|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Treåringen her har både trehjulsykkel, tohjulsykkel med støttehjul og sparkesykkel.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Knerten er 3,5 oghar bare trehjuls så langt. Han er ikke spesielt god på å sykle på den heller, i barnhagen har svare trehjuls uten trøer, så han vil bruke beina i bakken. Inntil han lærer tanken om å tråkke rundt for å komme fremover ser jeg ikke hastverk i å gi ham tohjuls, men vi akn vurdere balansesykkel eller sparkesykkel til sommeren, tenker jeg.
|
|
|
#23 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Storesøster hadde trehjulsykkel til hun var fire, da fikk hun balanse/løpesykkel. Året etter fikk hun 16" og syklet fint på den. Minste fikk miniløpesykkel når han var to år, byttet til storesøster sin Puky året etter og i år sykler han på 16". Han syklet litt på en 12" i fjor også, men likte løpesykkelen mye bedre. Støttehjul er noe herk, både for balansen og for å komme seg fram så mye bedre med løpesykkel.
Trenger ikke ha særlig balanse for å bruke en slik, men viktig at begge beina står støtt i bakken når hun sitter på den den. Da kan hun gå framover med et bein av gangen. Etterhvert som balansen bedres så slipper de begge beina opp når det går raskere. Genial sak.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?07-modellen fikk sykkel i fjor vår, da var han 3 år. Balansesykkel er sikkert kjekt, men for gutten min er pedalene selve stasen med sykkelen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Sparkesykkel funker fint det også. |
|
|
|
#26 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vesla blir fire år til sommeren og har balansesykkel, det fikk hun i fjor og hun bruker den masse! Hun har trehjulssykkel også men den blir lite brukt.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?4 åringen vår fikk sykkel med støttehjul til 3 års dagen sin i fjor. Han elsker å sykle så vi kunne nok gitt han sykkel før det også.
|
|
|
|
#28 |
|
Borte
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Storesøster fikk da hun var 4,5 og hadde på støttehjul det første året. Før det hadde hun trehjulssykkel. Lillesøster blir 3 i oktober og hun får arve tohjulssykkelen når hun får lange nok ben.
|
|
|
#29 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Lille Ville har trehjulsykkel, og sparkesykkel som hun fikk/kjøpte i vår. Jeg har i grunnen tenkt at tohjulsykkel passer når man er 5-6 år, så jeg ble litt overrasket over at så mange 3- og 4-åringer har det - både her og i barnehagen.
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Begge mine har hatt sykkel fra de var 2 år. Snuppa fikk av farmor, og det ble en vanlig trehjulssykkel. Knerten nekter å prøve naboungenes balansesykkel, så han har bare hatt vanlig sykkel. Han har fremdeles støttehjulene på, og vil ikke da dem av.
|
|
|
|
#31 |
|
Drømmer
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Poden fikk 2hjulssykkel da han va 2,5 år, han fikk også løpesykkel , den ble brukt til han var litt ove 3 år. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Mine har fått når de har vært ca fire år. Balansesykkel har vi også hatt, men ingen av de har villet bruke den. Når sant skal sies var de ikke videre interessert i trehjulssykkel heller. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Eldste her var fem før han fikk tohjulssykkel. Før det var han ikke interessert. Nå lurer jeg på å kjøpe balansesykkel til treårsdagen til minste. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Så at Lekmer har tilbud på sparkesykler og løpesykler nå.
|
|
|
#36 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?
Jeg kjøpte blå til minsten som straks fyller 3 år. Hadde tenkt til å vente til neste år, men han var veldig misunnelig på brødrene som hadde sykkel, så da jeg fant en brukt av godt merke til 100kr i nærheten slo jeg til. Men det var veldig feil, for han ønsket seg en rosa |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Mine har hatt sykkel fra 2 år, og begge har droppet støttehjul da de har vært 4 år.
|
|
|
#38 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Balansesykkel fra de var 2 år her, har hatt 2 ulike størrelser, begge Puky-sykler kjøpt på nett fra Sprell - superfornøyde med kvaliteten. Nå skal 5-åringen få vanlig DBS-sykkel uten støttehjul, mens Lillebror på 3 1/2 får nøye seg med å overta storesøsterens balansesykkel, han får tohjulsykkel neste vår. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg har vært kjipt tilbakeholden med tohjulssykler. Jeg synes ikke unger har noe på en tohjuling å gjøre før de har litt vett i hodet. Unger som ikke mestrer å bremse, som ikke evner å svinge unna hindringer. Jeg har sett en del 2 og 3-åringer i nabolaget her, og de er like ville i sykkeloppførselen sin alle sammen.
|
|
|
#40 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vel, vel. Ganske så nøyaktig et år senere har vesla fortsatt ikke fått seg sykkel. |
|
|
|
![]() |
|
|