|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Jeg har aldri vært spesielt ryddig av meg, og mannen min er helt forferdelig. Han har påvirket meg i dårlig retning, helt til det ble så ille at jeg nå forsøker å få familen med på å rydde hver dag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Mannen vasker torsdag kveld. Vi rydder hver kveld. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Etter at ungene er i seng, bruker vi begge 30-60 minutter på div. husarbeid hver dag. Rydder bort leker, bretter klær, tømmer oppvaskmaskina osv. Støvsuger hver dag (har hund). Dermed gjenstår det bare å vaske over gulvene og skifte på sengene når helga kommer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?
Dette greier jeg ikke forstå. Vi bruker også noe sånt hver dag etter at ungene er lagt. I alle fall en halvtime. Når tørker dere støv? Når vasker dere kjøkkenbenker og skapdører? Når vasker dere oppvaskkum? Badevask? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Jeg tørker av kjøkkenbenkene og skapdørene sammen med oppvasken som jeg likevel må ta stort sett hver dag. Og da vasker jeg selvfølgelig oppvaskkummen også. Da rekker det aldri å bli halvskittent engang.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Jeg tørker selvsagt også kjøkkenbenken når vi vasker opp og rydder og slikt, men for å ta den ordentlig må jo alt fjernes fra benken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Ja når trenger man egentlig å vaske skapdører?
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Tja, ikke annenhver uke, men et par ganger i halvåret i alle fall? Litt avhengig av skapdørenes farge selvsagt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør nok noe sånt jeg også når jeg tenker meg om. Flekker her og der tar jeg når jeg ser dem, rett og slett. Benken tørker jeg over hver kveld.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Vi fant aldri ut av det, så vi kjøper hjelp.
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Jeg er jo en selverklært sjuske, så du får ta svaret mitt for det det er verd. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Jepp. Vi har hatt vaskehjelp i over tre år. Før vi gikk til innkjøp av hjelp hendte det at storebror lurte på om skulle ha besøk en dag vi holdt på å stormrydde og stormvaske huset.
|
|
|
#13 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Gjøre rent hva? Badet vaskes hver fredag. Gulv ytterst sjelden,
|
|
|
|
#14 |
|
Einsam
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Hvordan jeg får tid? Vel - det ser ikke ut som jeg får tid til det, slik midt i uka.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Tja. Vi har prioritert noen områder vi synes er viktige. Det er badet (fordi det er ekkelt å komme til en skitten do og tannpuss-speil), kjøkkenet (for å ikke være helsefarlig) og gangen (for å ikke trekke støv og skitt overalt). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Vi kjører litt flylady-inspirert program, inspirert av en tråd her for et par år siden. Lurer på om det var Allium som la ut sin liste? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Jeg sliter også litt på dette punktet.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Vi rydder litt hver kveld. |
|
|
|
![]() |