Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overnatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 09:49   #21
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overnatte?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det går fint ann å ha grenser selv om man ikke får overnatte altså. Helt sikkert
Man kan til og med både kose og kline og være flotte kjærester i mange år uten å ligge over hos hverandre.

Hadde fast kjæreste fra jeg var 14

Også går det fint an å overnatte uten å ha sex. Til og med hvis man er så fornuftig at man går på p-piller for å være på den sikre siden.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:58   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Acsa og HV. Overnatting er greit etter fylte 16, og utover det skal jeg ikke legge meg opp i seksuallivet til barna mine. Utenom at de skal dynges ned i prevensjonsveiledning og virkelig vite alt som er verdt å vite om farene ved ubeskyttet sex.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:58   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Så lenge de ikke drar på årsmøter i lokale fylkespartier, så tenker jeg det går fint med ungene.

Ja, det er absolutt en risikofaktor det er verd å være obs på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:06   #24
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge de ikke drar på årsmøter i lokale fylkespartier, så tenker jeg det går fint med ungene.

Uff, denne vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte av, kjenner jeg.

Sånn ellers; jeg tror og håper jeg ville ha hatt en prat med kjærestens foreldre.

Jeg overnattet innimellom hos min kjæreste da jeg var 15, også før vi hadde sex. Overnattinger var avklart mellom foreldrene, kjæresten var ett år eldre enn meg. Med et stabilt forhold, så var overnatting innimellom i helgene OK, og jeg tror jeg kommer til å følge samme prinsipp.

Jeg mener også å huske at jeg brukte argumentene om at "vi kan jo ha sex hvorsomhelst ellers" til mine foreldre. Det hører imidlertid med til historien at jeg var ganske fornuftig og ansvarsfull som 15-åring.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:13   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil veldig gjerne lære ungene mine at sex med en man er glad i er noe fint, ikke noe som skal være forbudt og skammelig som skal skje i buskene/baksetet. De kan jo ikke fortelle meg om det skjedde noe de ikke likte/som var galt dersom de ikke har fått lov, for da avslører de jo at de har gjort noe de ikke får lov til.

Busksex åpner heller ikke opp for skikkelig tilfredsstillelse av jenta, mer en kjapp en, og det mener jeg helt ærlig at ikke en jente skal finne seg i.

Gammel 08-02-12, 10:17   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg fortsatt er til akkurat dette.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:18   #27
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Eller speidern eller korps eller konfirmantleir eller ... ?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:18   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke nødvendigvis busksex som er eneste mulighet selv om de ikke overnatter fra første stund. De fleste tenåringer er vel hjemme alene av og til, slutter på skolen før foreldre kommer hjem fra jobb og så videre.

Gammel 08-02-12, 10:21   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg kjenner at jeg fortsatt er til akkurat dette.

Men du har jo små barn, da, og da er det vanskelig å se for seg at de skal bli store og ha egne liv. Men det går over. Jeg har i alle fall NULL problemer med at eldstesønnen min har et seksualliv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:26   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Når man har små barn så er dette selvfølgelig langt unna. Men jeg er enig med Divine, at de en gang skal ha sex er veldig naturlig og ikke noe å bli for.

Gammel 08-02-12, 10:32   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker du med foreldrene til kjæresten hennes? Kjenner du dem og slikt? Hva mener de om saken?

Jeg vet ikke helt hva jeg mener. Men jeg trooor jeg mener at overnatting hos kjærester skjer først når de har begynt på videregående.

Selv husker jeg hvor sint jeg var på min mor da jeg ikke fikk ligge over til min eldre kjæreste da jeg var 15.
Utenpå. Jeg var lykkelig inni meg for at jeg kunne skylde på foreldrene mine når jeg sa jeg ikke kunne sove over.
Overnatting var for meg for alvorlig, for seriøst og for skummelt.

Gammel 08-02-12, 10:34   #32
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner at jeg er på linje med mange av de andre som allerede har svart.
Jeg er selv glad jeg hadde foreldre som var helt tydelige på at de syntes det var bedre at jeg kunne ha kjærester hjemme enn at man skulle drive å snike rundt.
Noe før 16 tror jeg ikke ville være aktuelt for meg, men etter det tror jeg nok at jeg ville syntes det var greit litt avhengig av forholdet deres og hva foreldrene epå den andre kanten mente.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:51   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Selv husker jeg hvor sint jeg var på min mor da jeg ikke fikk ligge over til min eldre kjæreste da jeg var 15.
Utenpå. Jeg var lykkelig inni meg for at jeg kunne skylde på foreldrene mine når jeg sa jeg ikke kunne sove over.
Overnatting var for meg for alvorlig, for seriøst og for skummelt.

Jeg hadde kjæreste en kort periode da jeg var femten. Jeg torde ikke engang spørre om han fikk overnatte. Så vi var ute og kjørte, og kom hjem etter at foreldrene mine hadde lagt seg, så hadde vi sex i stua (kraist! ), og noen ganger snek vi oss opp på rommet mitt hvor han sov litt før han kjørte hjem. Det hadde da vært mye mer ok om han faktisk hadde overnattet på ordentlig.

Gammel 08-02-12, 10:55   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i ungdomsskolen og må innrømme at jeg tenker mitt når Per og Kari i 10. klasse (og yngre) overnatter hos hverandre flere dager i uken. Det blir faktisk som et pseudovoksent samboerforhold, og jeg er ikke den eneste som reagerer. Både medelever, andre lærere og helsesøster synes ungdomsskoleelever er i yngste laget for kjæresteovernatting, jeg tror de fleste setter grensen ved fullført grunnskole.

En helt annen diskusjon er at de gangene jeg opplever ungdomsskoleovernattinger er det stort sett elever som kommer fra ressurssvake hjem. Enda jeg bor på bydga og tenåringsforeldrestatistikken er høy her. (Og NEI, jeg sier ikke at dere som synes det er OK at ungdomsskolekjærester overnatter er ressurssvake.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:59   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

(Og NEI, jeg sier ikke at dere som synes det er OK at ungdomsskolekjærester overnatter er ressurssvake.)

En ressurssvak FP'er? Det skulle tatt seg ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:59   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

En ressurssvak FP'er? Det skulle tatt seg ut.

Ikke sant?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:59   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg synes også det er rart om unge i ungdomsskolealderen overnatter hos hverandre hele tiden. Det hadde ikke jeg godtatt heller. Men sånn i helgene, eller sånn dann og vann, er jo noe annet. Jeg synes det er viktig å oppfordre til et liv hvor kjæresteriet ikke er altoppslukende, så det er derfor jeg hadde satt ned foten. Ikke fordi de potensielt ville ha hatt sex.

Gammel 08-02-12, 10:59   #38
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og det du skriver er også mitt fremste argument. Jeg ville ikke ønske å legge til rette for et slags pseudovoksent samboerforhold for ungdomsskoleelever, jeg tror faktisk det kan bidra til å gjøre det mer komplisert for tenåringene selv også

Her er jeg også. Jeg synes videregående er en grei grense. Og så synes jeg det er forskjell på helg/hverdag også, kjenner jeg. Overnatting i helgene er noe annet enn overnatting på hverdagene.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:59   #39
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Eller speidern eller korps eller konfirmantleir eller ... ?

Så klart. Men barns seksualitet starter lenge lenge før de er seksten

Leste dere Magasinet i helgen? Jeg finner ikke igjen artikkelen som handlet om barn og sunn/usunn seksualitet, men her er en som handler om omtrent det samme: http://www.klikk.no/foreldre/helse/article478500.ece (Barn og seksualitet)

Det var noen sjekklister i artikkelen på hva som var tegn på normal seksuell adferd i fht alder og hva som var tegn på at noe var galt og man burde kontakte hjelpeapparatet.

Sitat:

Foreldres største frykt er at barn skal bli utsatt for seksuelle overgrep. Da føles det noen ganger tryggest å nærmest benekte sexlivets eksistens.
– Kunnskap om seksualitet gir barn et redskap til å kunne si fra om overgrep. Har de fått høre at seksualitet stygt og skamfullt, vil de høyst sannsynlig ikke tørre å si fra, sier Margrete Wiede Aasland.

Gammel 08-02-12, 11:02   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Stor forskjell på å flytte inn hos kjæresten (17) når man selv er 14, overnatte mange ganger i uken og å komme på besøk en helg om man bor litt unna eller overnatte fra lørdag til søndag.

Jeg er oppriktig interessert i å bli kjent med dem som mine barn vil ha som kjærester. Å ha dem boende, nei, nei, nei, men å ha dem på overnatting en lørdagsnatt med påfølgende søndagsfrokost? Helt greit når de er 16 eller eldre. Og jeg kommer til å tilstrebe dialog med kjærestens foreldre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.