|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter dere til påske?Vi pynter på hytta til påske. Endel av pynten har ungene laget, og litt er kjøpt. Ellers er det gule og grønne lys, grønn løper på spisestuebordet og litt pynt og små lykter i en trollhasselgrein. Og ikke minst, det styggeste porselen høne/hane paret du kan tenke deg på peishylla. "Det blir ikke påske før høna er trygt plassert på peishylla".
|
|
|
#23 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter dere til påske?Niks, reiser alltid bort, i allefall deler av påska. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter dere til påske?Ja, vi pynter litt. Synes det er koselig, men ikke noe "must". |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter dere til påske?I teorien, ja. I praksis, nei.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Pynter dere til påske?Vi har forøvrig fått i hus den årevisse karsen som sås til påske alle steder, for første gang i år. Jeg husker i alle fall ikke at vi hadde noe slikt i fjor, og det stemmer nok med at det bare er de eldste på avdelingen som har laget det i år, dvs Knerten sin gruppe.
|
|
|
#30 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Sv: Pynter dere til påske?Ja- det har blitt en del påskepynt produsert av jentene etterhvert. I tillegg har jeg noen få ting jeg har kjøpt sammen med duker, lys og blomster i gult og grønt. Men det er ikke mer pynt enn at det tar meg et kvarter å sette det fram/rydde det bort.
|
|
|
|
#32 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Pynter dere til påske?
Og Karsten synes det er helt greit? Å være appelsinfamiliens påskepynt? Hvor mye får han betalt? :ser etter ekstra inntekt:
|
|
|
#33 |
|
By the Sea
|
Sv: Pynter dere til påske?Påsken er min favoritthøytid og jeg elsker å pynte med gult. Påskeliljer, gule lys, kyllinger og duker.
|
|
|
#34 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Pynter dere til påske?Her pyntes det med det ungene har laget, en påskeaktig brikke på kjøkkenbordet, påskeliljer i kassen ved inngangspartiet og ja, det var vel det.
|
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pynter dere til påske?
Påsken er grei og hyggelig, det er så enkelt og avslappende i forhold til julen. Jeg er veldig glad i julen også, men den er jo på alle måter mer krevende. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Pynter dere til påske?Vi har pyntet. Har en liten pose påskepynt, som taktisk nok lå oppi julepynt-esken.
|
|
|
#37 |
|
Originala
|
Sv: Pynter dere til påske?Ja, og i år har det blitt i overkant mye. Barna har laget en god del som er beregnet på å henge i vinduet og svigermor kom i tillegg med noe hengepynt. Jeg teller intet mindre enn 14 påskeegg og -kyllinger hengende i stuevinduene. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Pynter dere til påske?Påskeliljer på trappa, noen kubbelys og telys på kjøkkenet, noen kvister med egg og annet hengende, noe annet hjemmelaget(også konsentrert på kjøkkenet.
|
|
|
#40 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pynter dere til påske?Kan jeg få den, Floksa? |
|
|
|