Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi som elsker våren

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 14:59   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som elsker våren

Her er det IS overalt for tiden. Ikke noe snøgøy her nei. dessuten liker jeg ikke snø og vintersport. jeg lider meg ut med ungene så de får ake(når det er snø og ikke is) og ha det litt gøy.. men helst vil jeg gå i hi hver vinter... huden min smuldrer opp av kulden. jeg flasser i hodebunn og blir bleik og ekkel... jeg liker bedre VÅR og sommer. tenk når vi kan sitte ute i sandkassen med kaffikoppen.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:36   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Sånn sofagruppe på verandaen? Er det egentlig noko å ha? Har inntrykk av at det ikkje blir sånn veldig mykje brukt. Om en skal spise sitte en rundt et vanlig bord, om en skal sole seg ligge en på ei solseng. Men det er kanskje kjekt å ha?

Selvfølgelig er det det! Å kry ned i sofaen en herlig vårkveld, med litt ekstra klær, et pledd og et deilig glass vin/øl.
Eller en skjønn sommerkveld å nyte solnedgangen, med gode venner.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:57   #3
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Skulle ønske eg var der. Men mulig langt inni meg så kan det vere slik??

Jeg var faktisk ikke klar over det selv før. Jeg er blitt mer og mer bevisst på gleden ved hagearbeid de siste årene. Ellers gjelder det jo å finne sine ting som gir glede og inspirasjon, det trenger ikke handle om hage

Sånn sofagruppe på verandaen? Er det egentlig noko å ha? Har inntrykk av at det ikkje blir sånn veldig mykje brukt. Om en skal spise sitte en rundt et vanlig bord, om en skal sole seg ligge en på ei solseng. Men det er kanskje kjekt å ha?

Jeg tror det handler litt om tilgjengelighet, og hvor enkelt det er å dekke opp. Men med en terasse med en paviljong (på ønskelisten her) og en grill, i nærheten av kjøkkenet, får en utvidet rom. Der kan en spise både frokost, middag og kvelds. Lese avisen eller bare høre fuglene kvitre. Og en trenger jo ikke alltid grille.

Ellers var en av de fineste opplevelsene mine i fjor å sitte ute en tidlig morgen under en paviljong hos min venninne, drikke te og høre regnet dryppe. En ordentlig time-out

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:19   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker alle årstider, men synes at januar og februar kan være laaange, og formelig blomstrer når våren kommer. Jeg er også født om våren, og det sies at for oss betyr våren spesielt mye (uten at jeg skal ta fra våryrheten og gleden fra eventuelle sommer-, høst- og vinterbarn, altså ).

Så her blir jeg gjerne med!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:12   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også is.

Ettersom Knerten ikke evner å styre akebrettet, og altså stupte over styret og rett inn i et gjerde da det var snø, har vi kommet til at å sende ham utfor den samme akebakken (=eneste akebakken her) på is, ikke egentlig er helt å anbefale. Det er jo ikke mulig å løpe ved siden av og derved være tilgjengelig i bunnen av bakken eller, ettersom det altså er is. Derved er det ikke så mye gøy med vinteren nå, og vi gleder oss som familie absolutt mer til våren.

Og da særlig jeg, som altså helt alvorlig kommer til å legge de første frøene i jorda over helga. Litt flere når det nærmer seg mars, og sikkert enda flere når det faktisk ER mars/april

Gammel 01-02-12, 15:16   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

VÅR??? HVOR??? :vil ha vår men den kommer nok ikke før rundt 17 mai kanskje om man er heldig, tiligere vår lengst opp i norge der jeg er fra en her midt på kartet :

Vi har -10 til .15 grader på andre uka, men ikke såå mye snø, eller litt men er steinehard og masse is, Er iiiiiskaldt ute.

Jeg jeg må flytte :blitt frostpinne etter jeg fikk leddplager :

Gammel 01-02-12, 15:17   #7
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Her er det snø i bøtter og spann, og våren kommer aldri før det nærmer seg mai. Heldigvis elsker jeg alle årstidene - også våren - etter at jeg gikk på veggen i fjor. Rett og slett ALT i livet er fantastisk når man kan leve igjen :-)))))

Gammel 01-02-12, 15:40   #8
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Åååh,våren! Å sitte på terrassen med kaffekoppen og se utover hele byen (vi bor veldig høyt opp) og se at snøen smelter,det er livet,det! Og det å luke i hagen,og høre fuglesangen,gurimalla som jeg gleder meg!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:43   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Våren føles uendelig langt unna når gradestokken nå kryper ned mot 20 blå. MEN jeg prøver å glede meg over at dagene blir lysere og lysere for hver dag som går. Og snart, snart så kommer våren også.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 19:08   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, eg elskar våren høgast av alle årstidene, og gler meg masse. Då kan eg gå i skogen, (det kan eg no og, men berre i en eine skogen) og så kan me drikke ettermiddagskaffe på terrassen. Det er lykke

Gammel 01-02-12, 19:15   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

JA, jeg er med. Våren betyr ny giv, lange fjellturer og endelig begynner jeg å leve igjen føler jeg! Elsker våren....ja jeg er vår-barn, sorry vinter.

Gammel 01-02-12, 19:44   #12
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Den perfekte tråden for meg. Våre er min favoritt. Jeg kaller mars for en vårmåned. Jo, det kan komme mye snø enda, men gatene er som regel fri for is, og snøen smelter i sola. I går kunne jeg kjenne solen varme - bittelitt. Dessuten hørte jeg fulgekvitter sist søndag. Juhu!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 19:53   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg kaller mars for en vårmåned.

Jammen, mars er en vårmåned!

Vår: Mars, april, mai. Sommer: Juni, juli, august. Osv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:05   #14
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jammen, mars er en vårmåned!

Vår: Mars, april, mai. Sommer: Juni, juli, august. Osv.

Jeg vet. Men men si det til de som fornekter våren. De påstår at mars - det er vintermåned. Det er da all snøen kommer. Hah. Men vi vet bedre.

Gammel 01-02-12, 19:47   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er foreløpig lite lys i vintertunnelen her, men siden kalenderen sier februar er vi definitivt på god vei.
Jeg elsker våren og kan nesten ikke vente, er så lei av å fryse!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:03   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mars er vår. Jepp, for om våren ikke begynner før april, er jo juni også vår da, og september sommer?

Nei, mars, er vår. Men enda er det februar. 1. februar. Men hey, februar flyr fort. Bare 29 dager, så er det mars

Gammel 01-02-12, 20:34   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ute snør det lett, det er nesten 10 blå, og veldig lite tyder på at kong vinter skal slippe taket om noen ganske få uker. Her inne er det fyr på peisen, godt og varmt, og jeg koser meg glugg med frøkatalogene for årets blomsterfrø, og venter på at zimtrade skal åpne vårkatalogen sin så jeg kan sikle på det de har å by på før årets hagesesong setter inn. Gleder meg til våren!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:42   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gleder meg til februar er ferdig og lengter etter antydning av vår, som jeg håper det blir i mars. Var litt oppløftende å gå i byen i dag og se at de i skobutikken begynte å finne frem vårsko i hyllene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:57   #19
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Gleder meg til februar er ferdig og lengter etter antydning av vår, som jeg håper det blir i mars. Var litt oppløftende å gå i byen i dag og se at de i skobutikken begynte å finne frem vårsko i hyllene.

Vårsko

Gammel 01-02-12, 21:06   #20
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er ein av dei som set ute i solstol ved null grader og sol. Innpakka i ull frå topp til tå, og trøkka ned i ein sovepose. Og soler meg på rein trass.

Eg gleder meg vilt til eg kan dra ut puter, tepper, duker og setja meg i solkroken med ei god bok. Herleg! Og så håper eg at vi får gjort noko i hagen i år, siden det ikkje vart noko i fjor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.