|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir alltid beskjed ja. Nå er det veldig sjelden det har vært nødvendig, ene gangen var storebror syk, andre gangen var han bortreist.
|
|
|
|
#2 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedVi gir alltid beskjed, ja - men jeg tror aldri noen av ungene har vært nødt til å takke nei til en bursdagsfeiring.
|
|
|
#3 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Å ikke gi beskjedDet er snodig hvordan høflighetskulturen varierer, til og med fra klasse til klasse på samme skole. Hos eldsten har vi flere ganger sittet med halvt selskap, uten at folk har meldt avbud. I mellomsten sin klasse har det vært vanlig å gi beskjed. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Å ikke gi beskjedGir alltid beskjed ja.
|
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir alltid beskjed og har på alle mine år med barnebursdager kun opplevd to ganger å ikke få besekjed av gjester. Begge gangene viste seg for øvrig å være misforståelser/kommunikasjonssvik i delte hjem.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedSelvfølgelig, noe annet kunne ikke falt meg inn. Men merker at mange har en slapp holdning til det å gi beskjed generelt. Som f.eks. avtalt besøk mellom små venner (når foreldrene har avtalt). Syns det er dårlig gjort å ikke gi beskjed når det kommer noe i veien. Å ikke gi beskjed om at man ikke kommer i bursdag eller at man ikke kommer på avtalt besøk, syns jeg vitner om liten respekt for andre mennesker.
|
|
|
#7 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Å ikke gi beskjedJa, jeg gir beskjed med en gang.
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Å ikke gi beskjedJeg skulle ønske vi alltid ga beskjed, men sannheten er at vi en gang har glemt en bursdag. Da ba vi bursdagsbarnet om unskyldning og hun fikk gave på etterskudd. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Å ikke gi beskjedDet er vanlig å gi beskjed når man ikke kan komme. Det gjør de heldigvis i mellomste sin klasse. Var ikke alle som gjor det i eldste sin klasse og det var utrolig irriterende.
|
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir alltid beskjed, også bekreftelse på at han kommer. Pleier å be om der samme selv for å få bekrefte at de har mottatt invitasjonen. Litt behov for kontroll, ja.
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Å ikke gi beskjedMen hvor er dere som ikke gir beskjed? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tåler regn
|
Sv: Å ikke gi beskjedDet å ikke gi beskjed viser mangel på respekt for andre og mangel på folkeskikk. Vi har heldigvis kun en elev (eller rettere sagt foreldrene) i tøtta sin klasse som ikke gir beskjed. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Å ikke gi beskjed
Har du ikke skjønt at vi vet jo ikke om at vi er blant dem? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Sv: Å ikke gi beskjedHer i huset gis det tilbakemelding til den som inviterer etter hva som står i invitasjonen. Står det si i fra hvis du ikke kommer, ja så sier jeg kun fra hvis de ikke kommer. I invitasjoner som vi selv sender ut ber vi vennligst om å gi beskjed om de kommer eller ikke- alså svar utbedes uansett. Hvis du skriver på invitasjonen f.eks at du skal si i fra hvis du kan komme så må du regne med at folk gjør det de får beskjed om. Men det er min tolkning da...
|
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Sv: Å ikke gi beskjedNår fristen for tilbakemelding har utløpt, sender jeg melding til de jeg ikke har fått svar fra. Sist var det to takknemlige mødre i den andre enden hvor det ene barnet hadde glemt å levere og det andre hadde mistet/ikke fått (vet ikke hva som hadde skjedd). Det var også en litt beskjemmet forelder som hadde glemt hele greia selv (og det kan skje, det synes jeg ikke er vanskelig å ha forstelse for). Om jeg ikke hadde sendt melding, hadde disse barna uteblitt - men som det var, ble det stort oppmøte og fin feiring. Jeg kommer til å fortsette å gjøre det slik.
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Jeg innrømmer at jeg er litt novise i dette gamet, i og med at jeg (ennå) ikke har særlig erfaring med ransler fulle av borkomne greier og bunngrums. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedJa jeg gir alltid beskjed. Jeg skriver i invitasjon at det er fint om de gir beskjed om de kommer eller ikke.Også sender jeg mld til de som ikke har svart.
|
|
|
#18 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne. Gir beskjed enten hun kommer eller ikke når femåringen inviteres i bursdag. Ber om tilbakemelding på om de kommer når vi selv inviterer, og purrer de jeg ikke har hørt noe fra per sms et par dager før.
|
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Sv: Å ikke gi beskjedSelvsagt, man gir alltid beskjed om man kommer eller ei når man inviteres til noe. Med mindre man mangler sosiale antenner eller er fullstendig blottet for normal folkeskikk, da. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ad astra
|
Sv: Å ikke gi beskjedVi gir alltid beskjed. Alltid. Og finleser invitasjonene, ettersom det varierer om folk vil ha beskjed dersom man kommer, evt beskjed dersom man ikke kommer...Men beskjed gir vi.
|
![]() |
|
|