Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdag på Gigagøy o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 19:14   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag på Gigagøy o.l.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja, det står at det er kr 50,- i inngang i helgene.
Dere kjørte kanskje ikke i 40 minutter en vei for å komme dit heller? Siden det ikke var noen voksne der mener jeg.

Nei, 20 minutter. Men det var på en lørdag, så jeg ventet på Triaden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 19:29   #22
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var med Lille Ville i bursdag på Gigagøy i fjor. Da var inngang for én voksen pr barn inkludert i bursdagsfeiringen, men det var tre- og fireåringer. Må innrømme at jeg heller ikke er så glad i slike bursdager, særlig fordi de var så små de første gangene at jeg følte jeg måtte følge med hele tiden. Sist var det Hoppeloppeland på fredag ettermiddag, og da var det færre barn der og mer levelig.

Det er ikke mer enn ti minutter å kjøre ut til Losby og turveier, og bygdetunet rett oppi bakken har ofte åpent husflidsutsalg på søndagene (12-16) - mulig det går an å få kjøpt seg en kaffe og vaffel der også.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 19:34   #23
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig fint å gå tur rundt Langvann (parker på Metro og gå over brua), etter at dei la til rette for det i fjor vår. Elles kan du køyre til Ellingsrud og gå innover mot Mariholtet.

Kafeane, Peppes osv. inne på Metro har ikkje søndagsåpent, men på Lørenskog Hus er det ein tapas- og kaffebar som er både koseleg og har god mat.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 19:45   #24
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kommer du fra Jessheim? I såfall tar det ikke 40 minutter, nei. Mer 25, tenker jeg. Jeg hadde tatt en tur på Egon og hatt med en bok.

Gammel 12-04-12, 20:48   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så snille dere er, som kommer med masse konstruktivt!

Jeg må ha med snuppa på snart 14 også, for hun nekter å være lenge hjemme alene etter en kjip episode. Så vi får se om vi kan finne på noe i nærheten der.
Jeg er jo faktisk oppvokst i området der, men det er skrekkelig maaange år siden jeg bodde der, og mye er utbygd etter det. Så turmuligheter er jeg ikke så kjent med lenger.

Men så hyggelig! Det er jo en gyllen anledning til en-til-en-tid med fjortisen! På kafé eller på tur!

:lever opp til nicket:

Gammel 12-04-12, 20:49   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nei, 40 minutter er kanskje å ta i. Jeg jobber ikke så langt unna, og er vant med å sitte i kø.
Jeg bor et stykke østafor Gardermoen, og med nye veien bruker jeg vel ca 10-15 minutter til Kløfta. Tar i hvertfall 30 minutter å kjøre hjemmefra til jeg parkerer på Gigagøy. Samma det.

Skal ta med snuppa på råd. Mulig vi tar en rolig joggetur inn mot Mariholtet. Om det ikke er for bløtt der da. Har gått masse på ski i området der som ung, men sjelden på vårparten gitt. Det er vel kanskje grusvei fra Ellingsrud?
Langvannet har jeg ikke vært ved på mange år. Men om de har gjort i stand der nå, kan det definitivt være et alternativ ja. Lønner det seg å parkere på Kjenn kanskje da eller?

Gammel 12-04-12, 20:53   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor et stykke østafor Gardermoen

Hm :visualiserer kartet:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:54   #28
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, 40 minutter er kanskje å ta i. Jeg jobber ikke så langt unna, og er vant med å sitte i kø.
Jeg bor et stykke østafor Gardermoen, og med nye veien bruker jeg vel ca 10-15 minutter til Kløfta. Tar i hvertfall 30 minutter å kjøre hjemmefra til jeg parkerer på Gigagøy. Samma det.

Skal ta med snuppa på råd. Mulig vi tar en rolig joggetur inn mot Mariholtet. Om det ikke er for bløtt der da. Har gått masse på ski i området der som ung, men sjelden på vårparten gitt. Det er vel kanskje grusvei fra Ellingsrud?
Langvannet har jeg ikke vært ved på mange år. Men om de har gjort i stand der nå, kan det definitivt være et alternativ ja. Lønner det seg å parkere på Kjenn kanskje da eller?

Det er grusveg frå Ellingsrud. Og veldig fint rundt Langvann. Men det er nok best å parkere ved Metro.

Gammel 12-04-12, 21:04   #29
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa har visst kamp i Eidsvoll kl 11.40. Rekker visst ikke å være med jeg.
Får høre med noen av de andre om pompen kan få sitte på.

Gammel 12-04-12, 21:08   #30
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er veldig fint å gå tur rundt Langvann (parker på Metro og gå over brua), etter at dei la til rette for det i fjor vår. Elles kan du køyre til Ellingsrud og gå innover mot Mariholtet.

Kafeane, Peppes osv. inne på Metro har ikkje søndagsåpent, men på Lørenskog Hus er det ein tapas- og kaffebar som er både koseleg og har god mat.

Peppes har åpent på søndagene fra kl 15-20.30, selv om den ligger på senteret altså. Den har egen inngang mot plassen mellom metro og kulturhuset.

Det er grusveg frå Ellingsrud. Og veldig fint rundt Langvann. Men det er nok best å parkere ved Metro.

Nei, hvorfor det? Ved rådhuset og Kjenn bad/skole er det da også muligheter for å parkere. Hvis hun er kjent der mener jeg, så er vel det like greit? På metro må man forresten huske å trekke parkeringslapp. 3 timer gratis parkering.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:08   #31
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Peppes har åpent på søndagene fra kl 15-20.30, selv om den ligger på senteret altså. Den har egen inngang mot plassen mellom metro og kulturhuset.

Nei, hvorfor det? Ved rådhuset og Kjenn bad/skole er det da også muligheter for å parkere. Hvis hun er kjent der mener jeg, så er vel det like greit? På metro må man forresten huske å trekke parkeringslapp. 3 timer gratis parkering.

Åh, eg prøvde å få tak i mat der ein søndag, men det var vanskeleg. Greit å vite.

På dagtid veit eg det er veldig strengt med parkeringsbevis i Kjenn-området pga. mange elevar som ønsker parkering ved den vidaregåande skulen der, men det kan hende det ikkje gjeld på søndager?

Gammel 12-04-12, 22:25   #32
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Videregående på Kjenn? Er det ikke bare ungdomsskole og rådhus som ligger der? Og en tennishall eller noe? Videregående ligger jo på andre siden av veien oppe ved sykehuset.

Gammel 12-04-12, 22:29   #33
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Videregående på Kjenn? Er det ikke bare ungdomsskole og rådhus som ligger der? Og en tennishall eller noe? Videregående ligger jo på andre siden av veien oppe ved sykehuset.

Det er ein heilt ny vidaregåande som ligg mellom Kjenn skole og vegen, Mailand Vgs. For eit par år sidan sette dei opp stopp forbudt og parkering forbudt i alle småvegane rundt der, og skilt om privat parkering ved Kjenn og Solheim skule, fordi brannbilane ikkje kom fram til skulane i russetida.

Gammel 12-04-12, 22:42   #34
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Aha. Takk for oppklaring!
Det er mange år siden jeg var på Kjenn merker jeg.
Pleide å gå dit på lørdager for å bade når jeg var unge.

Jeg og ei venninne. Vi fikk 20 kroner hver. 10 kr for å bade i tre timer eller noe, og en tier til skapet. Den fikk vi igjen når vi låste, så da gikk vi innom Karlsen på vei hjem og kjøpte smågodt for tireren. Typ champagnesukkertøy for 50 øre, krokodiller for 1 krone etc. Stakkars kona hans som sto ved smågodtet og plukket godis. Vi måtte si hva vi skulle ha, og for hvor mye, så plukket hun. :mimrer:

Gammel 12-04-12, 22:42   #35
Carrie
-

Carrie sin avatar

Standard

Åh, eg prøvde å få tak i mat der ein søndag, men det var vanskeleg. Greit å vite.

På dagtid veit eg det er veldig strengt med parkeringsbevis i Kjenn-området pga. mange elevar som ønsker parkering ved den vidaregåande skulen der, men det kan hende det ikkje gjeld på søndager?

Jeg kan løpe ut og sjekke.

Blir nysgjerrig på hvor du holder til, siden du er så kjent i området.

Gammel 12-04-12, 22:49   #36
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Aha. Takk for oppklaring!
Det er mange år siden jeg var på Kjenn merker jeg.
Pleide å gå dit på lørdager for å bade når jeg var unge.

Jeg og ei venninne. Vi fikk 20 kroner hver. 10 kr for å bade i tre timer eller noe, og en tier til skapet. Den fikk vi igjen når vi låste, så da gikk vi innom Karlsen på vei hjem og kjøpte smågodt for tireren. Typ champagnesukkertøy for 50 øre, krokodiller for 1 krone etc. Stakkars kona hans som sto ved smågodtet og plukket godis. Vi måtte si hva vi skulle ha, og for hvor mye, så plukket hun. :mimrer:

Slik smågodtkiosk hadde vi der vi budde også. Stakkars folk, ja. (Nå fekk eg lyst på orange krokodiller).

Gammel 12-04-12, 22:50   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Jeg kan løpe ut og sjekke.

Blir nysgjerrig på hvor du holder til, siden du er så kjent i området.

Då er du nærmare enn meg, for eg kan ikkje løpe ut og sjekke. Men eg jobber i nærleiken (derav forsøkt å finne mat ein annan plass enn på macdonalds ein søndag, utan vidare hell).

Gammel 12-04-12, 23:02   #38
Carrie
-

Carrie sin avatar

Standard

Då er du nærmare enn meg, for eg kan ikkje løpe ut og sjekke. Men eg jobber i nærleiken (derav forsøkt å finne mat ein annan plass enn på macdonalds ein søndag, utan vidare hell).

Tar meg 10 minutter bort til Kjenn tenker jeg, på beina i gangtempo.

Om du skal ha takeaway, så er det jo Peppes i rundkjøringen ved Esso. De har kun takeaway og ikke sitteplasser. Ellers er det en kinesisk (Bippat) i Metro over der gamle posthuset var. Også skal det vel være en italiensk i bygget hvor Condis ligger (mellom Lørenskog hus og McDonalds). Pizzeria Trattoria Roma. Og Egons på Triaden. Ellers har du jo Sørligrillen og Robsrudgrillen, da ;-)

Gammel 12-04-12, 23:08   #39
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Tar meg 10 minutter bort til Kjenn tenker jeg, på beina i gangtempo.

Om du skal ha takeaway, så er det jo Peppes i rundkjøringen ved Esso. De har kun takeaway og ikke sitteplasser. Ellers er det en kinesisk (Bippat) i Metro over der gamle posthuset var. Også skal det vel være en italiensk i bygget hvor Condis ligger (mellom Lørenskog hus og McDonalds). Pizzeria Trattoria Roma. Og Egons på Triaden. Ellers har du jo Sørligrillen og Robsrudgrillen, da ;-)

Eg som endte opp med pølse på Esso... Nå prøver eg unngå søndager på jobb, sånn til vanleg.

Gammel 12-04-12, 23:14   #40
Carrie
-

Carrie sin avatar

Standard

Eg som endte opp med pølse på Esso... Nå prøver eg unngå søndager på jobb, sånn til vanleg.

Men Essoen her er da fin

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.