Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken type vårjakke foretrekker du til barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 14:00   #21
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hvilken type vårjakke foretrekker du til barna?

Tolvåringen har skalljakke fra Skogstad, softshell fra Felleskjøpet (ganske tykk), men ellers tenker jeg han mangler en litt pen jakke... Og en tynnere softshell. Mulig jakkene fra i fjor fra Cubus virker, det er noe vindgreier.

Åtteåringen har skalljakke fra POP, Norheim, Stormberg, softshell fra Reima, Janus (?) og Norheim, to vindtette fleecejakker fra POP og en vindtett fleece fra Color Kids.

Toåringen har to skalljakker fra POP, en vindtett fleecejakke fra POP (to om bare den andre vil dukke opp), en vindtett fra HM, en skalljakke fra Kappahl og en softshell fra POP og en fra Ej sikke lei. Ønsker oss en anorakk til litt mer pengreier... Han har vel forresten en grå vårjakke fra en eller annen kjedebutikk også....men jeg liker den ikke og det har kun med utseende der å gjøre.

Sist redigert av Stjerneskuddet : 15-03-12 kl 14:11.
Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:07   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har en Reimajakke, en fleece og en softshell.
Lillesøster har en haug arvejakker, flere type Lindex og H&M, jeg synes de er helt ok.
Penjakke praktiserer jeg ikke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:34   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lille: Po.P vindfleece, skalljakke fra Bergans, diverse ullgensere, tynne ulljakker, ullfleece. Ja, hun har visst flere å velge mellom, men alt er i bruk. Med unntak av skalljakken er alt i det minste brukt og arv.

Store: Et par fleecejakker. En som passer best til turbruk, en som er litt finere. Skalljakke fra Bergans og en vannavstøtende, litt penere blomstrete sak hun fikk i bursdagsgave i fjor.

Gammel 15-03-12, 14:47   #24
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

10åringen har en skalljakke fra Stormberg og en softshelljakke fra H&M. Og så har han en collagejakke i ull og hvite skinnermer som vi kjøpte da vi var i Paris.
Lillebror har arvejakker..Har en slags Catalinajakke, tynn som er foret fra Benetton, olajakke + en skalljakke.

Gammel 15-03-12, 14:50   #25
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skalljakke av et eller annet slag. For tiden eksisterer både Bergans, Skogstad, HH og PoP her i heimen. I tillegg verserer det softshelljakker og fleecejakker av ulike fabrikat. Må innrømme at Bergans er en favoritt på de feltene, i alle fall om jeg får uttale meg.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:50   #26
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sånne varme unger som blir krakilske i feil klær, og de foretrekker visst softshell her stort sett. Så hvis jeg bare hadde husket hvor jeg la de i høst hadde ting vært enklere nå.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:53   #27
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har vanligvis windstopperfleece fra POP, men jeg synes årets var så stive. Vi kjøpte Bergans softshell istedenfor, og den er i bruk fra nå av. Myk og fin, gode strammemuligheter (selv om vi måtte kjøpe str 8 år til blodpris!).

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:58   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine foretrekker også stort sett det tanta og onkelen hadde i fjor. *arvetøy her også*

Dvs, Mikro har fått ei jakke i bursdasgave som brukes hyppig fvor tiden. Fra Cubus. Virker veldig grei, egentlig. Men mikro befinner seg jo stort sett alltid i vogn eller bilstol når hun er utendørs da... Dvs, skulle hun finne på å befinne seg på lekeplass, har hun dress.

Gammel 15-03-12, 15:03   #29
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårens jakkeutvalg for seksåringen:

- Bergans skalljakke
- Bergans softshelljakke
- Miniature anorakk (finjakke)
- Skogstad vindtett fleece
- Hummel "treningsjakke"
- Minymo anorakk

Gammel 15-03-12, 15:03   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine liker ikke skalljakker. De påstår at de er for stive.

Men de elsker disse jakkene fra Isbjørn:

De heter Wind Pro, og er vind-, men ikke vanntette. De er supermyke og gode. Hvis det regner får de heller ta en skalljakke på utsiden.

Gammel 15-03-12, 15:09   #31
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til våren har vi skalljakke fra HH, og en Linus i svingen-fleece som jeg tror passer enda. Og så sikler jeg litt på anorakken til Vossatassar

Gammel 15-03-12, 15:09   #32
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi har en haug... Både arvejakker og kjøpte, i år har vi fra Lindex, Cubus, Mini A Ture etc. Som regel har vi hatt en Noa Noa til Storesøster, men i år ble det Mini A Ture. (kjøpt brukt)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:16   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Mine har som regel to leke/skole-jakker, slik at de kan bytte på. Så har de en jakke til pent. (Bursdager, byen osv.) Samt et lass med fleecegensere, med og uten vindstoppere.

Minstemor har, en TTH softshell, en POP skall jakke, en Isbjørnskall, en TTH kåpe, to POP vindstoppere og et lass vanlige fleecegensere. Samt et par kåper i ola og fleece til pent. (JA, alt for mye, men kjøpte noe og fikk noen, så da ble det slik.)

Mellomste har en skalljakke fra POP, en skalljakke fra Fix, en Anorakk fra Napapijri til pent. Samt en Bergans tykk fleece, en tynn, en POP vindstopper fleece. Og div annen fleece.

Eldste har skalljakke fra HH, Softshell fra HH, vest fra Napapijri, skalljakke fra Lindex, tykk fleece fra Bergans og skal få en tynn Bergansflecce. Også han har en del fleecegensre fra div plasser.

De har nok alt for mye, men jeg er en fare for meg selv når det komme til vår. Da kommer shoppelysten for fult og jeg glemmer å sjekke hva de har og ikke.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:22   #34
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har nok også litt forskjellig Alltid en softshelljakke eller to, fleece og en skalljakke. Så kanskje en dongerijakke, en tynn vindjakke og muligens en litt finere jakke.

Har planer om å kjøpe en dongerijakke. Noen som har sett noen fine?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:30   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig orker jeg ikke tenke på hvor mange jakker snuppa har. Hun er svært glad i klær og det vet alle, så det shoppes til henne både sent og tidlig. Klesskapet hennes er langt fullere enn mitt, og hennes klær tar enkeltvis veldig mye mindre plass enn mine klær gjør.

Gammel 15-03-12, 15:42   #36
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Det som ligger i kasser på loftet, arvet.

Gammel 15-03-12, 16:03   #37
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Lillebror har en skalljakke fra PoP som jeg kjøpte i fjor høst. Den var så stor i str at den ikke ble brukt. Men nå passer den fint, tror jeg. Ellers har han en arvet vindtett jakke fra Gant etter storebror.

Storebror har ingen jakke, han har vokst ut av alt dette året. Pleier å ha en vindtett og vannavstøtende jakke og fleece, ev vindtett. Finjakker brukes lite, så usikker på om jeg gidder å kjøpe. Skulle vel hatt til 17. Mai da.

Gammel 15-03-12, 16:12   #38
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg foretrekker pop sine vindfleecejakker som tynne sommerjakker.

Her også.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:25   #39
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte nettopp en shoftshell jakke til minstemann. Eldste har en Bergans alværsjakke som nok holder til høsten.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:37   #40
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt en Pop vårjakke til snuppa (+ vindstopperfleece) + en Wheat kåpe som puster, har vannsøyle på 8000 og i tillegg er pen.
Miniature jakke + Bennetton jakke har hun også.
Ser etter en tynn litt røff "army" jakke/kåpe, men har ikke funnet en jeg liker enda.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.