|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?
Akkurat her er jeg også. Identisk. Jeg har alltid nedtelling til helgen, og er verdens lykkeligste menneske fredag ettermiddag. Og teller selvsagt også ned til ferier. Drømmer om å stikke av med en diger Lotto-pott så vi begge kan slutte å jobbe, eller jobbe deltid (jeg kunne tenke meg 50 % på dagtid) og reise i ALLE skoleferier. Absolutt alle, uten å måtte tenke på fri fra jobb osv. Vet jo at det sannsynligvis aldri vil skje da.
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Stort sett ikke, men akkurat etter årets tragedie av en påskeferie så er det helt greit. Selv om hverdagen forsåvidt startet med en dag hjemme med det syke barnet. Nå gleder jeg meg til han blir frisk og skal i barnehagen igjen. Jeg har tilbragt hele påsken med en unge klistret inntil meg eller oppå fanget mitt.
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Ja, jeg savner hverdagen etterhvert, men det slutter jeg nok med når vi ikke har småbarn lenger om et par år. Da blir nok ferien ordentlig ferie igjen.
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg savner ikke hverdagen. Jeg synes at det er vidunderlig å ha ferie sammen med familien min og kan som oftest tenke meg å ha mer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Ja, for tenåringer legger seg kjempetidlig og sånn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Tenåringer trenger ikke å legge seg kjempetidlig fordi de ikke konstant henter vann, søler med det, klatrer opp på TV-skapet, hiver alle skoene ut av skoskapet, trykker på DVD-spilleren, trykker på vaskemaskinen, står med hodet nedi do, pusser tennene med dobørsten, osv.
|
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg skal love deg at de andre laster. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#10 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Ja. Ungene blir i overkant kranglete av å være hjemme mye sammen. Det hjelper selvfølgelig hvis de er mye ute med venner og slikt, men vanligvis er det enklest å være foreldre her når det er hverdag og rutiner.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg har tvillinger på 3 1/2 år, så for meg er det faktisk ferie å gå på jobben. Jeg gruer meg faktisk til ferier, for da pleier jeg å bli fullstendig utslitt.... men så har jeg en kronisk sykdom også, så jeg blir ekstra sliten av å ikke ha barnehageavlastningen. Og jeg jobber bare 50% til vanlig, med muligheten for å hvile mye så jeg holder sykdommen i sjakk. Jeg gleder meg til den dagen ferien føles som en ferie igjen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Skjønner deg godt. Jeg kjenner meg igjen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg blir ikke lei av å ha ferie. Men jeg blir helt ærlig blir jeg litt lei av å være sammen ungene mine 24/7. Veldig lite PK, men veldig sant. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei. :trøtt: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Sånn sett så har jeg kanskje barn i akkurat passelig alder. De er 4,5 og 7 år. De står opp om morgenen, men trenger ikke å passes på. Bare vissheten om at vi er i nærheten er nok. De tar seg mat selv og ser på tv eller leker. Legge seg om kvelden gjør de også. Og de er helt selvfølgelig med på hytta uten protester.
|
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, savner aldri hverdagen, men det kan hende jeg savner å være hjemme i vårt eget hus. B.M: Vært på campingtur. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, jeg savner ikke hverdagen når jeg har ferie. Det beste er å slippe å stille klokka.
|
![]() |
|
|