|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Tidlig på ettermiddagen lillejulaften. Resten av julepyntingen tas på kvelden den 22. des så da er det bare juletreet som gjenstår lillejulaften
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften.
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften, all pynting foregår da. Fram til det har vi adventspynt. Vi pleier å ta en vanlig helgerengjøring først, i år skal vaskehjelpa få ta det, så jeg skal bare pynte og kose meg. Det eneste som er stress før jul er i grunnen å stryke duker - i år skal jeg bare stryke én, og den tar jeg tidlig på dagen. Det siste man skal gjøre av forberedeleser den dagen er å pynte tre med tv på i bakgrunnen, og så skal man sette seg og nyte og se ferdig førjulsprogrammene.
![]() |
![]() |
#8 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har brukt å pynte lille julaften, men i fjor gjorde vi det den 22. fordi vi reiste bort den 23.
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vi kjøper tre og har på lys og stjerne en uke og to før jul, men resten av pynten kommer som regel ikke på før lillejulaften. Jeg synes forresten at treet er utrolig fint med bare lys og stjerne, men det ender nok med at det blir pyntet til trengsel i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?For meg er det i ventetiden at treet er finest. Ja, det er jo fint i jula også. Men jeg vil jo ha kosen med det litt mer enn en uke. Derfor pyntes treet til 1.søndag i advent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?
Jeg håper du har kunstig tre eller er veldig flink med vanning. Det gjelder forsåvidt alle som pynter tidlig eller lar treet stå lenge. Tørre juletrær er ekstremt brannfarlige. Man rekker ikke si brannslokkingsapparat, langt mindre hente ett før det er overtent. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Jeg har kunstig tre, ja. Hadde aldri hatt et ekte tre stående så lenge |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Men man har da masse annet like brannfarlig i huset, vel? Jeg har til enhver tid mange store og mindre greiner her og der. Knusktørt. I det hele tatt er det nok mye knusktørt i mitt hus. Men man har det jo ikke i nærheten av lys? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har pleid å pynte det lillejulaften men hvert år så er det alltid stress så i år har vi tenkt å gjøre det noen dager før så det blir kos. Er alltid så mye å gjøre lillejulaften. Itillegg skal vi spise grøt med mandel i lillejulaften sammen med min familie så da får vi ikke tid den dagen.
![]() |
#16 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Det varierer litt. I år tenker vi ta treet inn på mandag og pynte det på tirsdag. Tar det bort i begynnelsen av januar.
![]() |
#17 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Her pyntes det rundt den 20. Tror vi pynter det i løpet av noen dager nå sånn at det er gjort før fødsel og de første dagene etter. Blir fødselen nå så får vi det til etterpå. Vi har aldri pyntet så sent som 23. Selv om jeg vet at det er veldig vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?I prinsippet lille julaften. men vi reiser bort lille julaften, så vi må pynte treet tidligere enn det. Kanskje vi gjør det siste helgen før jul.
![]() |
#20 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften på ettermiddag/kveld. Setter fram litt mer julepynt/ juleduker også da. Rubbel og bit åker ut like etter nyttår. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|