Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-11, 16:49   #21
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Jeg leser gjerne Mesteren og Margarita om igjen!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 07:53   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg kan lese den aleine, eg.

Jeg syns den var super og anbefaler den gjerne. Kanskje jeg til og med kan lese den igjen selv om det bare er et par år siden sist.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:26   #23
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Jeg er ferdig med Oliver Twist. Brutal, men lita bok. Er det det samme hvilken av de to neste jeg begynner med? Og er de to Brontene i slekt?

Jeg er ivrig og vil gjerne fortsette, men må innrømme at jeg slet med å lese Oliver Twist på engelsk. Det er en del formuleringer, dypere mening og stemninger jeg ikke helt følte jeg fikk med meg, så jeg svitsja over på en norsk versjon etter en stund. Jeg hadde den nemlig i hylla. Tror dere jeg vil ha større hell med å lese Jane Eyre på engelsk eller bør jeg bare bestille de neste bøkene på norsk først som sist. Jeg har dem alt på lesebrettet mitt ser dere, men bare på engelsk.

Legger til at jeg har lest en del nyere litteratur på engelsk og at det har bydd på få problemer.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:29   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg er ferdig med Oliver Twist. Brutal, men lita bok. Er det det samme hvilken av de to neste jeg begynner med? Og er de to Brontene i slekt?

Jeg er ivrig og vil gjerne fortsette, men må innrømme at jeg slet med å lese Oliver Twist på engelsk. Det er en del formuleringer, dypere mening og stemninger jeg ikke helt følte jeg fikk med meg, så jeg svitsja over på en norsk versjon etter en stund. Jeg hadde den nemlig i hylla. Tror dere jeg vil ha større hell med å lese Jane Eyre på engelsk eller bør jeg bare bestille de neste bøkene på norsk først som sist. Jeg har dem alt på lesebrettet mitt ser dere, men bare på engelsk.

Legger til at jeg har lest en del nyere litteratur på engelsk og at det har bydd på få problemer.

Eg blei også ferdig i går, og kjende litt på det same som du beskriv. Sjølv om eg les mykje engelsk, var språket tidvis veldig krevjande. Eg sleit litt med å skilje karakterane og, Fagin, Bates og Silkes blanda eg veldig saman.

Men lita bok? Mi utgåve (frå FreeBooks) var på over 500 sider.

Jane Eyre kjem først, så Wuthering heights.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:31   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Jeg blander meg inn bare for å si at jeg har oppdaget at Spotify har mange av klassikerne tilgjengelig på lydbok. Blant annet Oliver Twist . Sånn om man skulle bry seg om det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:45   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg blander meg inn bare for å si at jeg har oppdaget at Spotify har mange av klassikerne tilgjengelig på lydbok. Blant annet Oliver Twist . Sånn om man skulle bry seg om det.

Hot tips! Litt seint for min del, men likevel godt tips.

Det er forresten mykje som ligg på ordflyt.no også. Eg høyrde norsk omsetjing av Stormfulle høyder for få månadar sidan, heilt gratis.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 00:34   #27
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg blei også ferdig i går, og kjende litt på det same som du beskriv. Sjølv om eg les mykje engelsk, var språket tidvis veldig krevjande. Eg sleit litt med å skilje karakterane og, Fagin, Bates og Silkes blanda eg veldig saman.

Men lita bok? Mi utgåve (frå FreeBooks) var på over 500 sider.

Jane Eyre kjem først, så Wuthering heights.

Eh, 500 sider?? Min norske utgave har 170 sider? Hva skjer'a Er min norske Oliver Twist en forkortet utgave? Det står ingenting på den og jeg har lest alt som står både med stor og liten skrift. Ser at boka på lesebrettet mitt har 435 sider?

Kan de bare lage en forkortet utgave av en klassisk bok uten og skrive det noen steder!?!?!!!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 00:48   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Eh, 500 sider?? Min norske utgave har 170 sider? Hva skjer'a Er min norske Oliver Twist en forkortet utgave? Det står ingenting på den og jeg har lest alt som står både med stor og liten skrift. Ser at boka på lesebrettet mitt har 435 sider?

Kan de bare lage en forkortet utgave av en klassisk bok uten og skrive det noen steder!?!?!!!

Det gjer dei stadig vekk! Det er ein uting dei norske forlaga har ein tendens til å gjere, for å tilgjengeleggjere og bla-bla-bla... Eg blir like skuffa kvar gong eg finn slike forkorte bøker.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 00:49   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg er ferdig med Oliver Twist. Brutal, men lita bok. Er det det samme hvilken av de to neste jeg begynner med? Og er de to Brontene i slekt?

Alle tre Bröntene er søstre. (Charlotte, Anne og Emily, for de som lurer)

Sitat:

Jeg er ivrig og vil gjerne fortsette, men må innrømme at jeg slet med å lese Oliver Twist på engelsk. Det er en del formuleringer, dypere mening og stemninger jeg ikke helt følte jeg fikk med meg, så jeg svitsja over på en norsk versjon etter en stund. Jeg hadde den nemlig i hylla. Tror dere jeg vil ha større hell med å lese Jane Eyre på engelsk eller bør jeg bare bestille de neste bøkene på norsk først som sist. Jeg har dem alt på lesebrettet mitt ser dere, men bare på engelsk.

Legger til at jeg har lest en del nyere litteratur på engelsk og at det har bydd på få problemer.

Jane Eyre er skrevet på langt mer lettlest engelsk enn Dickens, synes jeg, så jeg synes du ska prøve originalen først. (I motsetning til Wuthering Heights, som virklig er avansert i språket.)

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Eh, 500 sider?? Min norske utgave har 170 sider? Hva skjer'a Er min norske Oliver Twist en forkortet utgave? Det står ingenting på den og jeg har lest alt som står både med stor og liten skrift. Ser at boka på lesebrettet mitt har 435 sider?

Kan de bare lage en forkortet utgave av en klassisk bok uten og skrive det noen steder!?!?!!!

Alle utgavene jeg har lest av Oliver Twist har vært korte. Jeg finner ikke papirutgaven min i farten, men i underkant av 200 sider høres omtrent riktig ut. Jeg skal ikke si for sikkert at den ikke opprinnelig var 500 sider, men det i så fal ikke det vanlige formatet å lese den på i dag.

Og ja, det er ikke helt uvanlig med forkortede utgaver av enkelte forfattere. Alexandre Dumas, for eksempel, fikk etter sigende betalt pr. ord, så hans romaner er lange som mursteinshauger og utgis så godt som aldri i uforkortet utgave. Jeg er usikker på om dette også gjelder Dickens.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 01:37   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alle utgavene jeg har lest av Oliver Twist har vært korte. Jeg finner ikke papirutgaven min i farten, men i underkant av 200 sider høres omtrent riktig ut. Jeg skal ikke si for sikkert at den ikke opprinnelig var 500 sider, men det i så fal ikke det vanlige formatet å lese den på i dag.

Og ja, det er ikke helt uvanlig med forkortede utgaver av enkelte forfattere. Alexandre Dumas, for eksempel, fikk etter sigende betalt pr. ord, så hans romaner er lange som mursteinshauger og utgis så godt som aldri i uforkortet utgave. Jeg er usikker på om dette også gjelder Dickens.

Eg som har har tynt meg gjennom denne lange, tunge utgåva i den tru at alle andre også gjer det. 527 sider, har eg lese, og det var tidvis vanskeleg å få med meg kva som skjedde innimellom dei ordrike skildringane og dei lange digresjonane.


Sist redigert av nokon : 31-12-11 kl 01:47.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:40   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Min Kindle-Oliver er på 517 sider.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:52   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Min Kindle-Oliver er på 517 sider.

Hvor finner du sidetall på Kindle?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 11:09   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Må man lese alle bøkene?

Jeg er ikke så rask til å lese, men er interessert i flere av bøkene dere nevner. Jeg leste Jane Eyre for lenge, lenge siden, men kunne godt diskutert den ved en ny gjennomlesning. Dessverre har jeg en tendens til å lese alle bøkene i lesesirklene her på FP, men avslutter så sent at diskusjonen har dødd ut når jeg er klar. Men jeg får lest mye som jeg ellers ikke hadde vurdert, og det er jo en god ting.

Markens grøde av Hamsun tror jeg at jeg har lest 4 ganger, så den kan jeg diskutere når som helst. Det er min favorittbok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:59   #34
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Må man lese alle bøkene?

Jeg er ikke så rask til å lese, men er interessert i flere av bøkene dere nevner. Jeg leste Jane Eyre for lenge, lenge siden, men kunne godt diskutert den ved en ny gjennomlesning. Dessverre har jeg en tendens til å lese alle bøkene i lesesirklene her på FP, men avslutter så sent at diskusjonen har dødd ut når jeg er klar. Men jeg får lest mye som jeg ellers ikke hadde vurdert, og det er jo en god ting.

Markens grøde av Hamsun tror jeg at jeg har lest 4 ganger, så den kan jeg diskutere når som helst. Det er min favorittbok.

Det går vel fint an å bare lese dei du har lyst til å lese. For min del er det under to månader sidan eg las Stormfulle høyder, så eg får sjå om eg er klar for omlesing allerede i februar/mars.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 13:07   #35
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg som har har tynt meg gjennom denne lange, tunge utgåva i den tru at alle andre også gjer det. 527 sider, har eg lese, og det var tidvis vanskeleg å få med meg kva som skjedde innimellom dei ordrike skildringane og dei lange digresjonane.

Hm, min Oliver var på 384 sider, så det må vel være mellomversjonen. Jeg har lest den flere ganger tidligere, men sikkert i kortere utgave, for det var mye jeg ikke kunne huske å ha lest.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 13:11   #36
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Er ikke meningen at vi skal diskutere Oliver Twist, også i fellesskap bli enige om hvilken som er neste bok ut?

Den versjonen av Oliver Twist jeg leser er forresten på ca 370 sider mener jeg det er. Den er lasta ned fra Gutenberg Project. Uproblematisk med språket, siden mitt lesebrett har innebygget ordbok. Elsker den ordboka!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 13:31   #37
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvor finner du sidetall på Kindle?

Trykker på menyknappen, så viser den både sidetall og prosentandel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 14:00   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Trykker på menyknappen, så viser den både sidetall og prosentandel.

Ah. Mange takk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 14:04   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Jeg er såpass gammeldags at jeg føler meg litt utilpass uten sidetall.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 14:06   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Trykker på menyknappen, så viser den både sidetall og prosentandel.

Det må være Kindle-sider, for den sier at min Anne of Green Gables er på 394 sider, og så lang er ikke papirutgaven min altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no