|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I endring
|
![]() Sv: BryllupsgaveNei det vet hun ikke, over alt jeg leser på internettet er 1000-2000kr nok, men det gjelder i følge henne tanter og onkler. Men si en sum, nei det kan hun ikke. Jeg må gå å legge meg før jeg blir sinna.
![]() |
#22 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BryllupsgaveDet er jo bare du og dere som vet hva dere føler dere har råd til. Og da er det litt vanskelig å mene så mye om det, for det blir fort feil. Her i denne familien er det bare ett søsken, og det er Mannens bror. Jeg har blitt enebarn. Jeg husker ikke hva vi gav da Svoger giftet seg, men tipper det var noe høyere enn 2.000,- Om din Svoger er en oppegående fyr, så ser han ikke på summen, men at dere kom og gav det dere mente at dere hadde råd til (uten at det blir kjipt). Det er jo ikke en konkurranse om å gi mest...
![]() |
#23 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: BryllupsgaveDere gir etter evne og hva dere syntes er en rimelig sum. Syntes dere at kr 1.000,- er bra, så er det bra. Pris på gave har jeg inntrykk av at varierer veldig fra familie til familie.
![]() |
#24 |
I endring
|
![]() Sv: BryllupsgaveJeg kjenner det st jeg kunne ha vudert å gitt mer hadde de hatt utgifter til bryllupet selv, men de bare øser på med fantastiske ting så betaler. Vet ikke om det er feil å tenke slik men. Jeg har nå overlatt dette til mannen så kjenner jeg han rett så gir vi vel plutselig 5000kr for han vil ikke motsi moren.
![]() |
#25 |
Weeeee
|
![]() Sv: Bryllupsgave
Kan en regne rens av kjole, taxi, barnevakt og +++ med i bryllupsgaven egentlig?
![]() |
#26 |
Snikende Ullteppe
Da hadde det blitt tynt med gave på Svoger siden de valgte å gifte seg i HuttiHeita og bare reisekostnadene var avsindige.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
#28 |
er her
|
![]() Sv: BryllupsgaveDa min bror giftet seg for ett år siden, fikk de 2000,- av oss. Men det var til et veldedig formål som de ønsket seg penger til, ikke pengegave til de personlig. Å skrive kontonr på invitasjonen, skurrer litt i mine ører, hadde vært bedre om de ønsket seg penger til varmepumpe og at det kunne stå på en ønskeliste i steden... Men det er jo litt sent nå når de allerede har sendt ut invitasjonene.
![]() |
#29 |
I endring
|
![]() Sv: BryllupsgaveNå viser det seg at det er kun dette de har, ingen ønskeliste i butikker eller utenom heller så da skurrer det faktisk for meg også.
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: BryllupsgaveJeg synes det er i overkant frekt/rart å skrive konto.nr på invitasjonen, med mindre det er konto.nr til Leger uten grenser, spesielt når argumentet er "vi har alt vi trenger." Javel? Gi pengene til noen som trenger dem, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: BryllupsgaveJa, det var en god ide! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
I endring
|
![]() Sv: BryllupsgaveEr fare for at kvelden hadde blitt utrolig ukoselig med sure blikk fra alle. Men helt seriøst de er voksne mennesker på 30 og 29år med jobb, hus og barn, hvor vanlig er det da at brudens foreldre betaler alt?
![]() |
#35 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BryllupsgaveVi giftet oss for 5 år siden fikk penger eller gaver for rundt 1000 fra søsknene til oss begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: BryllupsgaveMan regner så klart ikke andre ting inn i gaven, men f.eks. i vårt bryllup som var 'hjemme' der jeg kommer fra, så måtte svært mange av gjestene reise langt, bo på hotell o.l, for å kunne delta. For meg var det på en måte gave nok at de prioriterte å være med oss denne dagen. I tillegg hjalp mange fra min familie til med å dekke bord, bake kaker, samt på ryddinga dagen etter. Vi fikk mange fine gaver, og jeg hengte meg ikke opp i verdi eller summer på noe som helst. Vi var etablerte fra før av, og alt var egentlig bare en bonus. Mine foreldre ønsket bl.a. å sponse musikken i bryllupet, slik at den ble bra, og betalte da 7000 for det. Kjempehyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Snikende Ullteppe
Jeg kan da ikke for mitt bare liv at folk sitter og skuler fordi de mener dere ikke har gitt "nok"??
![]() |
#38 |
I endring
|
Jeg sendte melding til svigermor i går om hun viste hvor mye det var normalt å gi, dette viste hun ikke så jeg søkte videre på internett og det sier de samme som dere 1000-2000kr, jeg sendte dette til henne og fikk tilbake at det var summen for tanter og onkler, jeg spurte tilbake om hun mente at vi måtte over 2000kr, hvor hun da ringer mannen og sier at 2000kr er de fadderene har gitt så vi bør gi mer, så ja jeg ser for meg stygge blikk.
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: BryllupsgaveJeg hadde uansett ikke gitt mer enn 2000 nei, men jeg synes i utgangspunktet at det var ganske smart å lage en sånn konto jeg - da kan de jo kjøpe seg noe de ønsker seg, og som koster mer enn noe de ville fått som én gave. |
![]() |
![]() |
#40 |
Snikende Ullteppe
![]() Sv: BryllupsgaveJeg kjenner at jeg stemmer litt for geiter og at Svigermor bør klappe igjen!
![]() |
|
|