|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Er frisk!
|
Sv: En skinasjon i forfall?Ja, begge de to eldste jubler når vi skal på skitur. Minstemann har lyst til å gå han også (så vidt 2 år), men han er ikke så flink enda akkuart. Vi bor i "skiland" med snø fra oktober til april (vanligvis), så skimiljøet her er stort og antall barn på skitrening om vinteren overgår antall barn som er på fotballtrening om sommeren.
|
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En skinasjon i forfall?Ingen her i huset liker gå på ski. Ingen av oss voksne likte gå på ski i barndommen. Ingen av oss liker snø.
|
|
|
#23 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Her i huset er det absolutt ingen som spretter opp om morran for å stå på ski. Jeg gjorde ikke det som barn heller jeg altså. Og jeg er sjikkli gammal. 1969-modell. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: En skinasjon i forfall?
|
|
|
#26 |
|
Etylbarbital
Sv: En skinasjon i forfall?Den er ikke i forfall her i bygda, i hvert fall.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Ski,vi elsker ski |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: En skinasjon i forfall?Vi bor I friskusland, her er alle på ski hele tiden, sånn omtrent. Vi tar som regel et par turer i uka hele sesongen, i tillegg til langrennstrening (eldste) og skiskole (minste). Enn så lenge syns begge ungene det er strålende moro. Mannen er ingen ski-fan, men har er utlending så dermed unnskyldt. Han er med innimellom, da. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg er på lik linje med Maverick, men har innsett at jeg må vel bli med etterhvert når ungene skal ut. Jeg vil jo at ungene skal like det. Jeg tror at grunnen til at jeg ikke er glad i det er fordi jeg er i så dårlig form.
|
|
|
#30 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal jeg love deg vi gjorde! Skidressen ferdig tørka og skiene pent oppstilt til bruk neste dag. Snø og ski var jo grunnen til å holde ut en lang vinter! Vi gikk på ski til skolen og holdt på med ski til det var stupmørkt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En skinasjon i forfall?Begge ungene er glad i å gå på ski, men det er ikke milelange turer med blodsmak i munnen vi bedriver, det fikk jeg nok av som jentunge. Vi tar på skiene utenfor døra og går inn i skogen, tar en runde i lysløypa hvis vi gidder og koser oss ute. Terskelen for å snu og gå hjem er lav, men det hører med til sjeldenhetene at de ikke vil. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: En skinasjon i forfall?Ja mine gjør det, men må er det stein hard snø og masse is så å gå på ski rundt huset er umuligog -13 grader hos oss, var -16 gradere ene plassen vi bruker å gå,der det e løype,så i dag har vi inne dag(turbo har astma og skal kke gjøre aktiviteter når det er så kaldt). Forige søndag var det -20
|
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg har virkelig ikke noe behov for å opprettholde noen skitradisjoner, i alle fall ikke med tvang. Jeg er vokst opp med både lyst-betong og ulystbetont skigåing. Jeg er forsåvidt også vokst opp med å bli truet med på stranda om sommeren.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg hadde vel en periode fra jeg var kanskje 8 til 11 hvor jeg ikke ville være med på skitur. Dette etter at man i februar til mai var på fjellet bortimot hver helg.
|
|
|
#35 |
|
Kjernesnill
|
Jeg oppvokst i et snømekka med en far som likte skiturer. Heldigvis var alltid fokus at vi skulle ha det koselig på tur, og jeg har mange gode minner. Jeg prøver å overføre turglede til barna mine.
|
|
|
#36 |
|
Erfaren nok
|
Sv: En skinasjon i forfall?Her er det kun pjokken som «spretter» om morgenen i grunn
|
|
|
#37 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg liker ikke ski, eier ikke balanse i nedoverbakker. Men synes det er viktig at barna får et godt forhold til det, og har heldigvis lyktes. Sist redigert av Frances : 29-01-12 kl 18:21. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: En skinasjon i forfall?Lillegutt er veldig glad i gå på ski, men hater oppoverbakker siden han ikke fikser fiskeben noe særlig og er skeptisk til nedoverbakker, og driver å lære seg plog/stoppe nå. Vi står på slalom langrenn 2-4 ganger i uka, i tillegg til langrenn 1-2 ganger i uka på SFO. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
ctrl+z
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg gidder ikke å tvinge moen som helst, jeg respekterer at alle ikke har samme interesser som meg. Vi reiser stort sett alle på skitur, men det blir noen diskusjoner om påkledning underveis. Når vi først er i løypa så liker alle det like godt.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: En skinasjon i forfall?Eg sliter nok med å ha barn som spretter ut av senga tidleg søndag morgen, om eg ikkje må gå på ski også.
|
![]() |
|
|