Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Farlig med brød og mugg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 23:25   #21
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farlig med brød og mugg?

Tusen takk Safran, akkurat det jeg trengte.

Gammel 31-03-07, 07:38   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fryser ned nybakt brød - og da har det nybakt-feeling også når vi tar det opp igjen. Trikset er å legge det i plastpose mens det enda er bittelittegranne lunkent, men ikke fryse det før det er helt avkjølt. Og ikke vente til neste dag/flere dager, for da blir det bare tørt og kjipt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 05:08   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

hmmm....lurer egentlig på om det er såååå farlig med mugg jeg, jeg mener, man spiser jo blåskimmel-ost uten å mukke, og det er mugg-ost enten man vil det eller ikke. Hvorfor er det annerledes egentlig? Noen som vet?

Gammel 01-04-07, 08:20   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

hmmm....lurer egentlig på om det er såååå farlig med mugg jeg, jeg mener, man spiser jo blåskimmel-ost uten å mukke, og det er mugg-ost enten man vil det eller ikke. Hvorfor er det annerledes egentlig? Noen som vet?

Blåskimmel-ost er vel ikke nødvendigvis helt ufarlig det heller ettersom gravide frarådes å spise det? Jeg tror grunnen er at det er mange forskjellige muggtyper. Pencilin er jo en muggtype, man syrner youghurt med en bakterie, hvitmuggost (brie) og rødmuggost ost er igjen forskjellige bakterier.

Gammel 01-04-07, 10:55   #25
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde garantert aldri spist noe det har vært mugg på.
Men nå er jeg ekstremt sær da...
Spiser ikke osten mer en 2-3 dager etter åpning og leverpostei kun når den er nyåpnet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 11:02   #26
Dragonfly
Passiv

Standard

Denne tråden var god å lese for nå fikk jeg også svar på det jeg lurte på ang mugg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.