Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Se Star Wars på nytt - hvilken rekkefølge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 10:35   #21
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se Star Wars på nytt - hvilken rekkefølge

Vi startet med 4, 5 og 6 som jeg oppfatter som mer barnevennlige. Vi har faktisk ikke sett de tre første med dem ennå, men skal kanskje gjøre det. Jeg er litt usikker på treeren, den slutten er fæl.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:56   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi startet med 4, 5 og 6 som jeg oppfatter som mer barnevennlige. Vi har faktisk ikke sett de tre første med dem ennå, men skal kanskje gjøre det. Jeg er litt usikker på treeren, den slutten er fæl.

Der er vi også. (Sånn i tillegg til det BM sier, altså. ) Den originale trilogien er både morsommere og mer barnevennlig, og Revenge of the Sith skal nok ikke Poden se på enda noen år. (Han kjenner historien i alle filmene, ut fra Lego Star Wars-spillene, så han vet hva som skjer, men vet også av erfaring at filmene er skumlere.)

Dessuten synes jeg, som nevnt før i tråden, at The Empire Strikes Back må fungere mye bedre hvis man ikke allerede kjenner bakgrunnshistorien

Gammel 10-04-12, 13:02   #23
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Eldstejenta så 4-5 og 6 som 7-åring, og hadde ingen problemer med å forholde seg til 1, 2 og 3 når de kom, så jeg går nok for den kronologiske rekkefølgen når vi skal se filmene med yngste om noen år. (og jeg er så sur for at ewok ikke er godkjent som ord i wf )

Gammel 10-04-12, 13:08   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Denne kan jeg.
Machete Order er den som gjelder.

Man bør altså se dem i følgende rekkefølge:
1 Star Wars
2 The Empire Strikes Back
3 Attack of The Clones
4 Revenge of The Sith
5 Return of The Jedi

Det er et langt, og veldig godt, essay om hvorfor dette er riktig rekkefølge bak lenken over. Noen av hovedpunktene er at paralellen mellom Anakin og Luke kommer godt frem på denne måten, og at Return of The Jedi derfor faktisk blir mye bedre enn den opprinnelig var.

Hvis man ikke har sett dem bør man ikke lese essayet (for å unngå spoilere – Empire Strikes Back har jo faktisk en av filmhistoriens mest sjokkerende avsløringer), men bare se dem i den rekkefølgen.

Ben "find your lack of faith disturbing" Murphy

Etter å ha lest bloggposten BM linket til så mener jeg absolutt den riktige rekkefølgen er 4, 5, 2, 3, 6 og så 1 en god stund etterpå sammen med Clone Wars møkka. Og de bør ses i sammenheng.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.