jobb, hus og barn, hvor vanlig er det da at brudens foreldre betaler alt?

Nei dette blir mannen sitt "problem" kjenner jeg!

Gammel 01-06-12, 14:20   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns sånn vi-vil-bare-ha-penger-rett-inn-på-konto-ønskeliste er temmelig usjarmerende, og jeg liker heller ikke svigermødre som skal bestemme hva andre skal gi. Kjøp en geit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:35   #35
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi giftet oss for 5 år siden fikk penger eller gaver for rundt 1000 fra søsknene til oss begge.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:38   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Man regner så klart ikke andre ting inn i gaven, men f.eks. i vårt bryllup som var 'hjemme' der jeg kommer fra, så måtte svært mange av gjestene reise langt, bo på hotell o.l, for å kunne delta. For meg var det på en måte gave nok at de prioriterte å være med oss denne dagen. I tillegg hjalp mange fra min familie til med å dekke bord, bake kaker, samt på ryddinga dagen etter. Vi fikk mange fine gaver, og jeg hengte meg ikke opp i verdi eller summer på noe som helst. Vi var etablerte fra før av, og alt var egentlig bare en bonus. Mine foreldre ønsket bl.a. å sponse musikken i bryllupet, slik at den ble bra, og betalte da 7000 for det. Kjempehyggelig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:35   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Er fare for at kvelden hadde blitt utrolig ukoselig med sure blikk fra alle. Men helt seriøst de er voksne mennesker på 30 og 29år med jobb, hus og barn, hvor vanlig er det da at brudens foreldre betaler alt?

Nei dette blir mannen sitt "problem" kjenner jeg!

Jeg kan da ikke for mitt bare liv at folk sitter og skuler fordi de mener dere ikke har gitt "nok"?? Jeg var mer i sjokk over hvor mye folk gav til vårt bryllup og tenkte virkelig ikke en eneste gang at folk var kjip.

Gammel 01-06-12, 16:59   #38
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg kan da ikke for mitt bare liv at folk sitter og skuler fordi de mener dere ikke har gitt "nok"?? Jeg var mer i sjokk over hvor mye folk gav til vårt bryllup og tenkte virkelig ikke en eneste gang at folk var kjip.

Jeg sendte melding til svigermor i går om hun viste hvor mye det var normalt å gi, dette viste hun ikke så jeg søkte videre på internett og det sier de samme som dere 1000-2000kr, jeg sendte dette til henne og fikk tilbake at det var summen for tanter og onkler, jeg spurte tilbake om hun mente at vi måtte over 2000kr, hvor hun da ringer mannen og sier at 2000kr er de fadderene har gitt så vi bør gi mer, så ja jeg ser for meg stygge blikk.

Veldig fristet til å gi geiter kjenner jeg.

Gammel 01-06-12, 17:07   #39
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde uansett ikke gitt mer enn 2000 nei, men jeg synes i utgangspunktet at det var ganske smart å lage en sånn konto jeg - da kan de jo kjøpe seg noe de ønsker seg, og som koster mer enn noe de ville fått som én gave.

Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 17:07   #40
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg stemmer litt for geiter og at Svigermor bør klappe igjen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.