Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et godt forhold til moren din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er ditt forhold til din mor?
Forholdet kunne ikke vært bedre! 46 17,23%
Vi har et fint forhold 110 41,20%
Vi har et helt greit forhold 60 22,47%
Vi har et litt dårlig forhold 30 11,24%
Vi har et veldig dårlig forhold 16 5,99%
Jeg har ikke kontakt med min mor 5 1,87%
Deltakere: 267. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-12, 12:33   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.785
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi snakkes ikke oftere enn en gang i uken eller litt sjeldnere

Synes du det er sjelden? Jeg snakker med mamma sånn tja ... én gang i måneden i snitt. Kanskje enda sjeldnere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:33   #22
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Krysset av for litt dårlig. Jeg har ikke ett lykkelig minne fra barndommen, all den tid begge foreldrene mine er alkoholikere. Jeg har ikke tilgitt, men aksepterer et forhold basert på overflaten. Idiotisk nok, selv om det har gått ganske bra i det siste. Men en gang...alltid.. Og noen ganger er det skikkelig dårlig. Og da lurer jeg på hvem som er eldst av oss.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:33   #23
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Vi har et fint forhold, selv om vi bare ses ca 3 ganger i året. Vi snakkes på telefonen ca en gang hver 14. dag tenker jeg.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:34   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg ser nok på henne som barnas mormor, først og fremst. Men vi har et ellers sivilisert forhold, men ikke nært.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:38   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et godt forhold til min mor. Vi snakkes et par ganger i uken og treffes et par ganger i måneden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:39   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Fint forhold. Vi er som hund og katt av og til, men ingenting som ville få meg til å bryte kontakten. Vi reiser på hytta sammen av og til, hun henter ungene i bhg 2-3 ganger i måneden, vi skal være deler av ferien på Tenerife sammen. Vi er på besøk hos henne eller motsatt 3-4 ganger i måneden.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:42   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et_ greit_ forhold til henne. Selv om curling ikke var så utbredet på 80-tallet som nå, hadde jeg nok den minst curlete moren av alle i nabolaget. På godt, men også på vondt. Hun passer gjerne barnebarn og stiller opp når det er noe, men vi har aldri hatt et veldig nært forhold.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:45   #28
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har virkelig verdens beste mamma

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:45   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har et_ greit_ forhold til henne. Selv om curling ikke var så utbredet på 80-tallet som nå, hadde jeg nok den minst curlete moren av alle i nabolaget. På godt, men også på vondt. Hun passer gjerne barnebarn og stiller opp når det er noe, men vi har aldri hatt et veldig nært forhold.

Jeg er vel litt her og. Vi har alltid hatt mye kontakt, men vi har ikke vært sånn veldig nære av den grunn. Men vi møtes ofte, gjør ting sammen og hun/de tar ofte ansvar for barnebarna sine.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:46   #30
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et veldig godt forhold til mamma. I tenårene krangla vi så busta føyk og jeg bodde hos pappa fra jeg var 12 år. I dag er hun en av de aller viktigste personene i livet mitt. Hun er et positivt overskuddsmenneske som virkelig er vår viktigste støttespiller for å få hjulene til å gå rundt i en travel hverdag. Vi snakker sammen på telefonen nesten daglig og det går sjelden en uke uten at hun henter i barnehagen, kommer innom på middag eller låner en av ungene i helga.

På mange måter er vi og veldig like så det som er av irritasjon kommer nok ofte av det og av og til av at hun er så glad i meg og familien min at hun av og til vil litt vel mye på våre vegne.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:50   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et veldig godt og ukomplisert forhold til min mor. Vi har alltid mye å prate om, men det er ikke nødvendigvis oftere enn en gang i uken.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:51   #32
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har et helt greit forhold.

Det er svært, svært lenge siden det ble uklart hvem som er mor og hvem som er datter i det forholdet. Mamma er veldig snill, men tidvis absurd tankeløs og ganske sutrete.

Hun er en nydelig bestemor, da.

Som eg skulle sagt det sjøl!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:54   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et godt forhold til mamma,vi snakkes på tlf et par ganger i uka,og hun er alltid der når jeg både trenger en prat og om jeg skulle trenge barnevakt. Hun bor 20 mil unna,men stilte opp på timen da jeg ble innlagt på sykehuset ifjor, og var hos meg til en stund etter jeg kom hjem,bare for at jeg skulle slippe å ta meg av barna alene mens jeg ikke var i form. Vi har hatt våre uoverensstemmelser opp gjennom årene,men nå har jeg verdens beste mamma.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:01   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.200
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Synes du det er sjelden? Jeg snakker med mamma sånn tja ... én gang i måneden i snitt. Kanskje enda sjeldnere.

Nei, jeg synes ikke en gang i uken er spesielt sjelden, jeg skrev det bare på den måten siden det med å ringes hver dag var noe som ble nevnt som eksempel i HI.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:05   #35
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har verden beste og fineste mamma.
Hun har vært der for oss i tykt og syltynt, og har reddet meg ut av MANGE situasjoner hvor jeg ikke visste veien ut selv.
Vi snakkes (eller tekstes) så og si hver dag, og ser hverandre flere ganger i uken som regel. (Hun bor 10 min fra oss)

Det beste er vel egentlig at mannen min har OGSÅ et fantastisk forhold til mamma.
Jeg har et godt forhold til svigermor også, men mamma er mamma!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:09   #36
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg svarte "Forholdet kunne ikke vært bedre" - men det er nok en overdrivelse all den tid hun døde for to år siden. Før det så var imidlertid forholdet til mamma veldig, veldig godt. Ikke som venninner, men som mor og datter. Mammaen min var verdens beste. Vi ringte ikke til hverandre flere ganger om dagen - et par ganger i uka. Hver gang jeg lurte på noe så ringte jeg til mamma, og mamma hadde alltid et svar som enten løste saken eller som pekte meg i riktig retning. Hun var utrolig flink å til å slippe oss barna løs på egne vinger, og jeg har inntrykk av at hun var en svært godt likt svigermor også. Mamma hadde en helt egen ro som man bare finner hos mennesker som er flinke til å la andre blomstre og skinne.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:16   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Fint fohold. ikke et "jeg forteller deg alt i hele verden-forhold" og ikke "mannen min er dum-forhold", men vi har det fint sammen. Å reise på ferie med Mamma anser jeg som rein hygge, f.eks. Hun er grei å forholde seg til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:20   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg har et fint, men ikke veldig nært forhold til min mor. Vi er veldig forskjellige og kommer aldri til å ha telefonsamtaler på daglig basis, men vi kan fint bo i samme hus over litt tid. Jeg bodde hos dem i 1 mnd i desember/januar. Det var nok, men det gikk helt fint. Jeg betror meg ikke til henne, men jeg har heller ikke noe dårlig forhold til henne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:24   #39
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Greit forhold, min mor hadde en fryktelig mor og en oppvekst som ikke var bra i det hele tatt. Hadde det ikke vært for en tante som steppet inn. Det forstod jeg først i voksen alder, for hun har aldri snakket om det, men faren min har fortalt. Uff.
Med det utgangspunktet har hun gjort en strålende jobb selv, men likevel gjort/ gjør endel valg som jeg ikke skjønner. Hun har fullstendig snudd trenden, det kunne jo fort gått kategorien sosial arv. Mye av grunnen til at det ikke gjorde det var tanten hennes, faren min og det at hun fikk seg utdannelse. Tror jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:25   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Mamma har vært død i 9 år, men hun var en flott mamma for meg i 27 år. Vi snakket stort sett sammen hver dag inntil hun døde.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no