|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Veldig ofte. :far i SAS, med lang ansinitet:
|
|
|
#22 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Atlanta-london mener jeg det var. Deilig.
|
|
|
#23 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Nei. Ikke på bryllupsreise, og ikke da mannen hadde businessklassebillett og jeg økonomi. Da fikk vi ikke en gang lov å sjekke inn sammen, tross null kø på business og masse kø på økonomi. Ikke fikk jeg gå frem tilo ham for å snekka med ham under flighten heller. Litt kjedelig når jeg da ikke husket setenummer, så jeg mått evente til han kom bak til meg. Beijing-Oslo...
|
|
|
#24 |
|
Stiv
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Vi ble plukket tilfeldig ut i køen på bryllupsreisen vår på strekningen København - New York. Jeg hadde allerede i all hemmelighet "tipset" SAS om at vi var på bryllupsreise, så vi fikk servert champagne og kake. At vi i tillegg fikk oppgraderte seter, gjorde turen helt perfekt.
|
|
|
|
#25 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Ja, en gang. Jeg var på jobbtur til London, og da vi skulle hjem hadde de solgt tre av våre billetter videre ved en feiltakelse. Vi var da tre stykker som ble oppgradert til businessclass. En behaglig opplevelse ja |
|
|
|
|
|
#26 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Nevah.
|
|
|
#27 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Ja. Første gangen vi reiste til Beijing ble vi oppgradert til 1. klasse. Trodde først det var noe galt med billettene vi med ombordstigning ble fratatt billettene og sto der som et spørsmålstegn. Mannen smilte bredt da han kom tilbake med nye billetter til oss. Første og eneste gang vi har fått servert champagne før avgang :-) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
lettere utlada
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?
Herlig ikke sant? Jeg husker de kom til oss og spurte om vi ville ha juice eller champagne, jeg og min mor stirret på hverandre i to sekunder og utbrøt i munnen på hverandre "Champagne!!"
|
|
|
#29 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Lillesøster og jeg var på spa- og jentetur til Budapest da hun ble førti, og vi ble oppgradert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Jepp, flere ganger. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?I gamle dager, da jeg hadde gullkort, ja. (hvor blir det av det gullkortet nå, da?
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Livsfarlige greier det der. Jeg husker vi ble stående på rullebanen en time eller to en gang, på vei hjem fra etellerannet sted, og det var fredag og det var syhyhynd på meg, og jeg var totalt kanakkas da vi endelig landet i Oslo og jeg skulle videre ut på fest.
|
|
|
#33 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Jeg ble oppgradert på fly fra London til Oslo. Var fullbooket på Economy så jeg og en person til fikk seter på buisness. Hadde ikke noe i mot det jeg.
|
|
|
#34 |
|
lettere utlada
|
Det må vel kalles årets luxusvorspiel vel?
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Ja, et par ganger hjem til Norge fra USA, da jeg studerte. Kledde meg alltid pent og spurte pent om det var mulig å bli oppgradert.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?aldri, men så har jeg ikke flydd noe veldig heller.
|
|
|
|
#37 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Jeg ble stadig oppgradert i den tiden jeg fløy mye med jobben. Det hjelper også å kle seg pent og være hyggelig mot de ansatte. Jeg har aldri spurt om å bli oppgradert.
|
|
|
|
#38 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?"Har du noen gang blitt oppdaget på fly?", var det visst ikke, nei. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hertuginne
|
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Ja, i de dager hvor jeg reiste med gullkort så hendte det titt og ofte, men stort sett bare på korte turer, så det hadde ikke så mye å si. En gang fikk jeg flere småflasker champagne i stedet for frokost, siden de hadde glemt å lage vegetarfrokost til meg. Hadde det ikke vært for at jeg skulle på jobb og kjøre bil rett etter landing kunne det jo ha blitt en festlig start på en ellers traurig mandag.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?Oslo-Amsterdam opptil flere ganger mot å vente på neste fly. |
|
|
|
![]() |
|
|