Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Prisforskjell på gave til ektemake versus barna

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 13:53   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barna

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

I år får kjæresten Parajumpers-jakke og dermed langt over det barna mine får. Generelt sett kjøpe eg nok dyrere til han enn barna. Kanskje det har med at barn ofte får veldig mykje til jul mens vi voksne stort sett får fra samboer/ektefelle og foreldre?

IIIIIK!!! Parajumper til kjæreste???? Gådd du e galen.

Gammel 13-12-11, 14:21   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen fast pris. I utgangspunktet får normalt mannen dyrere gave enn barna, men det ser jeg for meg endrer seg når de blir større. I år er det barna som får dyrest gave i og med at de trenger skiutstyr.

Jeg er villig til å gi ganske mye mer i gave når det er ting man har bruk for enn når det er ting man egentlig ikke trenger, men bare har lyst på. Gjelder både mann og barn.

Gammel 13-12-11, 14:24   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyrere gave til mannen enn til barna, ja. Kanskje 1500 kroner til mannen og det samme til barna totalt eller noe i den dur. (Nå har min mann bursdag på lille julaften, da, så den summen kan glatt dobles - minst.)

Gammel 13-12-11, 14:24   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har ingen fast pris. I år får mannen for mer enn poden, i fjor var det omvendt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:37   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har heller ingen avtalt pris. På generell basis vil jeg si at mannen får langt dyrere gave enn ungene, men i år er det snuppa som får den dyreste gaven hos oss.

Mannen og jeg kjøper skikkelig gaver til hverandre, og får veldig små ting av alle andre som kjøper gaver. Ungene får store gaver av besteforeldrene (og har hele 7 av sorten ... gleden av å ha skilte besteforeldre).

Gammel 13-12-11, 14:47   #26
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har ingen fast pris. Barna får for 2000-3000, mannens gave ligger ca på det samme.

Ojj, det var mye

Gammel 13-12-11, 14:49   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke opphengt i pris og verdi, jeg er på leiting etter gaver som enten står på ønskelista eller som jeg vet at mann og barn hadde blitt glade for.

Aner ikke åssen det blir i år, da mannen er komplett umulig å kjøpe til.

Sist redigert av Skremmern : 13-12-11 kl 14:54.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:51   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke fast pris, men de fire barna får for sånn omtrent lik verdi uten at det er voldsom finregning på det. Dette kan variere litt fra år til år, om noe er kjøpt på salg, og etter hvor nyttige gavene er. Jeg syns egentlig det er litt rart at de voksne gir hverandre de dyreste gavene, men det har hendt det har blitt sånn her også. Ingen fast regel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:53   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen fast pris her heller, det varierer litt fra år til år. Men det er sjelden vi er over 1000 kr til hverandre jeg og mannen. Barna får gaver til ca 600 kr i år fra oss + en liten gave fra julenissen

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:55   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Veldig stor prisforskjell her, mannen får nemlig ingenting. Vi voksne har sluttet å gi hverandre gaver når vi fikk barn- veldig kjekt og greit.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:55   #31
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

IIIIIK!!! Parajumper til kjæreste???? Gådd du e galen.

Han har bursdag også samtidig, han ønska seg skikkelig jakke og eg hadde råd. Han får ikkje så dyrt til vanlig.

Gammel 13-12-11, 14:56   #32
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ingen fast pris, men i praksis oftest dyrere til mannen. Ufattelig vanskelig å finne ting jeg har lyst til å gi ham som ikke koster mye.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:56   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjempekoselig å få julegave av mannen og gi julegave til ham, så det er helt uaktuelt å kutte ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:58   #34
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Mye mer på mannen enn på barna. Det er fordi mannen bare får tre gaver, fra meg, svigers og min mamma og pappa. Ungene derimot får i hauger...

Gammel 13-12-11, 14:59   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det er kjempekoselig å få julegave av mannen og gi julegave til ham, så det er helt uaktuelt å kutte ut.

Samme her! Jeg får (som regel) en "stor" gave, og det er fra mannen, så den vil jeg ikke at vi skal kutte ut. Jeg er pakkeglad, og synes jula er for alle, ikke bare barna. :barnslig:

Selv om vi avtale et storinnkjøp et år, skulle jeg alltid finne noe å legge under treet fordet. (Utenom i år, muligens, står helt fast, og mannen er TauseBirger.)

Gammel 13-12-11, 15:00   #36
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har ingen fast pris, og tenker vel ikke så mye pris når vi kjøper gaver. Men jeg pleier å ende opp med den dyreste

I år får mannen en skikkelig motorsag hvis jeg rekker innom motorsagbutikken en gang før jul, og da blir nok hans gave dyrest tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 15:02   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på. Dersom det er noe han virkelig trenger som koster en del, som f.eks. skiutstyr, så kjøper jeg heller det enn noe dill han ikke trenger.
Egentlig tror jeg det er ganske likt.
Bruker mellom 500-1000 på hver av ungene, og tilsvarende på mannen.

Dersom vi et år skulle finne på å kjøpe en felles gave til oss selv, f.eks. apple-tv, så er heldigvis ungene så grei at de sørger for at vi får gaver under treet likevel.

:liker gaver selv om jeg er voksen:

Gammel 13-12-11, 15:02   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ojj, det var mye

Tja - kanskje det? For meg er det ikke så mye.
En bærbar mini-PC (stor er dyrere), en carvingpakke, Bergans dunjakke eller en motorsykkelhjelm koster fort den summen og det er slike ting barna våre får til jul. De får ikke dyre jakker eller sportsutstyr på en vanlig ukedag, men som en gave til jul eller bursdag. De to eldste bruker voksenstørrelser i både klær og sportsutstyr og det koster fort penger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 16:18   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har absolutt ingen fast pris, men gaven til mannen blir vanligvis minst dobbelt så dyr som det ungene får.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:40   #40
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor prisforskjell. Mannen får ikke gave hos meg. Jeg får vanligvis ikke gave hos han heller, men i år har han kjøpt, så jeg er i alle fall veldig spent! Jeg fikk bursdagsgave i år og før det har det vel gått 10 år uten gaver.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.