Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å lagre mat på benken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Korleis handterer du matrester?
Det meste står framme. 2 1,32%
Det meste står framme, men blir satt kaldt før leggetid 5 3,29%
Er nøye på enkelte matvarer, men andre varer kan stå framme til leggetid 12 7,89%
Set det meste i kjøleskapet etter nokre timar 8 5,26%
Set det meste i kjøleskapet etter nokre timar, men ikkje tørre kaker, boller el.l. 54 35,53%
Ryddar raskt opp etter måltid og set alt i kjøleskapet, unntatt tørre kaker, boller el.l 63 41,45%
Set alt i kjøleskapet umiddelbart! 5 3,29%
Alt i kjøleskapet, alltid, brød inkludert! 3 1,97%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 21:28   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å lagre mat på benken

Etter ei hyggelig feiring hos svigers så har eg eit spørsmål til publiken. Lagrar de mat på kjøkkenbenken? Det er veldig vanlig i min svigerfamilie. Det blir gjerne servert oppvarma dagen etter. Middagsmat altså. Maten er tatt ut av gryta og har fått lokk på altså, men har ikkje stått kaldt. Rett skal vere rett - det meste går nok inn i kjøleskapet, men mykje står igjen på benken, særlig kokte sideretter som ris, erter, pasta og potet.

Mannen min, født og oppvokst i denne familien, har dei samme tendensane - han kan gjerne la ei risgryte stå på komfyren, for å varme det opp i mikro dagen etter. Men eg har nå oppdradd han litt i alle fall, og har fått han til å få ting i kjøleskap.

Kva gjer andre? Poll følger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.