|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?Jeg fatter ikke hvorfor de ikke har lagt inn en klausul i de setefordelingsprogrammene sine hvor barn under en viss alder må plasseres sammen med voksne. Det hadde vært en smal sak. Samme alder som er grensen for å få reise alene uten spesiell oppfølging for eksempel.
|
|
|
#22 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?Det burde være en smal sak å ta dette automatisk ved bestilling, ja. Det ville ha spart dem selv for masse ekstra plunder og heft. De blir jo nødt til å ordne opp hvis små barn blir plassert alene. Tid er ikke det de har mest av på flygningene.
|
|
|
#23 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Det var innenlands, Hattifnatten.
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi bestiller alltid uten seter, og det går alltid bra. Vi pleier å sitte enten 2 + 3 eller 2 + 2 + 1 (hvis alle tre barne vil ha vindusplasse).
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Er det viktig å sitte sammen så bør du bestille. Har opplevd både å få sitte sammen, og å ikke få sitte sammen. vi reserverer sete på lengre flygninger. Og det er strengt tatt ditt problem ikke flyselskapets om du ikke har betale for seteplassering og 5 åringen plasseres i andre enden av flyet. Dog vil jeg anta at de er fleksible og forsøker å finne ut av det. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Jeg velger jo ikke tilfeldig plassering selv om vi ikke har valgt ved bestilling. Innsjekkingsmaskinen gir ennfin oversikt, og det er jo alltid er ok utvalg av seter i et område.
|
|
|
#27 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi bestiller aldri seter om vi må betale for det, selv ikke i utlandet. Alle fem har sittet sammen hver gang (Norwegian). Om de plasserer små unger alene langt unna foreldre blir det jo garantert et problem som de må håndtere, antar at de helst vil unngå det.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi bestilte seter da vi skulle fly til Kreta med Norwegian i fjor (etter å ha lagt ut en lignende tråd på FP).
|
|
|
|
#29 |
|
Klar
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?
Du tror ikke Norwegian da allerede hadde gjort en setefordeling, da? De gjør jo fordelingen på forhånd på vanlige charterflyvninger. Har aldri opplevd at det har vært særlig mange seter forhåndsbooket på de turene jeg har vært på. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi har alltid fått plasser sammen uten bestilling. Møt opp i litt god tid så ordner det seg.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg aner ikke, men jeg tør i hvert fall ikke ta risikoen neste gang heller. Flyet var fullt da vi fløy, men det hadde vært ledige seter dagen før, men da altså bare enkeltseter.
|
|
|
|
#33 |
|
Klar
|
Da skal jeg jammen huske på å sjekke dette hvis jeg flyr utenlands med norwegian på lengre turer. Hele fam'en spredt utover midtseter høres ikke gøy ut, og de er ikke de enkleste å få byttet bort heller. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
flisespikker
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi betaler aldri ekstra for setereservasjon. Vi er bare tre, da, og det ville uansett ikke vært krise om vi ble sittende hver for oss - men vi har alltid fått seter ved siden av hverandre når vi har sjekket inn i Norwegian-automatene. (Og Norwegian har tatt ekstra for setereservasjon på forhånd i i alle fall et par år, mener jeg.)
|
|
|
#35 |
|
kamerat
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Jeg nekter å betale ekstra for setereservasjon. Det har aldri budt på problemer, og vi reiser mye.
|
|
|
#36 |
|
bits and pieces
|
Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?
De kan ikke sammenlignes nei.
|
|
|
|
#37 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi reiste 6 personer til Italia i sommer og ble da plassert enkeltvis spredt i flyet. Jeg fikk byttet til å sitte ved 5 åringen. 10 åringen fikk god hjelp med mat og div av damen hun satt ved.
|
|
|
#38 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Vi reiste for øvrig med Lufthansa.
|
|
|
#39 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Jeg reiser en del alene med barna med Norwegian, og jeg pleier ikke å reservere over nettet og betale for det. Jeg pleier å beregne god tid før avgang, kommer litt tidlig med flytoget og sjekker inn på automaten, det pleier gå fint å få tre seter samlet. Virker som om det er viktig å komme tidlig ved avgang fra Gardermoen, mens returen er det ikke så fryktelig nøye med god tid.
|
|
|
#40 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Det er sjansespill ikke å bestille seter?Billettene er bestillt uten reservasjon av sete. Det var ingen seter reservert på flyet. Det var bare de ved nødutgangen som ikke var tilgjengelige fordi vi reiser med barn. Jeg tror jeg skal følge med litt underveis om det bestilles mye.
|
![]() |
|
|