Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter dere til påske?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 23:01   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter dere til påske?

Jeg lurte litt på om jeg kanskje skulle rydde?

Gammel 01-04-12, 23:02   #22
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pynter på hytta til påske. Endel av pynten har ungene laget, og litt er kjøpt. Ellers er det gule og grønne lys, grønn løper på spisestuebordet og litt pynt og små lykter i en trollhasselgrein. Og ikke minst, det styggeste porselen høne/hane paret du kan tenke deg på peishylla. "Det blir ikke påske før høna er trygt plassert på peishylla".

Gammel 01-04-12, 23:05   #23
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Niks, reiser alltid bort, i allefall deler av påska.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:07   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter med det ungene lager.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:08   #25
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pynter med karsten hvert år.

I år har noen mystiske egg-vesener slengt seg med også.

Gammel 01-04-12, 23:10   #26
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Ja, vi pynter litt. Synes det er koselig, men ikke noe "must".

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:10   #27
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

nei. men det må vel sies at vi alltid feirer på hytta, og at min mor pynter så det holder. Inkludert stygg pynt jeg laget som barn.

Samme her

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:10   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I teorien, ja. I praksis, nei.

Vi har pleid å reise bort til palmehelga og komme igjen andre påskedag, da har vi gjerne ikke prioritert påskepynt. I år reiser vi ikke før onsdag eller torsdag, men vi driver og flytter, så vi prioriterer likevel ikke påskepynt. Utover det Knerten har laget i barnehagen da, det står fremme, og den han laget i fjor dukket også opp under pakkingen, så nå står den fremme også.

Neste år, kanskje? Da blir det muligens hjemmepåske, sånn etter "annethvert år"-systemet vårt, er det i år hos svigers og neste år hos mine foreldre, men i sommer flytter vi jo til det området mine foreldre bor, så da sover vi ikke på gjesterommet deres i ei uke i jul og påske. Derved mulig hjemmepåske. Og da skal jeg definitivt pynte.

Gammel 01-04-12, 23:14   #29
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har forøvrig fått i hus den årevisse karsen som sås til påske alle steder, for første gang i år. Jeg husker i alle fall ikke at vi hadde noe slikt i fjor, og det stemmer nok med at det bare er de eldste på avdelingen som har laget det i år, dvs Knerten sin gruppe.

Det kom som frø på fredag, hadde små spirer på lørdag, hadde store spirer i dag tidlig, ble smakt på en i ettermiddag, og er nok klar for bruk fra i morgen. Spirevillig sak!

Gammel 01-04-12, 23:16   #30
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Ja- det har blitt en del påskepynt produsert av jentene etterhvert. I tillegg har jeg noen få ting jeg har kjøpt sammen med duker, lys og blomster i gult og grønt. Men det er ikke mer pynt enn at det tar meg et kvarter å sette det fram/rydde det bort.

Gammel 01-04-12, 23:24   #31
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Karsten?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:34   #32
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

I år har noen mystiske egg-vesener slengt seg med også.

Og Karsten synes det er helt greit? Å være appelsinfamiliens påskepynt? Hvor mye får han betalt? :ser etter ekstra inntekt:

Vi pynter veldig lite. Litt stæsj ungene har laget bare. Kanskje jeg skulle funnet meg en sprek "Karsten" som kan pynte opp litt her.

Gammel 01-04-12, 23:38   #33
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påsken er min favoritthøytid og jeg elsker å pynte med gult. Påskeliljer, gule lys, kyllinger og duker.

Gammel 01-04-12, 23:42   #34
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Her pyntes det med det ungene har laget, en påskeaktig brikke på kjøkkenbordet, påskeliljer i kassen ved inngangspartiet og ja, det var vel det.
Koslig med påske, men så mye pynt blir det ikke. Mye fint på salg nå da, så mulig det blir kjøpt en og annen ting i morgen, må til byen, så får se.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:44   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Påsken er min favoritthøytid og jeg elsker å pynte med gult. Påskeliljer, gule lys, kyllinger og duker.

Påsken er grei og hyggelig, det er så enkelt og avslappende i forhold til julen. Jeg er veldig glad i julen også, men den er jo på alle måter mer krevende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:46   #36
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har pyntet. Har en liten pose påskepynt, som taktisk nok lå oppi julepynt-esken. Jentungen på 7 fikk ansvar for å pynte til påske, så her ligger det nå 3 gule løpere rundt om, 5 påskekyllinger, hvorav 3 selvlagde og 2 kjøpte, også 6-7 malte egg hengende på skapdører.

Særlig lekkert er det ikke. Men jeg overlever ei uke.

Gammel 01-04-12, 23:47   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og i år har det blitt i overkant mye. Barna har laget en god del som er beregnet på å henge i vinduet og svigermor kom i tillegg med noe hengepynt. Jeg teller intet mindre enn 14 påskeegg og -kyllinger hengende i stuevinduene.

Ellers har vi et par grønne løpere og noen lysholdere med påskemotiv. Jo, og mannens plante er pyntet med små påskeegg. Han var mildt sagt livredd for at jeg skulle ta knekken på grønnplanten som han kjøpte for 29,90 på IKEA og som han har greid å holde i live i tre år.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 00:55   #38
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeliljer på trappa, noen kubbelys og telys på kjøkkenet, noen kvister med egg og annet hengende, noe annet hjemmelaget(også konsentrert på kjøkkenet.

Og faktisk en kvist i stua også.

Og kjenner jeg husets yngste rett kommer det nok noe mer også.

Selvfølgelig kommer kurven med alle tidligere års påskeegg frem etterhvert(pappeggene).

Gammel 02-04-12, 07:35   #39
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:05   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg få den, Floksa?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.