|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva er flørting for deg?
Signerer!
|
|
|
|
#22 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva er flørting for deg?Jeg flørter med alle, føler jeg. Men det er en type hverdagsflørting som ikke har med kjønn å gjøre eller som ikke har med noe annet å gjøre enn at jeg vil at folk skal føle seg vel rundt meg.
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er flørting for deg?Jeg har en mye videre "definisjon" av flørting enn flere av dere, ser jeg, og det er vel derfor jeg også ville sagt at flørting oftest er helt greit og uproblematisk. Det Maverick beskriver ville jeg mer kalt "å legge an på". Hva jeg definerer flørting som, det blir jo selvsagt verre å sette ord på - men det omfatter mye av alminnelig tøysing og spøking og vennligsinnet erting, og det å kommunisere på en måte som viser at man liker den andre/hverandre. Og det kan være et snev av "jeg liker deg såpass godt at dette kunne vært seksuelt ladet dersom omstendighetene lå til rette for det" også i det jeg definerer som uskyldig flørting - det uskyldige ligger da i at man mer eller mindre bevisst velger å ikke gå den veien.
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Jeg definerer også dette mer i kategorien "legge an på" enn i kategorien "flørting". |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Hva er flørting for deg?Jeg ser poenget deres. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er flørting for deg?Min beste venninne har ikke peiling på om hun flørter eller ikke. Hun kan hardnakket påstå at de bare snakket, men at det er helt åpenlyst at det er flørting for alle andre. Når da stakkaren som har flørtet med henne hele kvelden spør henne ut så blir hun helt: Hæ!? Hvor kommer dette fra?! Hehe. Tror det er mange ekstroverte som sier at de ikke flørter, men som av andre kan bli sett på som litt flørtete allikevel. Stort sett er det jo bare hyggelig og man får andre til å føle seg vel. Uskyldig flørt på jobb eller blant gamle venner kan være artig. Altså at man flørter litt med hverandre, men kjenner hverandre godt og vet at ingen mener noe med det siden begge er godt gift/opptatt. Flørting med ukjente synes jeg er mer "skummelt" siden man ikke vet helt hva den andre egentlig mener og vil. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er flørting for deg?For meg er flørting å bruke humor (gjerne både sarkasme og litt frekke kommentarar) og sjarm for å skape tettare relasjonar til eit anna menneske. Men det kan vere både kvinner og menn, eldre og yngre. Så det ligg ikkje eigentleg noko seksuelt i det. Det har meir med personleg kjemi å gjere. Med ein gong det kryssar grensa til å vere noko eg ikkje ønsker at mannene min skal overvære meiner eg det glir over til å bli "å legge an på". Det synest eg ikkje er greitt. Flørting er derimot viktig krydder i kvardagen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er flørting for deg?For meg er ikke flørting sånne ting som å se meg dypt inni øynene og komme med komplimenter eller kyssing på underarmen. Æsj. Jeg tenker som Alfa. Det handler mye om humor, oppmerksomhet, lange samtaler, frekke kommentarer, "erting" og latter. I tillegg til blikk. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
For meg er det flørting (og det er difor eg definerer flørting som ufarleg). Hyggeleg er ein sakleg og beherska måte å oppføre seg på, som eg prøver å ha mot alle (så sant eg ikkje har grunn til å vere noko anna), men flørting er noko som berre oppstår når kjemien er der. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hva er flørting for deg?Flørting og kurtise er ikke det samme. Jeg føler meg ikke nødvendigvis kurtisert selv om jeg blir flørtet med, og jeg kurtiserer absolutt ikke selv om jeg flørter.
|
|
|
#34 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hva er flørting for deg?Takk for mange gode svar. Da ser jeg at mange er på linje med meg om hva som er flørting.
|
|
|
|
#35 |
|
Er frisk!
|
Jeg er helt på linje med Maverick i denne situasjonen. Det dere kaller flørting er jo stort sett bare normal, hyggelig oppførsel i min bok.
|
|
|
|
#36 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er jo ingen motsetning. For meg ER flørting vanlig, hyggelig oppførsel.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva er flørting for deg?:-) Sist redigert av Dronningen : 20-03-12 kl 00:08. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Er frisk!
|
Men det er det altså ikke for meg. Flørting for meg er helt synonymt med å legge an på. Og det driver jeg altså ikke med. Jeg ser at andre legger noe annet i å flørte, og det tar jeg til etterretning.
|
|
|
|
#39 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva er flørting for deg?Jeg flørter en del, med kelnere, folk på jobben og nære guttevenner, (Ja, og med enkelte kjendiser i heisen
|
![]() |
|
|