|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Vi har hatt samme opplegg og jeg er den som har skilte foreldre (mannen hadde det i noen få år før faren hans døde). Vi har ikke kjørt noen fast fordeling, annet enn at vi det ene året vi feiret hos moren til mannen inviterte med oss faren min (begge er enslige). Det var veldig hyggelig.
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Både jeg og mannen har skilte foreldre, så problemstillingen med at det er lenge mellom hver gang vi feirer sammen med hver av dem er kjent.
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Nå har ikke jeg skilte foreldre, men jeg og mannen kjører et strengt "hver tredje jul" opplegg. Hvis mine foreldre hadde gått fra hverandre så hadde det ikke blitt noen forskjell. Mora hans skal ikke måtte "lide" for at mine foreldre var skilt. (Nå er hans foreldre skilt, men vi har ikke kontakt med faren hans.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Jeg ville nok hatt annen hver familie. Jeg har skilte foreldre men vi feirer annen hvert år hos min mor, og så hans foreldre, så min mor igjen. Pappa får besøk på formiddagen på julaften og når de inviterer til middag i løpet av julen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?
Hvis jeg kunne bestemme så hadde vi vært alene hjemme hver jul. Men jeg gidder ikke sure og fornærmede foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Jeg har skilte foreldre, og vi har praktisert tredelt ordning. Har fungert fint for oss
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
Jeg også i grunn. Vi feirer hjemme hos oss, og enten blir det bare oss, eller så kommer svigers, eller så kommer mine foreldre.
![]() |
#29 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Det går vel på tradisjoner som alt annet i julen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Vi har ikke noe fast, vi feirer her eller der alt ettersom hva som passer best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Mine foreldre er også skilt, og vi har løst det ved at pappa feirer sammen med oss og svigers hjemme hos oss det ene året, så er vi hos mamma det neste. Alle er fornøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Det er rart med jul, og hvor mange følelser, og ikke minst konflikter, den kan skape. Fordi vi er så sterkt bundet til tradisjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Jeg er vokst opp med skilte foreldre og annenhver jul hos mamma og pappa. De julene vi var hos pappa, så var også farmor og farfar der. Et par ganger var mormor hos mamma sammen med oss.
![]() |
#34 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Jeg syns du har "de beste kortene" i diskusjonen, men det er synd at julefeiringas lokalisering blir så tvangsmessig at den fort kan overstige julegleden. Vi har sånn halvveis annethvert år med mannens og min familie, men er fleksible når ting oppstår, f.eks. at noen risikerer å bli alene på julaften. Når vi feirer med mannens familie pleier vi å være hjemme hos oss selv og så kommer de hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Jeg har sikkert status som supervanskelig svigerdatter. Jeg nekter å kjøre over fjellet i jula. Det er så usikkert føre og så mange travle tullinger på veiene at det utgår å kjøre 70 mil med unger i bilen og full juleoppakning. De får komme til oss når de vil, men de velger sjelden det fordi vi ikke sender formell invitasjon. Da får det bli som det blir tenker jeg. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet et sånt annenhvert år-opplegg. Min søster har imidlertid det og synes at det fungerer helt greit.
![]() |
#36 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
That's the way to do it! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Vi feirer jul hjemme og tar i mot de som kommer.
![]() |
#38 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Avstand er ikke noe problem. Mine foreldre bor lengst unna og de bor 25min kjøring herifra. Hele resten familien bor nærmere enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Vi har samme sak, men kjører opplegg på de andre juledagene sammen med dem som ikke feirer jul med oss. Også har vi julegrøt som alle som vil kan komme på på julaften formiddag.
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?Kan dere dele dagen det året dere er hos hennes folk? Formiddag (grøt?) hos hennes far og middag hos hennes mor, og så bytte neste gang?
![]() |
|
|