Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvem er din favoritt i Harry Potter?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 10:26   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er din favoritt i Harry Potter?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ron kunne JKR gjerne tatt livet av slik hun hadde tenkt.

Nah. Da hadde jeg jo ikke kunnet være Joan Collins og siklet ved synet av Rupert Grint i de siste filmene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:07   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Snape.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:17   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må si McGonagall. Men jeg ser mye av meg selv i Hermione, og jeg liker Snapes rolle gjennom bøkene.

Gammel 06-12-11, 11:23   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nah. Da hadde jeg jo ikke kunnet være Joan Collins og siklet ved synet av Rupert Grint i de siste filmene.

Ham får du i hvert fall ha i fred for meg. Dessuten var det meningen at han skulle dø i slaget ved Hogwarts, så han ville jo ha vært med i alle filmene allikevel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:48   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ham får du i hvert fall ha i fred for meg. Dessuten var det meningen at han skulle dø i slaget ved Hogwarts, så han ville jo ha vært med i alle filmene allikevel.

Å? Jeg trodde han skulle dø mye tidligere, jeg. Mener å ha lest det et sted. Men mulig jeg tar feil, altså.

Gammel 06-12-11, 11:51   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Egentlig er Lupus og Gygrid også finest. Og fru Wiltersen.

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:52   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og Harry.
Og Sirius.

Kanskje bare slått av Noldus.

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:00   #28
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer ikke å velge mellom Ron, Snape, McGonagall og Neville.

Gammel 06-12-11, 12:00   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad i både Snape og Luna. Jeg tror sannelig juleferien er en fin tid for å lese gjennom bøkene på nytt!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:17   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klarer ikke velge. Er enig i det meste som sies her.

Hvorfor er det o i Hermine på engelsk? Man uttaler den jo ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:21   #31
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Arthur Weasley er en fantastisk figur geeky, snill og leken.

Jeg liker egentlig de fleste, sånn når jeg tenker etter. Syns Rowling er flink til å lage rollefigurer

Gammel 06-12-11, 12:32   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor er det o i Hermine på engelsk? Man uttaler den jo ikke?

Gjør man vel! Hør-mai-å-ni

Gammel 06-12-11, 12:33   #33
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Luna! Og Ron og McGonagall og Noldus og Snape og, og, og. Har mange favoritter, hver av de har så fine og sterke peronligheter.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:53   #34
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg har veldig, veldig sansen for mrs. Weasley. Hun er ikke den karakteren som er mest beskrevet, men det aner meg bare hvor fantastisk hun er som heks og kvinne, og likevel viet livet sitt for mann og barn (uten offerrolle altså)

Så digger jeg Luna rått! Hun er så fjern og sær, og stille. Og ser så mange ting.

Og Hermione som jeg simpelthen elsker for alt sitt vesen, skolenerd og fantastisk omsorgsfull. Og utholden, hun blir jo grusomt torturert, men holder ut.

Og Severus, som har en så trist og fin historie at jeg bare må gråte når jeg tenker gjennom hele forløpet.

Og og og.. Det er ekstremt vanskelig å velge. Jeg synes Rowling har så mange fine karakterer, aberet er at jeg vil vite enda mer om alle.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 13:15   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er så mange fine karakterer.

McGonagall er selvskreven, Lupin er nydelig, Luna er fin, og jeg er veldig glad i Weasley familien - utenom Percy, selvfølgelig.

Snape blir den sterkeste karakteren serien sett under ett, Hermione og Neville er flotte og jeg liker Harry også.

Gammel 06-12-11, 14:12   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gjør man vel! Hør-mai-å-ni

Høh? Synes alltid jeg hører dem si Hørmaini? Ikke trykk på o-en i tilfelle? Jeg skjønner ikke helt det der.

Gammel 06-12-11, 14:15   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det er vel bare fordi de snakker litt fort.

Fra nettet:

Sitat:

Name: Hermione

Phonetic Pronunciation: hur-MY-o-nee

Gammel 06-12-11, 14:17   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jøss. Har jeg aldri lagt merke til, selv om jeg er en språknerd. Interessant!

Gammel 06-12-11, 14:19   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg går ut fra at de mener at de store bokstavene markerer trykket.

Gammel 06-12-11, 14:20   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg tror jeg holder en knapp på McGonagall. I siste filmen var hun bare magisk.

Hjertens enig!

(En smule farget av at jeg tror jeg rett og slett er litt forelsket i Maggie Smith. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.