|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?UV-drakt kan være smart ja. Bruk i alle fall høyeste mulige faktor, selv om du mener de normalt tåler sol godt. Og ta med mye solkrem, for solkremen på resorten er grisedyr!
|
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Takk for tipset. Jeg bruker uansett bare solkremer og sånt som ikke er testet på dyr, så det kjøpes hjemme før vi drar. Må bare kjøpe nok og høy nok faktor.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Vi var i Tyrkia i fjor, og da angret vi faktisk på at vi ikke hadde med tynne jakker til å slenge over skuldrene om kvelden. Dette var i slutten av juni da. Det var varmt nok, men jeg (og ungene) ble likevel litt hutrete i 20-22-tiden (utendørs underholdning) og vi kjøpte noen jakker der nede til dette formålet, faktisk. Ikke syns jeg luftfuktigheten var særlig ille heller, vi kunne fint tørke tøy ute over natta. Det var mye verre på Rhodos i august året før. Men kanskje det er betydelig forskjell fra juni til juli? Vi var i Bodrum, forresten. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Hmm. Jeg kan jo for sikkerhets skyld ta med noen par sokker og en tynn jakke, skader jo ikke, akkurat.
|
|
|
#25 |
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?
Jeg blir ihvertfall lett litt frysen på kveldene om jeg er mange timer i sola på dagen. Og det er jeg når jeg er i syden, kan godt ligge strak i sola i 40+ og tenke "bring it on!" |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Evig optimist
![]() ![]() |
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Var i Tyrkia i juli for endel år siden og temperaturen lå på 47-48 grader i de 2 ukene vi var der.Jakke var det siste jeg ønsket meg
|
|
|
#27 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Dere reiser 15.juli ja?
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg er en skikkelig frossenpinn, og har vært i Tyrkia i august. Det eneste jeg strengt tatt hadde behov for var singleter, kort shorts og sokker til bruk på hotellrommet på kveldstid. Det var rett og slett kokvarmt og fuktig, å ha sommerkjole uten ermer på seg på kveldstid var uutholdelig. Neste gang pakker jeg mange flere singletter og omtrent ingenting annet. På flyet var det kaldt, hadde en cardigan jeg brukte der. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Oj, Bloppy, så ekkelt! Godt det gikk bra med deg!
|
|
|
#30 |
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Det var ikke SÅ varmt da vi var der i juni, altså. Bikket 40 grader ene dagen, ellers var vi på tredvetallet på dagtid som regel. Så det virker som juli er en del varmere, ja. Men har man på cardigans o.l. til flyet så har man jo dette med seg uansett. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Ja, juli i Norge er jo stort sett regn og høst, så jeg drar nok i relativt varme klær ja.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?
H&M, Lindex, POP, apotekene, Europris.
|
|
|
#33 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Det er rart med det, men etter 10 dager med 30 grader på Sardinia, blir vi kalde og hutrer en morgen på vei til bilen. Det var bare 23 grader den morgenen.
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Åh, jeg er misunnelig. Side er fantastisk bra, og vi likte oss så godt der. Har vært der 3 ggr, og kommer til å reise igjen så fort anledningen byr seg. |
|
|
|
#35 |
|
Epikur
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg var i Side i juli 2001, da var det supert! 42 grader og nydelig i vannet. Vi var uten barn den gangen, så vi hadde jo bare oss selv å tenke på i fht smøring og hydrering.
|
|
|
#37 |
|
blid
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?UV-tøy til minstemann kan sikker være lurt ja. I tillegg - en skikkelig runde med solkrem før man går ut om morgenen. Da får solkremen trekke skikkelig inn før ungene hopper uti bassenget
|
|
|
#38 |
|
Står på egne ben
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Ta med UV-tøy til barna. Jeg har bestandig det med til alle tre ungene. Mine unger elsker å være i sola og bading, så det er ikke snakk om at de vil ta noen pauser de timene midt på dagen når sola er sterkest. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Til informasjon har også H&M UV tøy. Jeg kjøpte der til Pompen i dag. Ikke ille pris heller. Og det står faktor 50 på trøya. Jeg tror ikke de tør det om det ikke er reelt.
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Vi har aldri hatt uv-tøy. Det er kanskje praktisk, men er ikke et must. Ungene mine har aldri blitt brent. De har skandinavisk hud med litt fregner begge to.
|
|
![]() |
|
|