Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trondheim eller Bergen for barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 22:51   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trondheim eller Bergen for barn?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Visste ikke at det var lepra museum der. Det var faktisk min tipp tipp tipp oldefar (kan fortsette ganske langt) som påviste lepra!

Jeg har og har hatt endel familie i Bergen, pappa vokste opp der, min stemor er derfra, så barnas "oldemor" bor der. Vi burde absolutt valgt Bergen. Det er dessuten kortest reisevei.

Jeg har jo studert et år i Bergen, men det er lenge siden, så jeg er ikke akkurat så oppdatert.

Er det greit å ta buss/bane i Bergen, kan jeg klare meg uten å ta med bilstoler? Vil gjerne slippe det.

Det var ikke så mange bergensere som visste om dette Lepramuseet heller. Vi måtte spørre mange om veien og det var ikke mange som kunne svare. Men du har jo virkelig en historie å fortelle barna dine!

Vi hadde bil, bodde på Montana Vandrerhjem ved Ulrikken. Lavbudsjett ferie. Men ungene syntes det var helt supert. Hadde med endel brettspill som vi brukte i fellesstuen om kvelden. Veldig koselig, men da veldig avhengig av bil. Vi var på Janus sitt lagerutsalg rett utenfor Bergen og fartet litt rundt. Så kollektivtilbudet i Bergen kjenner jeg ikke godt til. Bybanen gikk vel ikke veldig langt tror jeg.

Gammel 11-05-12, 22:53   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det går veldig greit å ta buss rundtomkring.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:57   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du klarer deg fint uten bil.

Gammel 11-05-12, 23:01   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sikker på at "oldemor, ok "steoldemor" men eneste barna har ville elsket om vi tok en tur til Bergen og besøke henne i samme slengen. Hun er 89 år, sprek til tusen.

Må inn og sjekke om SAS har tilbud dit nå i sommer på kampanjen sin.

Gammel 12-05-12, 06:46   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk vert på Lepramuseet. Men viste ikke at det fantes før dagen før jeg var der. Det er skolemuseeum også. Mye rart man kan finne inni trange gater.

Kollektivtransporten kan ikke sammenlignes med Oslo synes jeg, men den fungerer. Skal du ikke ut av sentrum så mye så trenger du den ikke. Det blir eventuelt til Vilvite og da tar man bybanen 2 stopp eller noe sånt(Til Florida).

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 07:17   #26
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vannkanten i Loddefjord har eit fint badeanlegg (inne) veldig bra bussforbindelse dit.

Gammel 12-05-12, 09:47   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også Sverresborgfan, men det er helt klart best når "husene er bebodd". Sverrresborg.no er verd å sjekke ut.

Kong Sverre og borgen synes unger er gøy, mens jeg synes det er litt skummelt der oppe....

Vitensenteret er også flott, men aller best om sommeren. Vitenskapsmuseet (ikke det samme) er også spennende etter at utstillingene er skiftet. Det er også en del interessant i erkebispegården, deribant kronjuveler. Aller mest under olavsfestdagene, men jeg går ut fra at dette er før det.

Barneomisningen på Ringve (ringve.no) er også morsom, spesielt for de som er musikkinteresserte.

Det går greit å kjøre kollektivt til Sverresborg og Ringve, men det er i motsatt retning fra sentrum.

Munkholmen er en ok tur, men når sant skal sies er det ikke mye der ute....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.