|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barna
IIIIIK!!! Parajumper til kjæreste???? Gådd du e galen.
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris. I utgangspunktet får normalt mannen dyrere gave enn barna, men det ser jeg for meg endrer seg når de blir større. I år er det barna som får dyrest gave i og med at de trenger skiutstyr.
![]() |
#23 |
intro
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaDyrere gave til mannen enn til barna, ja. Kanskje 1500 kroner til mannen og det samme til barna totalt eller noe i den dur. (Nå har min mann bursdag på lille julaften, da, så den summen kan glatt dobles - minst.)
![]() |
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har heller ingen avtalt pris. På generell basis vil jeg si at mannen får langt dyrere gave enn ungene, men i år er det snuppa som får den dyreste gaven hos oss.
![]() |
![]() |
#26 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Ojj, det var mye
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaJeg er ikke opphengt i pris og verdi, jeg er på leiting etter gaver som enten står på ønskelista eller som jeg vet at mann og barn hadde blitt glade for.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 13-12-11 kl 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ikke fast pris, men de fire barna får for sånn omtrent lik verdi uten at det er voldsom finregning på det. Dette kan variere litt fra år til år, om noe er kjøpt på salg, og etter hvor nyttige gavene er. Jeg syns egentlig det er litt rart at de voksne gir hverandre de dyreste gavene, men det har hendt det har blitt sånn her også. Ingen fast regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaIngen fast pris her heller, det varierer litt fra år til år. Men det er sjelden vi er over 1000 kr til hverandre jeg og mannen. Barna får gaver til ca 600 kr i år fra oss + en liten gave fra julenissen
![]() |
#30 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVeldig stor prisforskjell her, mannen får nemlig ingenting. Vi voksne har sluttet å gi hverandre gaver når vi fikk barn- veldig kjekt og greit.
![]() |
#31 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Han har bursdag også samtidig, han ønska seg skikkelig jakke og eg hadde råd. Han får ikkje så dyrt til vanlig.
![]() |
![]() |
#32 |
Smugleser
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaIngen fast pris, men i praksis oftest dyrere til mannen. Ufattelig vanskelig å finne ting jeg har lyst til å gi ham som ikke koster mye.
![]() |
#34 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaMye mer på mannen enn på barna. Det er fordi mannen bare får tre gaver, fra meg, svigers og min mamma og pappa. Ungene derimot får i hauger...
![]() |
#35 |
Ringskrømt
|
Samme her! Jeg får (som regel) en "stor" gave, og det er fra mannen, så den vil jeg ikke at vi skal kutte ut. Jeg er pakkeglad, og synes jula er for alle, ikke bare barna. :barnslig:
![]() |
#36 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris, og tenker vel ikke så mye pris når vi kjøper gaver. Men jeg pleier å ende opp med den dyreste |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaDet kommer an på. Dersom det er noe han virkelig trenger som koster en del, som f.eks. skiutstyr, så kjøper jeg heller det enn noe dill han ikke trenger.
![]() |
#38 |
© All rights reserved
|
Tja - kanskje det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Leser
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaStor prisforskjell. Mannen får ikke gave hos meg.
![]() |
|
|