Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V50 eller Toyota Prius?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 18:11   #21
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V50 eller Toyota Prius?

Ja- men mannen er veldig skeptisk til Skoda etter å ha sett hvordan en kollega plages med sin nokså nye.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

En bil du kan få ny i den prisklassen og som er mer lik V50 er jo f.eks. Skoda Octavia.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:19   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja- men mannen er veldig skeptisk til Skoda etter å ha sett hvordan en kollega plages med sin nokså nye.

Men ikke skeptisk til Citroën. Statistikkmessig sett kommer vel gjerne Octavia bedre ut enn V50 også.

Gammel 28-03-12, 18:38   #23
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hehe- vi har to Citroener fra før, og de har oppført seg tålelig bra Jeg har tro på Skodaen også, jeg, men...

Men ikke skeptisk til Citroën. Statistikkmessig sett kommer vel gjerne Octavia bedre ut enn V50 også.

Gammel 28-03-12, 18:39   #24
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Du skal selvsagt ha en Volvo. Alle kule damer kjører Volvo.

Gammel 28-03-12, 21:17   #25
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:34   #26
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kul. Jeg kjører Toyota Prius

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:42   #27
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg leste Volvo 750. Miljøskadd.
Men du kan godt kjøpe en slik. Etter å ha sett tusen bilder av den i ymse settinger begynner jeg nesten å tenke at den er litt sexy.

Hvis det noengang kommer på meg en krise som tilsier at jeg må gjøre noe med førerkortet, så skal jeg ikke ta bokstaven for motorsykkel, men alfabetet for trailer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 23:40   #28
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

En bil du kan få ny i den prisklassen og som er mer lik V50 er jo f.eks. Skoda Octavia.

Octavia stv. starter på 230 000. for 270 ruller man ut en greit utstyrt bil...

Vi hadde Skoda Octavia før vi kjøpte Volvoen. Var veldig fornøyd med den. Men jaggu måtte vi langt ned i pris når vi skulle selge den.... var vanskelig å få solgt den.

Gammel 01-04-12, 10:39   #29
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Skoda Octavia har normalt sett vært enkle biler å få solgt, og vært av bilene som også har holdt seg best i pris.

Har man kjøpt stasjonsvogn med diesel har det normalt sett holdt seg veldig bra. Har man i tillegg valgt med 4WD, så har det vært av bilene som har holdt seg absolutt best i pris på det norske markedet. I dag er nok nødvendigvis ikke forskjellen så stor på bruktmarkedet om man selger diesel eller bensin.

Gammel 18-04-12, 17:06   #30
Mummin
Nybegynner

Mummin sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Mummin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Basert på design: V50

Mummin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:14   #31
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Mannen har satt ned foten for V50, for han har for lange ben og synes den var for trang å sitte i. Synd, for jeg likte den godt.
Nå står valget mellom Toyota Auris, Prius, Verso 7-seter, Golf 1,6 liter, Skoda Yeti og Oktavia
Jeg tror aldri vi finner ut hva vi skal kjøpe

Gammel 18-04-12, 19:17   #32
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrene mine har Prius og er fornøyde.

:bidrar:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 20:39   #33
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Mannen har satt ned foten for V50, for han har for lange ben og synes den var for trang å sitte i. Synd, for jeg likte den godt.
Nå står valget mellom Toyota Auris, Prius, Verso 7-seter, Golf 1,6 liter, Skoda Yeti og Oktavia
Jeg tror aldri vi finner ut hva vi skal kjøpe

Skoda Yeti har lite bagasjerom......Skoda Oktavia er en god bil, har hatt en slik for 1,5 år siden (før vi nå kjøpte Volvo v50).

Gammel 05-05-12, 19:08   #34
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har Prius!

---------

* folk hører den ikke. Den kan ikke ruses, og den går så stille at man føler seg som et stealth-jagerfly på tokt der man sniker seg inn bak intetanende søndagsturgåere. Tuter man skvetter de jo veggimellom, siden de ikke har hørt bilen i utgangspunktet. Så jeg har ved flere anledninger åpnet vinduet og ropt, for å ikke skremme på folk hjerteinfarkt . Man må kjøre veldig forsiktig med den, siden folk bortimot umotivert vemer ut foran den - det er tydelig at vi tar mye av trafikkbildet på hørselen . Jeg har sågar opplevd ei jente som gikk MOT meg og tekstet i en telefon, hun gikk rett på bilen siden hun ikke så opp - og ikke hørte den.
* det at den hverken er veldig sprek eller har mulighet til å ruse/har automatgir gjør at den oppfører seg litt annerledes på glatta en hvertfall jeg er vant til. Det var en tilvenningssak

Det skulle vært sånn sykkelbjelle-lyd i tillegg til vanlig bilhorn. Skal prøvekjøre Prius om en ukes tid, er ganske spent på den, må jeg si!
Lurer på om den er litt liten til feriebruk, men skal vil på bilferie, kan vi leie stasjonsvogn...Eller kanskje det duger med skiboks.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:56   #35
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det skulle vært sånn sykkelbjelle-lyd i tillegg til vanlig bilhorn. Skal prøvekjøre Prius om en ukes tid, er ganske spent på den, må jeg si!
Lurer på om den er litt liten til feriebruk, men skal vil på bilferie, kan vi leie stasjonsvogn...Eller kanskje det duger med skiboks.

Å kjøre rundt med skiboks ofte spiser i hvert fall "miljøgevinsten" bilen på en måte har. Har man mye landeveiskjøring ellers er ikke Prius så veldig effektiv akkurat. Lavere forbruk ved bykjøring enn vanlige biler i klassen, men bruker i praksis mer ellers. Riktignok har bensinmotoren blitt en del større enn den var tidligere, men strengt tatt ikke en så veldig effektiv motor på en måte...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.