Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 12:36   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Vi bruker sidesaken til sauser og til å holde ting i kjeler varmt. Også er det sånn wokholder på den, så jeg driver og fabler om å steke wok i friluft.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:47   #22
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jammen, atte er ikke litt av grillpoenget at det er mannen som griller? Eller er det du som står der og rører og passer på alt? Pluss at du må bære ut service, lage saft, lage salat evt skjære opp litt grønt til hamburger osv... *svett*
Jeg skønner rett og slett ikke behovet for sånn kokesone.

Da blir det jo for meg iallfall enda mer klønete og primitivt å grille, synes nå jeg. Ift å stå inne og ordne alt der hvor jeg har alt i kort avstand? Det ville blitt mye mer flying på meg om jeg skal stå der ute og grille altså.
Grilling er mannen sin oppgave her. Så ordner jeg resten.

Gammel 23-05-12, 13:43   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde sidebrenner før. Siden vi veldig, veldig ofte har ris til grillmat, så målte jeg opp vann og ris (jada, det skal ikke blandes før vannet koker, who cares?) og så ble risen kokt ute mens mannen grillet. Finfint.

Min mor bruker den også myyyyyye, for hun griller gjerne selv, sånn at maten er klar når pappa kommer hjem fra jobb, da gjør hun ferdig alt inne først, og bærer med seg ut, og da er det greit å slippe å gå inn og passe på når risen er ferdig.

Gammel 23-05-12, 13:44   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også én som har hovedansvaret for all maten, både ute og inne. Ofte tar grillinga kortest tid, så da gjøres alt klart inne først og gjøres ferdig ute.

Den andre dekker bord.

minibolle mai 2012
Gammel 24-05-12, 09:02   #25
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jammen, atte er ikke litt av grillpoenget at det er mannen som griller? ...
Grilling er mannen sin oppgave her. Så ordner jeg resten.

Nei. Han kan til nød passe på at ikke unger springer inn i kølgrillen mens jeg er på kjøkkenet. Jeg marinerer, krydrer, tenner på, lager salat, tilbehør osv. Og passer på at det ikke blir svidd. Han kan snu det som grilles, men da må jeg rope ut.
Det hadde sikkert vært bedre med gassgrill uten kokemuligheter, for da kunne jeg forberede alt og ikke ha den kullgrillen som et stressmoment. Siden kullet må tennes på så lang tid i forveien. Hvilken som helst gassgrill er bedre enn kullgrill siden den er livsfarlig å gå ifra.
Jeg bruker en del nypotet til grillingen, jeg kan grille de i folie, men en kulegrill på 45 cm eller noe sånt har ikke plenty plass.
Såh, tenker jeg prøver å skaffe Futur til Pinsehelga!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 09:41   #26
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har grill fra Felleskjøpet. Jeg husker ikke navnet, men den er 3-4 år gammel, har 4 brennere og sidebrenner og fungerer utmerket til vårt bruk. Den kostet vel ca 2.000 kr, men vi kjøpte den sent på høsten og jeg mener å huske at det var halv pris på den.

Jeg bruker aldri sidebrenneren, men det er mest fordi mine gryter og kjeler ikke passer til gassbluss. Jeg har induksjonstopp inne og har funnet ut at mine gryter rett og slett ikke egner seg til grillen. Det tar alt for lang tid å varme de opp, sannsynligvis fordi de er tykkbunnede. Det sto vel også noe om at de ikke egner seg for gassbluss på emballasjen, tror jeg. Jeg har tenkt å kjøpe en aliminiumskjele, men har ikke fått gjort det enda. Jeg har uansett utgang til terrassen fra kjøkkenet og grillen står 3 meter fra induksjonstoppen, så jeg klarer fint å koke poteter inne og grille ute om det skulle være nødvendig.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 10:02   #27
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Hvor får man tak i Futurgrill?
Jeg har sjekket listen over forhandlerer og fant ut at Maxbo skal ha slike, men på hjemmesiden til Maxbo finner jeg de ikke.
Kun Weber som er nevnt der.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 10:11   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Expert og Felleskjøpet selger Futur. Expert er billigst, og de har tilbud på noen modeller.

Gammel 24-05-12, 10:13   #29
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Takk Niobe, da skal jeg sjekke der.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 11:04   #30
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ser ut som om noen Futur-griller har en støpejernsplate. Er det denne man griller pizza på?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:34   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Du kan kjøpe pizzastein og legge på grillen så kan du lage pizza. Det skal jeg.

minibolle mai 2012
Gammel 24-05-12, 19:30   #32
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal kjøpe gassgrill i år, men vi har konkludert med at vi ikke kommer til å bruke sidebrennere. Det eneste som ev. lages på koketopp i tillegg når vi griller, er saus og det kan jeg koke inne mens jeg fikser salat.

Gammel 24-05-12, 21:21   #33
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville uansett ikke valgt Weber. Gode griller, men vanvittig overpriset.

Jeg kjøpte meg en Landmann for to uker siden. 4 bluss, sidebluss, elektrisk roterende spidd med egen infrafrarød varmer. Veldig fornøyd med den. Jeg ga 8000, tilsvarende fra Weber kostet 17.000.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:01   #34
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte Weber Genesis i fjor, den har sidebrenner. Vi er veldig fornøyde, har plass til masse mat. Den var sinnsykt dyr, men med 40% avslag, som det ofte er på slutten av sesongen, så ble det ikke fullt så ille.

Men mannen er grillfantast og griller hele året.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.