Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Max uflaks

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 15:10   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Max uflaks

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Biler og tenner er like ille å bruke penger på.

Synes faktisk tenner er verre - burde normalt sett ha vært et offentlig ansvar.

Gammel 27-04-12, 15:21   #22
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HI: Kjipe penger.

Vi betalte 2100,- i forrige uke for å skifte bremseklosser foran på vår 06-mod. S-max. Skal ha 80.000-service i juni før vi drar på ferie + fikse et par andre ting i tillegg, så da regner jeg med at tusenlappene får bein å gå på.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:23   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hmm... skifte av bremseklosser på to hjul, bremsevæskeservice og ellers vanlig (90K) service skulle merkeforhandler ha 6500 kroner for i fjor sommer på min 06 Touran. Jeg kombinerte det imidlertid med en Harry-tur til sverige siden jeg uansett hadde ferie, og endte da opp på ca. 4000 norske for jobben på merkeverksted der (+snus, sprit, vin, godis, kjøtt m.m. til lavere pris ;-) )

9K var altså her i norge, hos FORD. Det hadde blitt halve prisen i sverige.
Dette var en 80 000 km service.

Touranen vi hadde betalte vi sjelden mer enn 4K for de gangene vi hadde den på Service.

Gammel 27-04-12, 15:24   #24
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

HI: Kjipe penger.

Vi betalte 2100,- i forrige uke for å skifte bremseklosser foran på vår 06-mod. S-max. Skal ha 80.000-service i juni før vi drar på ferie + fikse et par andre ting i tillegg, så da regner jeg med at tusenlappene får bein å gå på.

Kjører litt mer vi tydeligvis... hadde 80.000-servicen nu og vi har en 09...

Gammel 27-04-12, 15:46   #25
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Kjører litt mer vi tydeligvis... hadde 80.000-servicen nu og vi har en 09...

Vi har kjørt 85.000 nå da. *venter på feriepenger til å betale gildet* Da vi kjøpte den i februar i fjor var den gått 72.000.

Men 9K for 80-servicen? *gruer seg allerede*

Gammel 27-04-12, 15:52   #26
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner det knyter seg litt i magen når jeg ser tallene. :kjører en 2008-modell S-Max:

Gammel 27-04-12, 16:04   #27
emin

emin sin avatar

Standard

Jeg sendte en mail til den lokale forhandleren nå og ba om pris på service, innsetting av fester til bagasjenett pluss et par andre småting. Håper de er greie med meg.

Gammel 27-04-12, 16:15   #28
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Menne, 22 000,- + 9 000,- er da vitterlig 31k og ikke 27k!??

Ikke for at det gjorde saken noe bedre, tvert imot!! Surt med alt sammen, også på én gang da gitt ...

Det er jeg slettes ikke uenig med deg i, men vi fikk som nevnt litt rabatt.

Hovedservicen som vi hadde uka før, betalte vi bare 4700 for, inkludert skifte av noen lyspærer og litt forskjellig, så det var egentlig ingen ille pris.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:22   #29
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vurderer å sende bilen på NAF og ta en sjekk før bruktbilgarantien går ut. Etter vi fikk skifta dekk på bilen, opplever vi klunkelyder under bilen ved enkelte fartsdumper og svinger. Helt vilkårlig når klunkinga oppstår og hva bilen gjør når den kommer. Enkelte turer er det ingen klunking i det hele tatt.

(Ja, vi hadde den på verksted forrige uke for å sjekke, men ingenting ble funnet.)

Gammel 27-04-12, 16:39   #30
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff det var jammen mye på en gang! Kjenner jeg er glad jeg har en mann som jobber på verksted. Har svært lite utgifter på bilene.

Gammel 27-04-12, 18:22   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men husk at Ford har prisgaranti. Du skal få det til samme pris på merkeverksted som et annet rimelugere verksted som er godkjent. Ta med pristilbudet og de har egen reklamasjonstype mot Ford Motor Norge for å dekke dette om det blir mellomlegg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:48   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg vurderer å sende bilen på NAF og ta en sjekk før bruktbilgarantien går ut. Etter vi fikk skifta dekk på bilen, opplever vi klunkelyder under bilen ved enkelte fartsdumper og svinger. Helt vilkårlig når klunkinga oppstår og hva bilen gjør når den kommer. Enkelte turer er det ingen klunking i det hele tatt.

(Ja, vi hadde den på verksted forrige uke for å sjekke, men ingenting ble funnet.)

Settet dekkene på samme side som da dere tok de av?

Jeg bommet en gang å sate fremdekk bake istede for fremme og da laget de en volsom lyd for at felgen tok borti en eller annen plass
Var vist en vanlig feil i følge vår mekaniker venn

Gammel 27-04-12, 18:54   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Så lenge man ikke snakker om svært høy km, er jo mye knyttet til fem års reklamasjonsrett selv om det kan regnes som slitasjekomponenter. Servopumpe blir typisk noe man skal forvente at holder temmelig lenge.

Med det sagt, man har mulighet å legge inn reklamasjon ovenfor en privat selger. Men det blir ofte en tungvindt prosess....

Jeg tror det var servopumpa som gikk til aisings på den forrige bilen min/vår. Bilen var litt over fem år, den vanlige garantitiden var ute. Bilen var kjøpt privat, og heller ikke opprinnelig solgt av den lokale merkeforhandleren. Men vi brukte dem på all service etter at vi kjøpte bilen da den var to-tre år.

Anyway, gleden var stor da verkstedet ringte meg og sa at de hadde tatt kontakt med leverandøren av servopumpa "for selv om garantien på selve bilen er gått ut, så er det meningen at denne delen skal holde i enda noen år". Så vi fikk skiftet det hele på garanti likevel. Det var god service, og sparte oss for ti tusen kroner som var første prisoverslag som vi bare var nødt å akseptere.

Sjekk om dette kan gjelde for dere også, Marit K.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.