|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Farlig med brød og mugg?Vi fryser ned nybakt brød - og da har det nybakt-feeling også når vi tar det opp igjen. Trikset er å legge det i plastpose mens det enda er bittelittegranne lunkent, men ikke fryse det før det er helt avkjølt. Og ikke vente til neste dag/flere dager, for da blir det bare tørt og kjipt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farlig med brød og mugg?hmmm....lurer egentlig på om det er såååå farlig med mugg jeg, jeg mener, man spiser jo blåskimmel-ost uten å mukke, og det er mugg-ost enten man vil det eller ikke. Hvorfor er det annerledes egentlig? Noen som vet?
![]() |
#24 |
Leser
|
![]() Sv: Farlig med brød og mugg?
Blåskimmel-ost er vel ikke nødvendigvis helt ufarlig det heller ettersom gravide frarådes å spise det? Jeg tror grunnen er at det er mange forskjellige muggtyper. Pencilin er jo en muggtype, man syrner youghurt med en bakterie, hvitmuggost (brie) og rødmuggost ost er igjen forskjellige bakterier.
![]() |
#25 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farlig med brød og mugg?Jeg hadde garantert aldri spist noe det har vært mugg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Farlig med brød og mugg?Denne tråden var god å lese for nå fikk jeg også svar på det jeg lurte på ang mugg. |
![]() |
![]() |
|
|